С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
3 16 фев 2014, 16:36, 13228 прочитания

Японски милиардер купи Viber за 900 млн. долара

Приложението е част от амибциите на Хироши Микитани за глобална доминация

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Японският интернет гигант Rakuten Inc. ще купи приложението за онлайн разговори и чат Viber Media за 900 млн. долара. След сделката потребителите на азиатската компания ще скочат повече от два пъти.

Глобален гигант


Viber е едно от петте най-сваляни приложения за интернет телефония, а най-големите му пазари са САЩ, Русия и Австралия. Rakuten, която е собственост на милиардера Хироши Микитани, предлага в онлайн платформата си на домашния си пазар най-различни услуги като финансиране, е-търговия и видео. Заради свиващото се търсене в Япония магнатът се опитва да промени бизнес модела и да създаде глобален интернет гигант. Групата отчете скок от 80% на оперативната си печалба за 2013 г.

Viber, която е регистрирана в Кипър и управлявана от основателя си - израелския предприемач Талмон Марко, ще прибави над 300 млн. потребители към сегашните 200 млн. клиенти на Rakuten. Само седмица преди сделката Марко обяви, че компанията не се продава. Досега Viber се финансираше от основателите си и няколко американски инвеститори. Най-големите конкуренти на приложението са американската WhatsApp, китайската WeChat и др. Неотдавна Viber пусна приложение и за компютри, което позволява на потребителите да се свързват с други абонати на услугата, както и на регистрирани мобилни телефони. Така Viber хвърля ръкавицата директно към Skype.

"Да развиваме собствена система за съобщения и разговори щеше да е невъзможно", обяви Микитани. Според него посетителите на сайта на Rakuten могат да използват Viber за най-различни услуги като връзка с интернет магазин. Платформата за електронна търговия на гиганта - Rakuten Ichiba, е шестата най-голяма в света по продажби. През последните години компанията направи поредица от придобивания в цял свят като бизнеса за електронни книги Kobo, доставчиците на видеосъдържание Wuaki.tv и Viki и онлайн търговците Buy.com в САЩ и PriceMinister във Франция. През 2012 г. Rakuten направи голяма инвестиция в сайта Рinterest. 



Що за цена

След сделката някои експерти поставиха под съмнение платената цена за приложението. "Viber се превърна в много популярна марка. Но дали струва и 100 млн. долара, камо ли 900 млн. долара", коментира израелският вестник Haaretz. Според изданието всеки мениджмънт, който плаща подобна сума, би трябвало да има много богато въображение, тъй като все още не е ясно как услугата ще носи пари.  

Viber все още е на минус. За последната си фискална година компанията отчете загуба от 29.5 млн. долара при приходи от 1.5 млн. долара. Но според Микитани потенциалът за растеж е сериозен, особено на нововъзникващите пазари. Viber присъства в 193 държави. Все пак милиардерът може да си позволи да плати подобна цена. Според сп. Forbes състоянието му се оценява на 5.6 млрд. долара.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

3 октомври 2019
Хотел Империал Пловдив

Годишен бизнес форум Industry 4.0


Къде е мястото на България в Индустрия 4.0 и европейската карта на автомобилните производители?
Запазете своето място на форума Industry 4.0, организиран от Капитал, за да почерпите от първа ръка от опита и знанието на глобалните и местни лидери: Daimler, Volvo Group, McKinsey & Company, Schneider Electric, Aurubis и други.

Основни теми на събитието:


  • Перспективите за развитие на индустриалния и автомобилния сектори в страната и региона
  • Бизнес стратегиите за прилагане на нови технологии като AI и 5G на водещи европейски производители
  • Умните решения за по-добро използване на ресурсите и кръгова икономика
  • Конкретните ангажименти на държавата и общините за развитие на индустриалния сектор

Годишен бизнес форум Industry 4.0 Запазете билет

Прочетете и това

Лидерът в минната индустрия BHP изплаща рекордни дивиденти Лидерът в минната индустрия BHP изплаща рекордни дивиденти

Компанията увеличава печалбата си след няколко трудни години

25 авг 2019, 640 прочитания

Следващата революция в придвижването: електрическите миниколи Следващата революция в придвижването: електрическите миниколи

Скутерите и електрическите велосипеди са полулярни сега, но лесно могат да бъдат изместени заради недостатъците си

25 авг 2019, 764 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Производителите на злато с рекордни загуби

Сривът на цените кара минните компании да се отказват от рискови проекти

Сготвено под вакуум

Клиенти на 11 Meats вече са над 300 хотели и заведения и над 40 търговски обекта

Пробуждането на къмпингите

Четири нови къмпинга се изграждат в Южна България

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Добрият, лошият и безучастният

Важните уроци от кампанията "Не ми се обиждай, но...", която обръща внимание на щетите, нанасяни от предразсъдъците и езика на омразата

През Пулия с колела

Нагоре-надолу из Южна Италия - маршрути, места, полезни съвети