Холивуд помогна за по-добрите резултати на Lego
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Холивуд помогна за по-добрите резултати на Lego

Reuters

Холивуд помогна за по-добрите резултати на Lego

Азиатските пазари подобриха представянето на датския производител на играчки

3964 прочитания

Reuters

© Reuters


Добрите новини за датския производител на играчки Lego продължават. След успеха на "Lego: Филмът" финансовите резултати на компанията показаха и доста по-бърз темп на растеж в сравнение с глобалния пазар. На фона на спадащите продажби в сектора през миналата година за 2013 г. Lego отчита ръст на продажбите и на оперативната си печалба с 10%.

Водещ играч в играчките

Това заздравява позицията на дружеството като втория по големина играч в света (след производителя на куклите Barbie – Mattel) по продажби и най-голям по печалба, отбелязва FT. Общият обем на продажбите за миналата година е 25.4 млрд. датски крони (4.7 млрд. долара) в сравнение с 23.1 млрд. крони година по-рано. Добрите резултати се дължат на успешното представяне на някои от сериите Lego, като например Duplo и Technic. В географско отношение пък за ръста на приходите най-съществен вече е приносът на азиатските пазари, след като в продължение на години водещ беше растежът в САЩ. Отделно от това по думите на финансовия директор на дружеството Джон Гудуин през миналата година е постигнат добър растеж и в страни като Франция, Италия и Испания.

Същевременно от компанията посочват, че в глобален мащаб секторът отчита свиване на продажбите, тъй като децата прекарват все повече време с таблети и компютърни игри вместо с традиционни играчки. За сравнение - през изминалата година Mattel постигна приходи от 6.5 млрд. долара, пише FT.

По обем на реализирани печалби обаче Lego е лидер с оперативен резултат от 8.3 млрд. крони (1.5 млрд. долара) в сравнение с отчетените от Mattel 1.2 млрд. долара. По-доброто представяне на датската компания се дължи основно на способността й да превърне килограм пластмаса, който струва по-малко от долар, в комплекти, които се продават за 75 долара за килограм, отбелязва изданието.

"Всичко е страхотно"

Мениджърите на Lego също така приветстват успеха на филма (със заглавна песен Everything is Awesome – "Всичко е страхотно"), който през последните три седмици остава на челни позиции в световните боксофис класации, но подчертават, че целта му не е била да подпомогне продажбите.

"Ако това укрепва привързаността на семействата към марката Lego – чудесно. Но продажбите на повече Lego са далечен втори или трети приоритет след това да придадем ново измерение на марката чрез филм", посочва главният маркетингов директор на компанията Мадс Нипър.

От датския производител отбелязват, че очакват през 2014 г. да постигнат по-добри резултати от средните за пазара, който според тях ще отчете ръст с едноцифрени темпове. Самият темп на растеж на компанията също се забави в сравнение с наблюдаваното в периода 2007 - 2012 г., когато продажбите й почти се утроиха – скорост на развитие, която финансовият й директор сега нарича неустойчива, пише FT.

Част от стратегията на създадената и притежавана от фамилията Криансен датска група за укрепване на марката е и навлизането й в онлайн света. В момента Lego изпробва няколко малки дигитални идеи – от интернет страницата "Изграждай с Chrome" (Build with Chrome), на която може онлайн да се строят модели, до онлайн игри от най-новата й серия играчки Legends of Chima.

Добрите новини за датския производител на играчки Lego продължават. След успеха на "Lego: Филмът" финансовите резултати на компанията показаха и доста по-бърз темп на растеж в сравнение с глобалния пазар. На фона на спадащите продажби в сектора през миналата година за 2013 г. Lego отчита ръст на продажбите и на оперативната си печалба с 10%.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

4 коментара
  • 1
    todorov_g avatar :-|
    todorov_g

    Доста скъпи, но за сметка на това много качествени, иновативни и добре замислени строителчета. Имам усещането, че в определени моменти доста се заглеждам в играчките на малкия и понякога определено се занимавам повече от него с тях. И разбира се в никакъв случай няма да призная, че понякога ми се е искало да си купя нещо, с което само аз да си играя. Но какво да правиш, като в детството ми Лего беше рядко сбъдвана мечта, което явно продължава да ми влияе и днес.

  • 2
    bretschneider avatar :-|
    bretschneider

    Качествени ама.. не моа да разбера един кашон с пластмасови кубчета да струва 70 лв!

  • 3
    tic_tac avatar :-|
    hashtag

    Честно казано и на мен ми се виждат скъпи. Маркови са, но би трябвало да струват наполовина... И все пак има хора, които могат да си го позволят.

  • 4
    bretschneider avatar :-|
    bretschneider

    До коментар [#3] от "tic_tac":

    Така де. прави ги машина дето плюе по 10 000 бройки на минута от зададен цвят.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK