С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
10 12 фев 2014, 20:04, 17162 прочитания

Ще увеличим служителите си в България

Президентът на аутсорсинг компанията TELUS International Europe Ксавие Марсенак пред "Капитал Daily"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Компаниите в България с над 2000 служители са едва около 30. Още по-малко са тези, които в последните години увеличават персонала си. Именно такава амбиция има една от най-големите фирми за аутсорсинг услуги в страната - CallPoint New Europe, която планира да увеличи българските си служители от 900 в момента до над 2000 за три години, обяви президентът Ксавие Марсенак. От сряда компанията променя и името си, след като оглави европейските дейности на основния си акционер - канадската TELUS. В момента в компанията работят над 1200 служители в четири офиса в София и Пловдив в България, както и Букурещ и Крайова в Румъния. Стратегията на мениджмънта е да използва опита и името на TELUS, за да привлече нови клиенти в Европа и света.

TELUS влезе като акционер в CallPoint New Europe през есента на 2012 г., като първоначално придоби дела на Европейската банка за възстановяване и развитие от 37.5%, а впоследствие го увеличи до мажоритарно участие. Тогава канадската група избра България и съответно CallPoint New Europe след продължително проучване на региона. Българската компания е основана през 2004 г. от Ксавие Марсенак и Филип Угринов, които бяха изпълнителни директори и съсобственици. Кол-центровете на фирмата работят за фирми от автомобилната, финансовата и телекомуникационната индустрия.


Президентът на TELUS International Europe Ксавие Марсенак разказа за плановете на компанията.


Какво се промени в CallPoint New Europe след сделката с канадската TELUS?
- Вече осемнадесет месеца сме "женени" след навлизането на TELUS като мажоритарен акционер в компанията ни. През този период бяха извършени сложни интеграционни процеси в продажбите и маркетинга, човешките ресурси и т.н. След приключването на тези процеси решихме да се ребрандираме като TELUS. Досега канадската група имаше три географски подразделения - TELUS International Philippines, TELUS Interational Central America и TELUS International USA. Решихме компанията ни да се казва TELUS International Europe. От България ръководим цяла Европа, а не само Източна Европа. Поехме управлението и на малко подразделение във Великобритания.

Първата причина, поради която TELUS реши да инвестира в нас, беше възможността да обслужва от Европа френски говорещите си клиенти в Канада. Досега това се правеше от аутсорсинг фирми в Монреал. Вече това ще става от Букурещ. До края на годината там ще имаме 300 - 400 служители, които ще работят само за Канада. Така че в Румъния ще работят основно с френски говорещи клиенти, а в България - с останалите езици. Клиенти на TELUS са много международни компании, лидери в областта си. За съжаление нямаме право да ги назовем, но става въпрос за големи технологични групи. Преговаряме с тях да ги обслужваме от България. Вече работим с такъв клиент от няколко седмици.



Също така едно от основните неща, които TELUS наложи, е опитът в сферата на корпоративната отговорност. Канадската група получи признанието за най-филантропска компания в света от международната дарителска асоциация. Най-известната кампания е т.нар. Ден на подкрепа (Day of Giving), който се провежда във всяка държава, където TELUS има офис. В рамките на един ден служителите на компанията даряват времето, усилията и труда си в името на обществено полезна кауза. През 2013 г. за пръв път беше проведен Ден на подкрепа и в България. В партньорство с фондация I Can Too успяхме да извършим освежителен ремонта на училището за незрящи деца "Луи Брайл" в София. Над 50% от служителите ни доброволно участваха и помогнаха. В Румъния имахме подобна кампания в дом за сираци.

През тези 18 месеца инвестирахме и в технологии и оборудване, за да отговорим на изискванията на TELUS.

Колко големи са тези инвестиции?
- Около 5 млн. евро. 

Какви са новите клиенти след включването на TELUS като акционер?
- ТELUS има голям опит в телеком индустрията, което разшири портфолиото ни и ни помогна с клиенти от този сектор. Натрупаният пък от нас опит ще ни помогне в работата ни и с бъдещи европейски клиенти, на които ще предлагаме усвоеното от партньорството ни. TELUS ни помага и с разпознаваемост по света. Става въпрос за компания със 7.5 млрд. евро оборот. Брандът им е оценен на 5 млрд. долара. Така че тази разпознаваемост ни отваря врати и ни дава голяма финансова стабилност. Никой вече не ни пита "а кои сте вие". 

Какви са плановете ви за увеличаване на служителите през следващите години?
- Бизнес планът ни предвижда да достигнем 4000 до 5000 служители в България и Румъния до 2017 г. В момента сме 1200 - 900 в България и 300 в Румъния. В България ще открием нов офис в София - в "България мол", с капацитет  600 нови работни места. Само за тази година в страната ще имаме 500 нови служители, като това число включва напускащи и новооткрити работни места.

