Heineken оптимист за годината въпреки по-лошите резултати през миналата
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Heineken оптимист за годината въпреки по-лошите резултати през миналата

Повишението на цените не е успяло да компенсира спада в обема на продажбите на Heineken

Heineken оптимист за годината въпреки по-лошите резултати през миналата

Печалбата е намаляла значително, приходите със символичен ръст

3529 прочитания

Повишението на цените не е успяло да компенсира спада в обема на продажбите на Heineken

© TOBY MELVILLE


Третият по големина производител на бира в света - Heineken, очаква да се върне към растежа през тази година след по-слабите резултати за холандската компания на развиващите се пазари през 2013 г. Прогнозите на ръководството й са да реализира по-високи продажби в Африка, Азия и Латинска Америка, като основен двигател ще бъде възстановяващата се световна икономика.

Скромен ръст на приходите

Приходите на холандската компания, която в България е собственик на "Загорка" АД, са се увеличили само с 0.1% през миналата година до 21.255 млрд., като повишението на цените не е успяло да компенсира спада в обема на продажбите. Още през октомври холандската компания предупреди, че чистата й печалба ще бъде по-ниска. Годишните резултати сега показват, че органичният спад е с 2% (от основна дейност) до 1.59 млрд. евро, което съвпада с очакванията на анкетираните от Reuters анализатори. Докато общото понижение на чистата печалба е 52% до 1.364 млрд. евро.

Анализаторите също са умерени оптимисти за представянето на Heineken. "Компанията не реализира никакъв ръст през миналата година, така че някакъв през тази ще е добър резултат. Това може да се определи като умерен оптимизъм след много слабата 2013 г.", смята Тревор Стърлинг от Bernstein Research.

   
През миналата годината компанията е изпитала трудности на пазарите в Източна Европа, Латинска Америка и Африка, показват годишните й резултати. Ръководството й предвижда, че голямата динамика на валутите на развиващите се пазари може да окаже негативно въздействие върху приходите и печалбата, като това може да й струва 75 млн. евро по-ниска нетна печалба.

През миналия месец световният №2 в сектора - SABMiller, също предупреди, че обезценката на валутите в развиващите се страни също ще се отрази на финансовите му резултати.

"2013 г. беше трудна година, като по-бавният икономически растеж в редица ключови пазари и неблагоприятното развитие на регулациите повлияха върху производителността", заяви главният изпълнителен директор на Heineken Жан-Франсоа ван Боксмеер в официалното съобщение. "Въпреки че представянето в развиващите се пазари не беше толкова силно, колкото очаквахме, сега те съставляват близо половината от приходите на групата и ще останат силни платформи за дългосрочен растеж. Ние ще продължим да инвестираме и да се съсредоточаваме върху изпълнението на стратегическите ни приоритети за стимулиране на бъдещ растеж", добави той.

Боксмеер също така заяви, че очаква ефективността на бизнеса да се подобри през 2014 г., тъй като световната икономика постепенно се възстановява.

Българското представяне

В интервю за "Капитал Daily" в началото на седмица изпълнителният директор на "Загорка" АД Николай Младенов обяви, че от шест години компанията е водеща по отношение приходите от продажби и печалба. Но отбеляза, че пивоварният пазар в България през 2013 г. е загубил повече, отколкото беше нараснал предходните две години като обеми и като стойност. Очакванията на Младенов са през тази година пазарът да не се върне на предкризисните си нива.

Третият по големина производител на бира в света - Heineken, очаква да се върне към растежа през тази година след по-слабите резултати за холандската компания на развиващите се пазари през 2013 г. Прогнозите на ръководството й са да реализира по-високи продажби в Африка, Азия и Латинска Америка, като основен двигател ще бъде възстановяващата се световна икономика.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    2.5 avatar :-?
    2.5

    Не знам за друго, обаче TV спотовете им са уникални!
    Неведнъж съм се хващал да си поръчвам бутилка с петолъчка, само заради ртекламите!
    Всъщност и бирата никак не е лоша.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK