Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
47 27 фев 2014, 11:03, 34070 прочитания

"Пикадили" отново става българска собственост *

Белгийската Delhaize продава бизнеса си на старозагорската група "Градус" и Петър Дудоленски

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Белгийската група Delhaize е подписала споразумение за продажба на веригата за бързооборотни стоки "Пикадили". Съобщението за сделката бе качено в четвъртък на сайта на групата. Купувач е дружеството "АП марк", което е в процес на регистрация.
Сделката е поредната, при която голям чужд инвеститор излиза от България и мястото му се заема от местна компания. В търговията с бързооборотни стоки това изглежда закономерно предвид ниските доходи и свития пазар – проучване на "Nielsen България" отчете нов лек спад в потреблението на храни и бързооборотни стоки през 2013 г.

Кой купува и защо се продава
Според официално съобщение от страна на купувача собственици на "АП марк" са Ангел Ангелов и Петър Дудоленски. Ангелов е част от старозагорската група "Градус". Тя е собственост на братята Иван (баща на Ангел) и Лука Ангелови, които освен бизнеса с пилешко месо притежават производителя на олио "Бисер олива", имат зърнопроизводство, инвестиции в частна клиника, винарна и търговски център в Бургас. Петър Дудоленски има дългогодишен опит в инвестициите в молове и други недвижими имоти. Той е участвал в реализацията и управлението на проектите Mall of Sofia, Mall Plodiv, Mall Ruse и други. През последните години работеше по проекти в Полша.


"Пикадили" е средноголяма верига - седма по приходи в търговията с бързооборотни стоки и с около 2% пазарен дял според анализите на маркетинговата агенция iCAP през 2013 г. За сравнение, този на най-големия в сектора – Kaufland, се изчислява на около 10%. Изтеглянето на белгийците е обяснимо - за чуждите собственици на търговски вериги, които не са пазарни лидери в сектора, задните позиции до голяма степен обезсмислят присъствието им на местния пазар.

Белгийската група придоби "Пикадили" в началото на 2011 г., като сделката мина през покупката на сръбския собственик на веригата – "Делта макси груп". В региона тя има бизнес също в Гърция, Сърбия, Румъния, Босна и Херцеговина.

Веригата започна своята дейност през 1995 г. като българска - от варненска, тя се разви до национална. През 2007 г. тя стана част от сръбсакта "Делта макси", после три години беше белгийска. До 2014 г. когато отново ще е притежание на български инвеститори.



Новият собственик
Според съобщението на Delhaize Group се очаква продажбата на "Пикадили" да бъде завършена през второто тримесечие на годината, тъй като са необходими одобрения от регулаторните органи. Цена на сделката още не е обявена.
Новият собственик вероятно ще запази марката "Пикадили", тъй като е наложена и позната на пазара. Не е ясно дали ще продължи концепцията за разширяване на мрежата с малки обекти - супермаркети и магазини за ежедневно пазаруване, както досега. Също и с какви темпове ще се разраства веригата.
Заявката на Delhaize Group при влизането им в България през 2011 г. бе да отварят средно 15 нови магазина на година. През миналата година "Пикадили" порасна с приблизително тази темп, откривайки три супермаркета в София и 11 магазина за ежедневно пазаруване "Пикадили Daily". Фокус на марката през последните години са пазарите в София и Варна.
В момента "Пикадили" има 54 магазина - супермаркети и обекти за ежедневно пазаруване, в осем града на страната. Оборотът й за миналата година се изчислява на близо 220 млн. лв. от iCAP.

* Статията е обновена в 21 ч.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Онлайн търговията – с добър имунитет Онлайн търговията – с добър имунитет

Интернет бе сочен за бъдещето на ритейла и преди кризата. Сега значението му рязко се увеличи

3 апр 2020, 532 прочитания

Търговските вериги – отвъд заразата Търговските вериги – отвъд заразата

Ритейлът ще работи по нови правила: на доставки, маркетинг, регулации

3 апр 2020, 827 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Лек спад на лихвите в левове

Намалението е при потребителските и жилищните кредити

Още от Капитал
Ваксина срещу комуникационна криза

6 съвета как компаниите да адаптират комуникационните си стратегии към новата реалност

Съвети при борсова зараза

"Капитал" разговаря с мениджърите на няколко от най-големите управляващи дружества в България

Експериментална ваксина за икономиката

Обявените от правителството икономически мерки за 2.2 млрд. лв. от бюджета изглеждат тромави и недостатъчни за фирмите, а без промени схемата за субсидирана заетост няма да проработи

Ваксината срещу COVID-19: В надпревара с вируса

Пандемията вероятно ще е достигнала своя пик и ще върви към овладяване, преди ваксината да е налице, но това не я прави непотребна

Всички в кухнята

Как да пазаруваме, какво да готвим и откъде да черпим кулинарно вдъхновение

20 въпроса: Енчо Керязов

През март "Колибри" издаде първата му биография – "Обичай смело"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10