С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
19 25 фев 2014, 18:20, 23950 прочитания

Американски гигант купува "Софика груп"*

Най-голямата българска аутсорсинг компания привлече стратегически инвеститор

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Американският технологичен холдинг TeleTech купува най-голямата българска аутсорсинг компания "Софика груп", съобщиха от двете дружества. Окончателното споразумение вече е подписано и придобиването ще приключи до седмица.
Цена на този етап не е обявена. По-важни от сумата обаче в случая са позитивните ефекти от сделката.
Първо - напоследък рядко световен лидер в която и да е област гледа към България за нови придобивания. А TeleTech Holdings е именно стратегически инвеститор - един от най-големите доставчици на аутсорсинг решения по света, с една от най-широко развитите глобални мрежи от офиси, приходи над 1 млрд. долара и търгувана на Nasdaq.
Второ - със сделката страната ни става още по-видима на световната аутсорсинг карта, след като преди година и половина канадската TELUS влезе като акционер в CallPoint New Europe. Сега резултатът от договора е, че българското дружество планира да увеличи служителите си от 900 в момента до над 2000 за три години, обяви преди дни президентът му Ксавие Марсенак.

Пътят към Америка
Основаната преди 10 години "Софика груп" е най-голямата българска компания в областта на предоствянето на услуги за управление на клиенти. Най-големият акционер в дружеството е физическо лице – Богдан Петров, който е и негов съосновател. Сред останалите са две компании - "Нео инвестмънтс" (с основен собственик Павел Езекиев) и "Рослин Партнърс България", както и няколко физически лица – изпълнителният директор Стефан Бумов и бившият зам.-министър на транспорта Златолина Мукова.
Финансовият отчет на "Софика груп" за 2013 г. още не е публикуван. Според този за 2012 г. обаче дружеството е приключило с приходи от 16.1 млн. лв. и печалба след облагане от 1.28 млн. лв. В същата година дружеството отвори и втория си център за изнесени услуги - в Пловдив. Всяка година бизнесът на компанията расте с по около 20-25%, така че очакванията са за 2013 г. приходите й да надхвърлят 20 млн. лв.
"Софика груп" е специализирана в организиране и управление на т. нар. центрове за изнесени услуги (BPO). В компанията работят 800 специалисти, които обслужват клиенти на повече от 15 езика. Чрез дъщерната си компания - "Софика Македония", дружеството работи и в Скопие.
Американската група TeleTech e създадена през 1982 г. и е световен лидер в аналитично и технологично базираните клиентски решения. Компанията предлага интегрирана платформа за улесняване на клиентското обслужване на около 200 от топ 1000 глобални компании по пазарна капитализация от различни индустрии. Към момента нейните служители надхвърлят 41 хил.


Новият в групата
Според условията на споразумението, българската фирма ще стане част от направлението за услуги по управлението на клиенти (Customer Management Services) на TeleTech, което работи на над 18 езика в Централна и Източна Европа.
"Ентусиазирани сме да обединим сили и да приветстваме служителите на "Софика Груп" в направлението за предоставяне на услуги за управление на клиенти", каза Мартин ДеГето, главен оперативен директор на TeleTech. Според него придобиването на българската компания дава възможност за разширяване на мултиканалните услуги и на езиковите възможности за обслужване на клиенти. Той определи "Софика Груп" като компания с добър управленски екип, висококвалифицирани служители и стабилната технологична инфраструктура.
Изпълнителният директор на "Софика груп" Стефан Бумов също заяви, че се радва да се присъедини към семейството на TeleTech и очаква то да създаде отлични переспективи пред служителите и компанията.

Вносен потенциал
За разлика от повечето сектори, аутсорсинг индустрията в България расте всяка година. За 2013 г. нарастването на броя на служителите беше около 15-20%, а прогнозите са темповете на растеж да се запазят и през 2014 г. Освен това постепенно браншът се ориентира от чиста IT поддръжка и кол-центрове към все по-разнообразни и по-висококвалифицирани изнесени услуги, т.е. - все повече добавена стойност.
Сред примерите в тази посока са компании като американската Coca-Cola Enterprises, която миналата година откри в София център за финансови услуги, обслужващ Западна Европа. Американската застраховаетлна компания AIG също ще базира в София център за споделени услуги, който да обслужва европейските пазари. С подобна насоченост е и дейността на компании, като американската Ingram Micro, която е в България от 2012 г.
Причината много компании да базират тези центрове в Източна Европа и в частност - в България, са няколко. На първо място са ниските разходи за започване на бизнес и за труд, а също и доброто владеенето на чужди езици тук. Проучванията показват, че в българските центрове за изнесени услуги се говорят средно 25 езика, в това число много европейски. Ценни са също географската и културната близост до обслужваните от тях европейски пазари.
Аутсорсинг пазарът продължава ръста си и в глобален мащаб. През 2012 г. той се оценяваше на 373 млрд. долара, очакваше се да надмине 400 млрд. долара през миналата година, а прогнозата на анализаторите за тази е за скок до 443 млрд долара.

*Статията е актуализирана към 18:20 часа
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Най-динамичните компании за текстил и облекла: Всички на печалба Най-динамичните компании за текстил и облекла: Всички на печалба

Макар и труден, шивашкият бизнес в България се справя добре и има добри показатели

29 яну 2020, 372 прочитания

Apple с нов връх на акциите след впечатляващи резултати Apple с нов връх на акциите след впечатляващи резултати

Продажбите на новия iPhone и услугите са помогнали за отличното представяне през последното тримесечие

29 яну 2020, 303 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
И все пак роумингът остава

Мегапакетът нови регулации върху телеком пазара в ЕС очаквано се отложи

Още от Капитал
БТК ще бъде купена почти изцяло с дълг

Купувачът на телекома пласира облигации за общо 1.2 млрд. евро, които ще бъдат усвоени преди финализирането на сделката

Пътеводител на кандидат-програмиста

Какво е добре да се знае за академиите, които предлагат подобни обучения

Защо си отиват експертите

Отстраняването на неудобните и неадекватните партийни назначения подменя функцията на държавната администрация

И твойто СУПТО също

Данъчната Наредба Н-18 засегна почти всяка компания в България, като създаде изключително сложна, неясна и скъпа за прилагане регулация. Скоро тя влиза в сила, а хаосът може да се избегне с повече разяснения, а не репресии

Берлинска ръченица

Електронният артист Стефан Голдман за новаторския си поглед към музиката и защо винаги ще имаме нужда от човека в технологията

Ален де Ботон, писател, философ, основател на The School of Life: Ние сме любов и мрак

Ботон за емоционалната интелигентност, стоицизма и деструктивното в човешкия вид пред "Капитал"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10