Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 24 фев 2014, 18:03, 3379 прочитания

Големите компании търсят начини за повишаване на печалбите

Производителите на потребителски стоки губят интереса на инвеститорите

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Големите производители на потребителски стоки и храни се опитват да увеличат рентабилността си чрез свиване на разходите и обновяване на марките. Тези усилия обаче нямат бърз ефект, което прави инвеститорите нетърпеливи, особено на фона на бързото развитие на по-малки конкуренти, пише Reuters. Докато пазарни лидери като Danone, ConAgra Foods, General Mills постигнат все по-трудно растеж, това не може да се каже за по-малки компании като производителите на млека WhiteWave Foods и Chobani Greek или Green Mountain Coffee Roasters, които продължават да увеличават пазарния си дял.

Спадащ интерес


Акциите на големите производители на потребителски продукти бяха предпочитана инвестиция на фона на икономическата несигурност през последните години. Независимо от популярността на продуктите си тези компании страдат от отслабващото търсене в Северна Америка и особено Европа, към което се добавят забавящите се растеж на нововъзникващите пазари и променящите се потребителски нагласи. Всичко това кара инвеститорите да се изтеглят от техните акции, поради което секторът е сред най-слабо представящите се на пазара през последните шест месеца.

Според анализаторите може да се очаква и по-нататъшно обезценяване на акциите на производителите на потребителски продукти. През последните пет години възвращаемостта на тези компании в рамките на индекса Standard & Poor's 1200 Consumer Staples е била 117%, което го нарежда на шесто място сред 10-те следени сектора. През последните шест месеца обаче възвращаемостта е спаднала с 0.55% и този сектор е изпаднал на последно място.

"Има значително пространство за спад на акциите, но те все още не са евтини", отбелязва Джон Баумгартнър, специалист по хранителната индустрия в банка Wells Fargo. Според данните на Thomson Reuters акциите на 25-те най-големи производителя на потребителски стоки се търгуват на ниво 18 пъти очакваните печалби. Това е близо до нивата от около 20 пъти, постигани от бързо развиващите се технологични компании. За това помагат предвидимите и силни парични потоци, както и щедрите дивиденти, изплащани на акционерите.



Големи имена като Nestle, Unilever и Procter & Gamble пристъпиха към разделяне със слабо представящи се марки като PowerBar, Skippy и Pringles съответно. За повечето компании от сектора обаче досегашните усилия не са дали видим резултат. Повечето компании търсят начин да увеличат печалбите си, без да има значителен ръст на продажбите, докато инвеститорите настояват за по-смело разпродаване на подразделения и придобиване на бързо развиващи се конкуренти. "Голямата тема напоследък е връщането на компаниите към основата на бизнеса им. Но дали тази основа вече е актуална? Светът вече се е променил", коментира Андрю Касгроув, главен анализатор в EY (Ernst & Young).

Планове за реформи

След отделянето си от Kraft производителят на бисквитите Oreo и други популярни храни Mondelez International се бори с разочароващата възвращаемост. Наскоро компанията представи план за повишаване на маржовете на печалба, за което основна роля изиграха няколко инвеститори активисти начело с милиардера Налсън Пелц, който получи място в борда. Изпълнителният директор на компанията Ирен Розенфелд заяви, че стратегията й ще се основава на същия стриктен стил на бюджетиране, използван от бразилския фонд, собственик на Heinz, станал известен с успешното свиване на разходите. От своя страна Procter & Gamble, чиито продукти варират от праха за пране Tide до пелените Pampers, представи планове за преструктуриране на операциите си и оптимизация на веригата за доставки в Северна Америка. "Всички в индустрията говорят за едно и също. Изглежда, фокусът върху продуктивността и съкращенията на разходите е по-голям от обикновено", коментира Кевин Дрейър, портфолио мениджър в Gabelli Funds.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Здравата организация поставя хората на първо място Здравата организация поставя хората на първо място

Компаниите, които подхождат с грижа към служителите си, следват наложените превантивни мерки и успешно дефинират новата дистанционна култура на работа, са тези, които продължават напред

29 май 2020, 695 прочитания

Ресторанти на корона диета Ресторанти на корона диета

След нокдауна, който вирусът нанесе на заведенията, възстановяването ще е бавно и трудно, бизнес моделите ще се променят още, а доставките ще играят все по-важна роля

29 май 2020, 1482 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
MasterCard ускорява развитието на мобилни портфейли

Картовата организация ще купи технологичния доставчик C-SAM

Още от Капитал
Наемопад при софийски жилища

Свитото търсене сваля офертните цени. При предоговаряне се стига до 20 - 30% отстъпка за период между един и три месеца

Трудното събуждане на трудовия пазар

Кризата покрай епидемията от коронавирус удари много бизнеси и остави десетки хиляди хора без работа

Борсово V-ъзстановяване

След резкия спад дойде и бърз ръст на индексите, но те все още са под историческите си върхове от февруари

Площад "Александър Невски" ще се ремонтира, но няма да се промени

Общината ще похарчи предвидените 17. млн. лв. за реконструкцията на зоната, но ще има само козметични намеси

Кино: "Пералнята"

Тайният живот на парите в черна комедия от Содърбърг

20 въпроса: Бистра Андреева - Пешева

Най-новата книга в неин превод е романът "Американа" на Чимаманда Нгози Адачи

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10