С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 19 фев 2014, 17:54, 2234 прочитания

Carlsberg с изненадващо добри резултати в края на 2013 г.

Датският пивовар е увеличил пазарния си дял в Русия

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Четвъртият най-голям производител на бира в света – датската Carlsberg, отчете печалби, надвишаващи предварителните очаквания на анализаторите, което доведе до най-голямото поскъпване на акциите й от две години. Подобрените резултати на компанията, която е собственик на две пивоварни в България - в Шумен и Благоевград, се дължат най-вече на увеличения пазарен дял в Русия и стабилния ръст в Азия.

През четвъртото тримесечие на миналата година печалбата преди лихви и данъци е нараснала до 2.32 млрд. датски крони (428 млн. долара) спрямо 2.15 млрд. крони за същия период на 2012 г. Средната прогноза на експертите беше за повишение до 2.19 млрд. крони. Общите приходи на групата са спаднали слабо до 15.7 млрд. крони спрямо 15.8 млрд. година по-рано.


За цялата година постъпленията са останали почти без промяна – 66.55 млрд. крони спрямо 66.47 млрд. за 2012 г. Повишението на оперативната печалба също е минимално до 9.84 млрд. спрямо 9.79 млрд.

Руски пазар

"Имахме притеснения за руския пазар и как нестабилността на валутата там ще се отрази на резултатите. Carlsberg обаче е успял да подобри представянето си в тези трудни условия основно заради увеличените продажби в премиум сегмента", коментира пред Bloomberg Майкъл Фрийс Йоргенсен, анализатор в Alm Brands. След обявяването на финансовите резултати акциите на датската компания поскъпнаха с 6.8% на борсата в Копенхаген, което е най-силното дневно повишение от две години.



В Русия Carlsberg се е утвърдил като най-големия производител на бира, а страната отговаря за една четвърт от общите продажби на групата. Но като цяло потреблението на пиво на този пазар страда от икономическото забавяне и регулациите. През последното тримесечие датската компания е успяла да увеличи дела си, измерен по обема на продажбите. Това се дължи отчасти на увеличените продажби на по-скъпите марки като Tuborg, така и на силната маркетингова кампания, включваща спонсорство на олимпийските игри в Сочи и националната хокейна лига. За 2014 г. Carlsberg прогнозира, че обемът на продажбите в Русия ще продължи да спада заради цялостното забавяне на икономиката, но стойността на продажбите отново ще нараства стабилно.

Насочване към Азия

Компанията планира да инвестира в заздравяване на позициите си на руския пазар и разработване на операциите в Азия, за да се възползва от потенциала за растеж в региона, заявява главният изпълнителен директор Йорген Расмусен. Големите пивовари все повече се ориентират към нововъзникващите пазари в Азия, за да компенсират забавянето на бизнеса в Европа. През декември Carlsberg се споразумя да плати 1.56 млрд. юана (257 млн. долара) на Chongqing Beer Group за осем пивоварни в Китай. Това беше второто голямо придобиване на компанията в страната само за месец. През януари световният лидер в сектора - Anheuser-Busch InBev, придоби южнокорейската Oriental Brewery за 5.8 млрд. долара.

Органичният растеж на продажбите, който изключва ефекта от придобиванията, е спаднал с 3% през четвъртото тримесечие, тъй като ръстът в Азия не е успял да компенсира спада в Западна и Източна Европа. В Азия органичният растеж е достигнал 10%, за което са спомогнали и повишените продажби около Китайската нова година. Carlsberg очаква тенденциите на лек спад в Западна Европа и стабилен ръст в Азия да се задържат и през тази година.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Нов цигарен връх Нов цигарен връх

Rothmans е на път да стане най-търсената марка на пазара

21 фев 2020, 926 прочитания

Telerik Academy подготвя "холистично оформени" кадри за IT индустрията Telerik Academy подготвя "холистично оформени" кадри за IT индустрията

През тази година Telerik Academy обучава по програмиране и 2 хил. ученици от I до XII клас в 25 града

21 фев 2020, 761 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Концесиятата на находището на медни руди "Асарел" беше удължена с 15 години

"Асарел Медет" ще инвестира 85 млн. евро за периода

Още от Капитал
Фокусът с цените на тока

Защо в България борсовата електроенергия е хем най-скъпа, хем най-евтина

Шопинг в Ямбол

Двама бизнесмени от региона строят ритейл парк за 12 млн. лв. с финансиране от банка и еврофондове

Могат ли БНТ и БНР да останат без реклама

Това е едно от ключовите предложения за промени в Законът за радиото и телевизията, които сектора обсъжда

Коронавирусът приближава към пандемия

Бързата и разумна реакция може да намали щетите от масовото разпространение на заразата

Кино: "Малки жени"

Дързост и покорство във време на пробуждане

20 въпроса: Юрий Вълковски

Изпълнителен директор на фондацията Reach for Change България

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10