Грешка в закръглянето

Регулаторът притиска телекомите да не таксуват за секунди, които не са изговорени, но те се борят срещу ограниченията с обжалване, лобиране и заобикаляне

30+1=60. 60+2=120. 121+4=180. Така работи математиката, когато се изчисляват сметките при голяма част от тарифите на мобилните оператори, просто защото отчитането не става на всяка секунда проведен разговор, а на по-големи интервали от по половин или цяла минута.  

Някои клиенти вероятно не са го осъзнали, макар да са го подписали в договора си. Но по-важното е, че дори и да го знаете, и дори и след като имате възможност да го избегнете, вероятно пак ще предпочетете този вариант, вместо да заложите на класическото 30+1 да е равно на 31 и т.н. Все пак вследствие на новите регулаторни изисквания промяна в схемата на тарифиране се очаква да има. И тя ще даде възможност на клиентите, ако желаят, да плащат каквото използват, и нито стотинка повече. И макар операторите да имат елегантни начини да заобикалят рестриктивната мярка, евентуалните нови правила предизвикват отпор от тяхна страна, изразяващ се по всички възможни начини - от съдебно обжалване, през лобиране на високо ниво до официални протести.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
30 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 7
    offshore avatar :-|
    Offshore Banking
    • - 3
    • + 15

    Мтел постъпи некоректно 2002 година. Без уведомление, промени закръглянето на 20-те безплатни минути на инвалидна тарифа! Асиметричната комуникация с оператора, доведе до отлив на клиенти.

    Публикувано през m.capital.bg

    Нередност?
  • 8
    tom_sawyer avatar :-|
    Tom Sawyer
    • - 1
    • + 22

    Всички реват за "бизнесът", а потребителят все така овца за стригане.

    Нередност?
  • 9
    whocares avatar :-|
    who cares
    • + 44

    ... такова животно като "безплатни минути" НЯМА. Има минути, чиято цена е калкулирана в сумата по месечния абонамент. Но... това е подробност от пейзажа...

    Нередност?
  • 10
    orchis avatar :-|
    orchis
    • - 5
    • + 43

    Това за огромния ресурс, който им трябвал за да си пренастроят системите за отчитане е пълна смешка. Да не сме в 19 век, случайно?!?!?

    Нередност?
  • 11
    zaza avatar :-|
    zaza
    • - 7
    • + 22

    Регулаторът да удари едно рамо на Макс Телеком и Булсатком при договарянето на национален роуминг и ще имаме такива цени, че няма да ни пука вече за закръглянето на минутите. Докато обаче трите оператора спъват с всякакви лоялни и нелоялни методи навлизането на Булсатком и Макстелеком на пазара на гласови услуги потребителите нищо добро няма да видят.

    Нередност?
  • 12
    g.e.m. avatar :-P
    ГЕМ
    • - 2
    • + 30

    Всичко е измама ей, т'ва мобилните оператори са големи лъжци, че и ненаядоха се за толкова години... Ми вместо да се чудите как да свалите още някоя кожа от гърба на съдраните си клиенти вземете, че намалете малко персоналът си по офисите и обучете останалия да си върши работата както трябва, щото и трите (оператора) сте гола вода и сте си плюли в устите - почти еднакви тарифи имате, а пък за конкуренция претендирате...

    Нередност?
  • 13
    yerdna avatar :-P
    Crux
    • - 34
    • + 10

    Тука все експерти по телекомуникации сте се събрали. Представяте си тоя бизнес като "боднеш пръчка - пиеш вино". Що не вземете да проверите колко струва една базова станция и колко базови станции са нужни, за да се покрие цяла България със сигнал?
    Изграждането на LTE мрежа от Глобул ще струва 300 милиона Евро по преценка на оператора. Сетете се кога ще си избият тия пари при средна месечна сметка она абонат от порядъка на 10-11 лева. И докато ги избият, дали няма да се появи ново поколение апартаура и пак да се налага да подменят цялото оборудване?

    Нередност?
  • 14
    caiko avatar :-|
    Цайко
    • - 1
    • + 18

    Безплатни минути, дрън-дрън. Безплатите минути са си всъщност едни предплатени минути, предплатени с месечния абонамент. Нещо като Прима, ама по-дървено, защото искаш-неискаш, плащаш до края на договора.

    Нередност?
  • 15
    kepler3b avatar :-|
    kepler3b
    • + 17

    Ама примерно какви са тези 500 безплатни минути за 15лв? :) Подвежтащо..."Регулаторът" няма ли да реагира??? Нещо като да отидеш на пазара и за поискаш 2 кг безплатни картофи за 3лв..

    Нередност?
  • 16
    yerdna avatar :-|
    Crux
    • - 18
    • + 9

    До коментар [#11] от "zaza":

    Регулаторът затова е регулатор - за да налага общи правила, а не за да помага на тоя или оня.
    Макстелеком и Булсатком са смешници. Те нямат и 1/10 от необходимия капитал - финансов, технически и човешки - за да бъдат конкуренция на тримата големи на българския телеком пазар. Красимир Стойчев е просто един мошеник, който си мисли, че 2014-а е като 1995-а и може от нищото да направи мобилен оператор и да дере клиентите си с безбожни тарифи. Булсатком са повярвали си провинциални псевдобизнесмени, които си мислят, че телекомуникациите са като да имаш кабеларка, ама в по-голям мащаб.
    Вече писах - изграждането на LTE мрежа ще струва на Глобул 300 милиона Евро. Макстелеком и Булсатком тия пари не могат и да ги сънуват даже.

    Нередност?
Нов коментар