Американски гигант купува "Софика груп"*

Най-голямата българска аутсорсинг компания привлече стратегически инвеститор

СТЕФАН БУМОВ    ©  Надежда Чипева

Американският технологичен холдинг TeleTech купува най-голямата българска аутсорсинг компания "Софика груп", съобщиха от двете дружества. Окончателното споразумение вече е подписано и придобиването ще приключи до седмица.

Цена на този етап не е обявена. По-важни от сумата обаче в случая са позитивните ефекти от сделката.

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
19 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    www avatar :-|
    www
    • - 20
    • + 79

    Хубаво е българска компания да предизвика интерес. Виж терминологията на статията направо ме потресе. Например "аналитично и технологично базираните клиентски решения" е доста странен синоним за ало ало. Какви технологии, центрове за за незнам си какво и други високопарни думички се използват за де се опише съвсем постна и семпла дейност като услуги по телефона и интернет. С подобни компании няма да се развиваме, просто ще намираме сравнително прилично платена дейност на млади хора които живеят с илюзията, че знаенето на език е достатъчно, поне докато заради поевтиняването на комуникациите компаниите не решат да пренесат дейността си по-бедните страни на Африка и Азия.

    Нередност?
  • 2
    pav4o01 avatar :-?
    Павел
    • - 8
    • + 95

    Да ти кажа не е само "ало, ало". Да, използването на високопарни думи, които описват прости процеси, е характерно за България. Обаче знаенето на език е всъщност най-малкия ти проблем, ако искаш да работиш в такава компания. Иска се организираност и най-вече мислене, а не просто механично изпълнение - то ще ти помогне да си свършиш работата, но не може да става и дума за издигане. Индийците не само, че не говорят добре английски ( те други езици така или иначе не поддържат широко ), ами им е все тая дали ще ти разрешат проблема със софтуера. Балканите са най-доброто място в момента за аутсорсинг и Индия и прочие държави са много далече от нас - в по-добра часова зона сме, говорим по-добре езика, като цяло сме по-разбрани и организирани, имаме изградена инфраструктура, и сме 5 пъти по-евтини от Западна Европа. За тия пари качеството, което даваме е много добро :) А и "прилично платената дейност" е добър старт за един 20-24-годишен човек, без опит, но с много желание.

    Нередност?
  • 3
    e187 avatar :-|
    G Manchev
    • - 2
    • + 28

    Тази компания предизвиква интерес защото от IBM стъпват пазара на работна ръка в България. Като дългогодишен партньор на компанията TeleTech взимат Софика Груп(странното е че са аутсорсинг партньор и на HP), което ще им осигури допълнителни средства. Всичко е добре изчислено предварително и съм убеден че точно заради това тази сделка е факт.

    Нередност?
  • 4
    alexi avatar :-|
    Ал Бънди
    • - 5
    • + 56

    Тази компания дава работа на 800 души, което хич не е малко! Услугата далече не е само ало ало, както писа някой по горе, защото е цяло искуство как за максимално кратко време и с най-малко разходи да се реши проблемът на клиента така че той да остане доволен.
    Акцентът на индийците е толкова ужасен, че аз като чуя такъв по телефона просто затварям и набирам отново. Не само, че не може да се разбереш с индиеца по телефона, а в повечето случаи няма и да ти свърши работа!

    Нередност?
  • 5
    alexi avatar :-|
    Ал Бънди
    • - 4
    • + 14

    Капитал, колко е цената на сделката?

    Нередност?
  • 6
    sto67nes avatar :-|
    sto67nes
    • - 4
    • + 5

    До коментар [#1] от "www":

    +++++++++++

    Нередност?
  • 7
    bulforce avatar :-|
    bulforce
    • - 8
    • + 9

    Цената на сделката е 19 млрд долара,опа пардон 19 милионна долара:)

    Нередност?
  • 8
    kukuband avatar :-P
    kukuband
    • + 6

    хе-хе, де да беше 19 млрд долара...да се пенсионираме направо...

    Нередност?
  • 9
    alcapone avatar :-|
    alcapone
    • - 16
    • + 17

    Брей, добре че бяха коментарите отдолу, за да разбера за какво иде реч. Това било оператор на кол центърове, бре, бре а като четеш все едно за някаква иновационна фирма като Самсунг става на въпрос...

    Нередност?
  • 10
    m17 avatar :-|
    m17
    • - 3
    • + 11

    До коментар [#9] от "alcapone":

    По принцип изнесените центрове за услуги са много по-сложен бизнес от това някои да вдига телефона и да казва ало-ало. Давам ви няколко примера - отделите за ХР на повечето големи компании са изнесени и концентрирани на няколко места по света. Т.е ако имаш въпрос за фиша си, пишеш мейл/тикет и някоя хр'ка от чехия ти отговаря. Същото важи са много счетоворни отдели. Друга огромна дейност е съпорт на продукт/услуга. И за всичко това езика е само необходимо но недостатъчно условие. Изисква се специализирано техническо, икономическо и т.н. образование. Плюс ПЕРФЕКТЕН един-два-три езика освен българския.

    Нередност?
Нов коментар