Nestle с най-слаб ръст на продажбите от четири години
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал
Новият брой: Ало, Маджо

Nestle с най-слаб ръст на продажбите от четири години

През миналата година Nestle започна да разпродава някои свои марки със слаби резултати

Nestle с най-слаб ръст на продажбите от четири години

Най-големият производител на хранителни стоки в света очаква затрудненията да продължат и през 2014 г.

5351 прочитания

През миналата година Nestle започна да разпродава някои свои марки със слаби резултати

© Reuters


Най-големият производител на хранителни стоки в света Nestle очаква поредна трудна година, след като отчете най-слабия ръст на продажбите си от четири години на фона на слабото търсене в развиващите се страни. През 2013 г. растежът на продажбите на компанията, която развива бизнес в България от 20 години, е спаднал до 4.6%, като към забавеното търсене в нововъзникващите пазари се добавят и спадащите разходи на европейските потребители. "Миналата година беше много предизвикателна и вероятно 2014 г. също ще е такава. Поради това очакваме представянето ни през тази година да е подобно на миналата и да постигнем повишение от около 5%, с което ще надминем ръста на пазара. Очакваме и подобрение на оперативните маржове", заявяват от компанията. Дългосрочната цел на компанията за органичния растеж, който изключва придобиванията и валутните ефекти, е 5-6% годишно.

Предпазливи прогнози

"Прогнозите за 2014 г. са много предпазливи. Това обаче е разумно предвид тежката пазарна обстановка. Конкурентите на Nestle също дават подобни сигнали", коментира пред Reuters Андрю Ууд, анализатор в Bernstein. Като цяло съобщенията на компанията разочароваха инвеститорите и акциите й спаднаха с над 2% със започването на търговията. За това спомогна и решението на компанията да увеличи изплащания дивидент само с 5% до 2.15 франка въпреки повишението с 11% на печалбата на акция.

През миналата година нетната печалба на Nestle е спаднала леко до 10.02 млрд. швейцарски франка (11.12 млрд. долара) заради разходите по преструктуриране на бизнеса и негативни валутни ефекти. Предварителните прогнози на анализаторите бяха печалбата да достигне 10.69 млрд. франка. Продажбите са нараснали до 92.2 млрд. франка, но също изостават от предварителните очаквания. Оперативният марж на печалба обаче се е подобрил с 20 базисни пункта до 15.2%. През есента на миналата година компанията съобщи, че ще се раздели със слабо представящи се мерки. Оттогава Nestle е продала няколко свои подразделения, включително бизнеса за хранителни добавки Jenny Craig и производителя на енергийни храни и напитки PowerBar.

Ръст на продажбите

Ръстът на продажбите в нововъзникващите пазари, които отговарят за 44% от продажбите на групата, е достигнал 9.3% за цялата 2013 г. Това е същото ниво от 2012 г., но все пак представлява ускорение спрямо 8.8% за първите девет месеца на миналата година. В Европа Nestle продължава да намалява цената на продуктите си, което отслабва ефекта от увеличения обем на продажбите. Най-положителни са резултатите от Северна и Южна Америка, където компанията е постигнала органичен ръст от 5.1% благодарение на повишение както на обемите, така и на цените.

В България компанията е собственик на шоколадова фабрика и предприятие за сладолед, като за последните десет години е вложила в станата 147 млн. лв. Приходите на "Нестле България" за 2012 г. са били 333.5 млн. лв.

Най-големият производител на хранителни стоки в света Nestle очаква поредна трудна година, след като отчете най-слабия ръст на продажбите си от четири години на фона на слабото търсене в развиващите се страни. През 2013 г. растежът на продажбите на компанията, която развива бизнес в България от 20 години, е спаднал до 4.6%, като към забавеното търсене в нововъзникващите пазари се добавят и спадащите разходи на европейските потребители. "Миналата година беше много предизвикателна и вероятно 2014 г. също ще е такава. Поради това очакваме представянето ни през тази година да е подобно на миналата и да постигнем повишение от около 5%, с което ще надминем ръста на пазара. Очакваме и подобрение на оперативните маржове", заявяват от компанията. Дългосрочната цел на компанията за органичния растеж, който изключва придобиванията и валутните ефекти, е 5-6% годишно.

Предпазливи прогнози


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

10 коментара
  • 1
    teri_beri avatar :-|
    Terry bear

    Така, така...
    Нека с всяка следваща година да губят все повече и повече. Храната, която предлагат поне на нашия пазар е пълна с химии и Е-та. Без значение, дале и бебешка формула, бульони на прах и кубчета, зърнени закуски и прочее. Няма как да продаваш заместители на истинската храна скъпо.
    Щом видите на етикетчето "Нестле", четете внимателно съставките.

  • 2
    nefertiti_egipt avatar :-|
    Нефертити

    Тези продават само болкуци и от ден на ден качеството им става по-зле. Не знам как очакват да имат повишение на приходите. Аз отдавна съм спряла да им купувам боклуците. Само един от шоколадите им ставаше, но скоро и него разванлиха тотално. Другите им боклуци, вкл. и Кит-ката не стават.

  • 3
    eminem9876 avatar :-|
    eminem9876

    До коментар [#2] от "Нефертити":

    Продават качествена храна. Казвам го от личен опит.

  • 4
    nefertiti_egipt avatar :-?
    Нефертити

    До коментар [#3] от "eminem9876":

    Къде?

  • 5
    offshore avatar :-?
    Offshore Banking

    Световната природозащитна организация "Грийнпийс" наскоро разпространи списък с 18 хранителни продукта, които са опасни за здравето. Повечето от тях присъстват и на българския пазар, съобщава сайтът zdrave.ws. Те съдържат генно-модифицирани организми (ГМО), които влияят на човешкото ДНК и водят до много от най-страшните болести на века – рак, инфаркт, инсулт, Алцхаймер, диабет. ГМО попадат в тези продукти чрез добавки за оцветяване, овкусяване или опресняване.
    Списъкът е тук:
    http://topfoodfacts.com/greenpeaces-black-list-of-18-danger-foods/

  • 6
    princess_x avatar :-|
    princess_x

    ''Най-големият производител на хранителни стоки в света Nestle''

    Това е най-големият виц в стил 'черен хумор'. Нестле е най-големият производител на субстанции, които постепенно ще унищожат населението на земята, ако не настъпи някаква мутация и то успее да се адаптира кум консумацията на отрови.

  • 7
    eminem9876 avatar :-|
    eminem9876

    До коментар [#4] от "Нефертити":

    Навсякъде по света.

  • 8
    nefertiti_egipt avatar :-|
    Нефертити

    До коментар [#7] от "eminem9876":

    По света може, но в България продават само боклуци.

  • 9
    princess_x avatar :-|
    princess_x

    [quote#8:"Нефертити"]По света може, но в България продават само боклуци[/quote]

    И по света, и у нас - навсякъде нестле=вреден за здравето и прескъп боклук.

  • 10
    manolete avatar :-|
    Manolete

    Едва ли Нестле може да се нарече храна в истинския смисъл на думата.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK