Capasca: прекрояване на модела

Българската модна марка остава на пазара, но с различен фокус - без собствени магазини и с продукция основно за големи чужди брандове

За разлика от повечето истории за затворени магазини тази не звучи минорно. Докато я разказва, един от създателите на марката Capasca, Марин Кожухаров, се усмихва с вида на човек, убеден, че това е правилното решение. В края на февруари затваря последният магазин на българската марка в София – този на бул. "Витоша". Брандът Capasca и едноименната компания зад него обаче остават на пазара, макар и с различен фокус. Оттук нататък облеклата на марката ще се разпространяват в ограничен кръг партньорски обекти, а дизайнерският екип ще се занимава основно с продукция за големи чужди модни брандове от средния и високия ценови клас.

Новината не радва феновете на Capasca и това личи по коментарите във Facebook страницата на марката. Но не е и неочаквана за пазар, на който местните брандове трудно оцеляват, притиснати от бюджетните марки и масовата мода. В подобна ситуация за екипа, който преди десет години създаде Capasca, очевидно няма много други полезни ходове.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
20 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    azmatahari avatar :-|
    azmatahari
    • - 7
    • + 63

    Изключително добър бранд с изразен, разпознаваем стил и изключително качествени материали.
    Много години съм била техен клиент, винаги съм намирала подходящ тоалет и в последния момент по някакъв повод и са ме спасявали.

    На креативните творци - успех !

    Нередност?
  • 2
    kardinalat avatar :-|
    kardinalat
    • - 6
    • + 30

    До коментар [#1] от "azmatahari": много си права. съжалявам, бяха пример на добри практики, качествени продукти и чудесно обслужване.

    Нередност?
  • 3
    toshiro avatar :-|
    Lazar Petrov
    • - 52
    • + 7

    Ако бяха толкова добри защо фалират ?

    Нередност?
  • 4
    offshore avatar :-|
    Offshore Banking
    • - 37
    • + 8

    На Витошка са само просяци. Трябваше да пуснат представители, които да обикалят, като тези за козметиката! Аз се радвам, за поредното кафе на Витошка, което ще измести, неправилно, позиционирал се битак!

    Публикувано през m.capital.bg

    Нередност?
  • 5
    patriotyt avatar :-|
    patriotyt
    • - 4
    • + 24

    Винаги като минавах по Витошка се спирах на витрината им, защото ми хващаха окото дрехите им. Бяха много стилни и изглеждаха скъпи. Дори не знаех, че са български. Жалко. Дано имат успех.

    Нередност?
  • 6
    fuji avatar :-|
    fuji
    • - 5
    • + 29

    3 toshiro
    — 21 фев 2014, 19:44
    Ако бяха толкова добри защо фалират ?
    Ще фалират и други производители на качествени доказани марки,защото клиента вече гледа само цената не и качеството или дизайна.Купувайки китайски,филипински и други стоки с ниско качество,но и с ниска цена толкова повече се финансира това производство.След време както вървят нещата пазара ще е залят с такива стоки.Другата причина,високите наеми.Дебилно отношение и липса на всякаква комуникация с наемодателите особено в моловете.Договорите им са по зле и от банковите.

    Публикувано през m.capital.bg

    Нередност?
  • 7
    intergalactic avatar :-|
    intergalactic
    • - 25
    • + 26

    Посредствени стоки на високи цени.
    Проблемът в продуктите Капаска дори не бе в самите модели, а в изключително нискокачествените материи, които ползват.

    Нередност?
  • 8
    janeausten avatar :-|
    janeausten
    • - 5
    • + 20

    До коментар [#7] от "intergalactic":

    Много точно
    Изобщо не е вярно че всички клиенти търсят цени затова фалирали средните фирми Който е отишъл на средна фирма а не на китайски стоки е имал нещо наум още тогава нали
    Просто Капаска не е успяла да задържи своите клиенти с продуктите си
    И освен магазините им - не се сещам за нито една реклама или каквато и да е била случка с маркетингов привкус
    Добрите бългаски марки - включително Денил и Агресия - са добри в производство и дизайн - но в маркетинг и търговия го карат като едно време - да те има в магазина и толкоз

    Нередност?
  • 9
    svedust avatar :-|
    svedust
    • - 2
    • + 47

    Просто пазарът в България е малък и насран... Това е истината... Не е проблем в самата марка. Дрехите им бяха прилични, цените също, повечето ми познати от женски пол ги харесваха. Но, при 1 млн потребители какъвто е паззарът в България, от които 150 хиляди имат прилични средни доходи, няма как да се продава добре... Шиенето на ишлеме поне ще им помогне да оцелеят и да запазят работни места. Няма да говоря тук за политика, но липсата на държавна политика за подпомагане и финансиране на българския бизнес води до това. Този геноцид от страна на българските правителства се забелязва в последните 12 години - няма ГЕРБ, няма Тройна или Двойна коалиция - всички действат по един и същ начин - брутално и методично убивайки малкия и среден бизнес в страната.

    Нередност?
  • 10
    kvisko avatar :-|
    kvisko
    • - 1
    • + 4

    До коментар [#3] от "toshiro":

    Къде прочете че фалират?!?! И още повече, откъде "разбра" че фалират?

    Нередност?
Нов коментар