В Румъния ще отворим нов офис през 2015 г. с капацитет 1000 души.

От тези 4000 - 5000 работни места след три години колко ще са в Румъния и колко - в България?
- Горе долу 50 на 50. В момента в България имаме повече служители, но постепенно ще се изравнят, тъй като растежът в Румъния ще е относително по-бърз.

Това ще се дължи на изискванията на френски говорещите клиенти или заради условията в двете страни?
- Основно заради френски говорещите клиенти, тъй като е нужен голям брой хора. Просто в Румъния е по-лесно да намерим служители с френски език. Що се отнася до разликите в условията между България и Румъния, не можем да кажем, че са големи. Просто в едната страна е по-лесно да намерим хора с определени умения, а в другата - с други.

Ще развиваме и все повече услуги за IT индустрията. TELUS има много силно присъствие в тази сфера в други части на света и искаме да използваме опита им в Европа. Което означава, че тук и в Румъния освен традиционните кол-центрове ще развиваме и услуги, свързани с умения в сферата на информационните технологии. Все още не можем да кажем точния брой на служителите, които ще наемем в този сектор, но става въпрос за екип от около 200 - 300 души през 2017 г.

Тези услуги с много по-голяма добавена стойност ли са за вас?
- О, да. Ще предлагаме тези услуги на много по-висока цена от традиционните и съответно служителите ни ще получават далеч по-високи възнаграждения. Става въпрос за IT специалисти.

Смятате ли, че българският трудов пазар може да понесе нарасналото търсене в сектора с навлизането на все повече компании?
- Да, иначе нямаше да сме тук. Оглеждахме и други места, но смятаме, че поне през следващите няколко години няма да имаме проблем. Проучванията на Българската аутсорсинг асоциация, на която сме член, показаха, че само в София броят на заетите в индустрията може да достигне 50 - 60 хил. души от 15 хил. в момента. Много хора навлизат на трудовия пазар след завършване на образованието си, а някои се завръщат в България. Създават се добре заплатени места, например в IT индустрията, и при ниските разходи в България стандартът на живот е по-висок, отколкото при подобно заплащане в Германия например. Наблюдава се тенденция на изтегляне от традиционни аутсорсинг пазари в Европа като Ирландия към нови пазари като България. Освен това тук се предлагат и далеч повече услуги като говорими езици. Хората там са и много мобилни и се преместват тук да работят. Получават половината от заплатата, която са имали в Ирландия, но тук живеят много по-добре заради по-ниските разходи. Това е добре за България, защото тези хора инвестират в местната икономика – в имоти, услуги и т.н.

Колко от служителите ви тук са чужденци?
- Около 15%.

А на колко езика предлагате обслужване от България?
- На 33. Тук включвам всички европейски езици плюс Централна Азия.

Вие сте сред компаниите, които имат офис и извън София - в Пловдив. Една от основните критики към сектора е, че компаниите откриват работни места основно в София?
- Хората в другите градове имат нужните умения. Но проблемът се крие в инфраструктурата. Когато открихме центъра си в Пловдив преди шест години, много трудно намерихме нормален офис от клас А. Сега вече има повече предложения на пазара, но тогава нямаше. Вторият проблем са комуникациите. Много от по-далечните ни клиенти искат с едно прекачване да стигнат например от Атланта до София, защото идват за ден. София е ОК, макар да има по-малко полети в сравнение с Букурещ. Пловдив също става, защото е на час и половина път с кола. Но с другите градове е далеч по-сложно.

Какви са очакванията ви за растеж на приходите?
- Средният растеж на приходите ни е около 30% на година. През тази година очакваме той да е 80%. А през следващите години ще се движим заедно с увеличението на служителите. Тоест  през 2017 г. оборотът ни ще е четири пъти по-висок.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Съдът потвърди глобите за имитация на марката "Боженци"

Петчленен състав на ВАС санкционира дистрибутора "Герма-95" и преработващата фирма "Чех-99"

Още от Капитал
Трудни времена за SoftBank

След фиаското с WeWork империята на Масайоши Сон има нужда от промяна

Фасулска работа

За 20 години Милко Младенов създаде една от най-разпознаваемите компании за варива в България "СуиКо"

Малките в голямата игра за София

Как ще се управлява столицата при новата конфигурация в общинския съвет и при районните кметове

Пресъхналият Перник

Приблизително 60 хил. души ще бъдат засегнати от бъдещия воден режим в област Перник

Ново място: Смесен магазин "Зоя"

Веригата за био продукти се разширява с обект на пл. "Гарибалди"

Канадска вълна

Писателят Дени Терио за работния си процес и защо Канада е страна на "две самотности"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10