Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
4 10 фев 2014, 17:53, 4218 прочитания

Toyota спира производството си в Австралия

Решението на японската компания ще сложи край на автомобилната индустрия в страната

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Toyota Motor обяви, че ще спре производството на автомобили и двигатели в Австралия от края на 2017 г. Този ход ще сложи край на автомобилната индустрия в страната и ще коства загуба на хиляди директни и косвени работни места. Решението на японската компания следва примера на щатските General Motors и Ford Motor, които обявиха плановете си за изтегляне от Австралия през миналата година. Макар автомобилостроенето в страната да има традиции, простиращи се повече от век назад, високите разходи и силната валута я направиха непривлекателна база за производство.

Негативни фактори  


"Направихме всичко по силите за трансформация на бизнеса, но реалността е, че има твърде много фактори извън нашия контрол, които правят непригодно производството на коли в Австралия", заявява президентът на Toyota в Австралия Макс Ясуда, цитиран от Reuters.

Затварянето на завода на компанията след три години ще засегне 2500 работни места. Toyota е най-големият производител на автомобили в Австралия, като годишно от заводите й излизат 100 хил. коли, повечето предназначени за износ. Изтеглянето на Toyota след повече от половин век в Автралия е поредният удар за консервативното правителство на Тони Абат. Властите търсят начин да спрат забавянето на икономиката, чийто обем достига 1.5 трлн. долара, причинено най-вече от отшумяването на бума в минните инвестиции.

Спирането на автомобилното производството ще засегне и бизнеса на доставчиците и подизпълнителите в страната. Според данните на правителството автомобилната индустрия в Австралия обхваща около 150 компании в сектори, вариращи от изработка на компоненти и инструменти до дизайн и разработки. Заетите директно и косвено в сектора са около 45 хил. души. "Това е тежък момент за индустрията в Австралия. Toyota не е отправяла искания за финансова или друга помощ. Изразявали са само недоволството си от трудностите, които срещат в процеса на индустриалните отношения", заявява министърът на индустрията Йън Макфарлан.



Западане на индустрията

Производството на превозни средства в страната е спаднало почти двойно през последното десетилетия до около 200 хил. през 2012 г. спрямо 400 хил. през 2004 г. Продажбите на автомобилите местно производство страдат от високия курс на австралийския долар, който прави вносните автомобили по-конкурентни. Австралийската валута поскъпна с близо 50% спрямо щатския долар между 2009 и 2012 г.

Друг фактор за решението на компанията е нарастването на разходите за труд в Австралия. Повишението е с 60% между 2002 и 2013 г., което е най-високият ръст сред развитите икономики, членки на ОИСР. В момента Toyota води съдебни дела, за да получи право да промени условията за работниците си с цел понижаване на разходите за производство. През миналия месец компанията получи подкрепа по този казус и от страна на правителството.

Западането на местното производство не беше спряно и от милиардните долари помощи от страна на предишните правителства, чрез които трябваше да се намали зависимостта на икономиката от износа на минерални ресурси. Растящата безработица и изтеглянето на автомобилните концерни са аргумент на синдикатите и опозиционните партии да искат от правителството въвеждане на субсидии за производителите. Коалиционното правителство обаче настоява да сложи край на "ерата на държавно подпомагане" на бизнеси и физически лица.

Тенденциите в Австралия са в контраст с възхода на автомобилната индустрия в глобален мащаб. Големите производители отварят нови заводи и разширяват капацитета си в страни като Индонезия, където са привлечени от разрастващата се средна класа и ниските разходи.

Извънсъдебно споразумение

Toyota Motor е близко до постигане на споразумение на стойност 1 млрд. долара с щатските власти, с което ще прекрати криминално разследване срещу компанията, съобщава Wall Street Journal. Според източниците на изданието се очаква в близките седмици споразумението да бъде официално обявено, с което ще се сложи край на продължилото четири години разследване. Обвиненията срещу компанията са свързани с прикриването на информация за оплаквания на клиенти от нежелано ускорение при някои модели. Споразумението, изглежда, ще бъде подписано въпреки липсата на доказателства за проблеми с механиката и електрониката на колите. Според проверките на National Highway Traffic Safety Administration повечето инциденти са резултат от шофьорска грешка или разместени подови постелки. Разследващите обаче проверяват дали компанията е подавала грешна или непълна информация към регулаторите за възможни дефекти в автомобилите.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Isobar със съвети за дигитализиране на малкия и средния бизнес Isobar със съвети за дигитализиране на малкия и средния бизнес

Агенцията започва поредица от безплатни консултации за адаптиране на компаниите към онлайн средата

7 апр 2020, 500 прочитания

Седем съвета, с които да използвате пълната сила на социалните мрежи Седем съвета, с които да използвате пълната сила на социалните мрежи

Търговията на дребно може да печели изключително много от социалните мрежи, където се намират огромна част от настоящите и бъдещите ѝ клиенти

7 апр 2020, 352 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Фондът на Джордж Сорос е спечелил 5.5 млрд. долара

Quantum Endowment е генерирал 22% доходност за 2013 г. и общо 40 млрд. долара от създаването му през 1973 г.

Още от Капитал
Жилищният пазар е в ступор

Плановете за покупка на дом масово се отлагат. Банките леко затягат кредитирането. Строителството зависи от банките

Пат в туризма

Хиляди туроператори трябва да върнат на клиенти си суми за провалени почивки, които обаче са предплатени към партньори

Къде изчезна златото

Затварянето на ключови рафинерии и липсата на транспорт почти блокират пазара на физическия благороден метал

Коронабюджет 1.0: Оптимистичната версия

Правителството поиска спешна ревизия на бюджет 2020, която да му даде по-голяма гъвкавост за маневри

Инстатерапията на Беловски

Художникът Станислав Беловски смесва световната история и българските теми на деня в колажите си

20 въпроса: Енчо Керязов

През март "Колибри" издаде първата му биография – "Обичай смело"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10