С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
4 3 мар 2014, 16:37, 3836 прочитания

Холивуд помогна за по-добрите резултати на Lego

Азиатските пазари подобриха представянето на датския производител на играчки

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Добрите новини за датския производител на играчки Lego продължават. След успеха на "Lego: Филмът" финансовите резултати на компанията показаха и доста по-бърз темп на растеж в сравнение с глобалния пазар. На фона на спадащите продажби в сектора през миналата година за 2013 г. Lego отчита ръст на продажбите и на оперативната си печалба с 10%.

Водещ играч в играчките


Това заздравява позицията на дружеството като втория по големина играч в света (след производителя на куклите Barbie – Mattel) по продажби и най-голям по печалба, отбелязва FT. Общият обем на продажбите за миналата година е 25.4 млрд. датски крони (4.7 млрд. долара) в сравнение с 23.1 млрд. крони година по-рано. Добрите резултати се дължат на успешното представяне на някои от сериите Lego, като например Duplo и Technic. В географско отношение пък за ръста на приходите най-съществен вече е приносът на азиатските пазари, след като в продължение на години водещ беше растежът в САЩ. Отделно от това по думите на финансовия директор на дружеството Джон Гудуин през миналата година е постигнат добър растеж и в страни като Франция, Италия и Испания.

Същевременно от компанията посочват, че в глобален мащаб секторът отчита свиване на продажбите, тъй като децата прекарват все повече време с таблети и компютърни игри вместо с традиционни играчки. За сравнение - през изминалата година Mattel постигна приходи от 6.5 млрд. долара, пише FT.

По обем на реализирани печалби обаче Lego е лидер с оперативен резултат от 8.3 млрд. крони (1.5 млрд. долара) в сравнение с отчетените от Mattel 1.2 млрд. долара. По-доброто представяне на датската компания се дължи основно на способността й да превърне килограм пластмаса, който струва по-малко от долар, в комплекти, които се продават за 75 долара за килограм, отбелязва изданието.



"Всичко е страхотно"

Мениджърите на Lego също така приветстват успеха на филма (със заглавна песен Everything is Awesome – "Всичко е страхотно"), който през последните три седмици остава на челни позиции в световните боксофис класации, но подчертават, че целта му не е била да подпомогне продажбите.

"Ако това укрепва привързаността на семействата към марката Lego – чудесно. Но продажбите на повече Lego са далечен втори или трети приоритет след това да придадем ново измерение на марката чрез филм", посочва главният маркетингов директор на компанията Мадс Нипър.

От датския производител отбелязват, че очакват през 2014 г. да постигнат по-добри резултати от средните за пазара, който според тях ще отчете ръст с едноцифрени темпове. Самият темп на растеж на компанията също се забави в сравнение с наблюдаваното в периода 2007 - 2012 г., когато продажбите й почти се утроиха – скорост на развитие, която финансовият й директор сега нарича неустойчива, пише FT.

Част от стратегията на създадената и притежавана от фамилията Криансен датска група за укрепване на марката е и навлизането й в онлайн света. В момента Lego изпробва няколко малки дигитални идеи – от интернет страницата "Изграждай с Chrome" (Build with Chrome), на която може онлайн да се строят модели, до онлайн игри от най-новата й серия играчки Legends of Chima.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Приходите на софийските молове "Сердика" и "Парадайз" са нараснали с над 8% 1 Приходите на софийските молове "Сердика" и "Парадайз" са нараснали с над 8%

В отчета на собственика им - южноафриканския NEPI Rockcastle, е записано, че търговският център в Пловдив ще е готов следващата есен

24 фев 2020, 812 прочитания

През 2020 г. са предвидени 40 млн. лв. за биопроизводителите През 2020 г. са предвидени 40 млн. лв. за биопроизводителите

Очаква се нов прием по мярката за "Биологично земеделие" от Програмата за развитие на селските райони

24 фев 2020, 535 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Най-големите обществени поръчки през седмицата

Още от Капитал
Да се учиш да можеш да се отучиш

Главният изпълнителен директор на "А1 България" Александър Димитров пред "Капитал"

Могат ли БНТ и БНР да останат без реклама

Това е едно от ключовите предложения за промени в Законът за радиото и телевизията, които сектора обсъжда

Отчети това

Как умните електромери могат да намалят сметките за ток

Коронавирусът приближава към пандемия

Бързата и разумна реакция може да намали щетите от масовото разпространение на заразата

"Мишу", анимационният филм за отговорността ни към природата

Това е вторият филм на Вера Траянова и Милен Витанов, селектиран за участие на "Берлинале"

Кино: "Малки жени"

Дързост и покорство във време на пробуждане

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10