Автомобилът като смартфон

Технологичните гиганти се опитват да пренесат мобилната революция в автомобилната индустрия

Атрактивните автомобили не са много характерни за Световния мобилен конгрес, но бяха акцент на много щандове тази година в Барселона (на снимката: електромобилът Model S на Tesla на павилиона на Telefonica)
Атрактивните автомобили не са много характерни за Световния мобилен конгрес, но бяха акцент на много щандове тази година в Барселона (на снимката: електромобилът Model S на Tesla на павилиона на Telefonica)
Атрактивните автомобили не са много характерни за Световния мобилен конгрес, но бяха акцент на много щандове тази година в Барселона (на снимката: електромобилът Model S на Tesla на павилиона на Telefonica)    ©  Юлиян Арнаудов
Атрактивните автомобили не са много характерни за Световния мобилен конгрес, но бяха акцент на много щандове тази година в Барселона (на снимката: електромобилът Model S на Tesla на павилиона на Telefonica)    ©  Юлиян Арнаудов

За да успее една фирма да привлече повече погледи и съответно посетители на своя щанд на Световния мобилен конгрес (MWC) в Барселона, тя залага на няколко ключови фактора. Това са: голям и атрактивен павилион, добър безжичен интернет, безплатна храна и на последно място – атрактивен автомобил.

Последната съставка не е много типична за технологично изложение, но беше акцент на доста щандове в Барселона. Telefonica докараха екзотичния електромобил Tesla Model S, Qualcomm разчитаха на матиран Mercedes CLA45 и болид от Формула 1, AT&T и ZTE заложиха на модели на Chevrolette, шведите от Ericsson предпочетоха родното Volvo и др. Показаните коли не бяха само за да привлекат погледите и съответно да стимулират минувачите да ги снимат, което те правеха с приповдигнат ентусиазъм. Те демонстрираха различни мобилни или мрежови решения, интегрирани в тях, и показват стремежа на технологичните гиганти да свържат леките коли с глобалната мрежа. Не случайно по същата причина на MWC миналата седмица с щандове разполагаха и представители на автомобилната индустрия като Ford и General Motors. Опитите им изглеждат плахи, неуверени и донякъде хаотични, като истинската битка за превръщането на леката кола в своеобразен смартфон тепърва предстои, защото се очаква през тази година в нея да се включи и тежката кавалерия в лицето на Apple и Google. 


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    wizard avatar :-P
    Wizard
    • + 2

    Колата е за каране, а не за Енгри Бирдс. Ще видим! :-)

    Нередност?
Нов коментар