Телеком пазарът се стопи с 242 млн. лв. за година

Близо два милиона абонати изчезнаха от отчетите на трите мобилни оператора

   ©  Георги Кожухаров

Само за година телекомуникационният сектор в България е изгубил около 242.2 млн. лева, а прогнозите не са никак оптимистични. Това стана ясно, след като и трите водещи телекома в страната публикуваха отчетите си за миналата година. Последна във вторник това направи БТК (която за 2013 г. вече е лидер като приходи в индустрията в България).

 


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
28 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    georgebigster avatar :-|
    georgebigster
    • - 2
    • + 88

    Всичките смучат на поразия..Чакаме ребрандирането на Теленор да ги видим те що за стока са..

    Нередност?
  • 3
    kam27 avatar :-?
    kam
    • - 9
    • + 27

    До коментар [#2] от "georgixxx1017":

    хей трол и с нов профил си все същият платен драскач .скрий се в дупката от която си изпалзял СПАМЕ !

    Нередност?
  • 4
    nefertiti_egipt avatar :-|
    Нефертити
    • - 5
    • + 38

    Може и още, като се има предвид че само аз съм изхвирлила поне 4-5 СИМ карти, които не ползвам, а операторите ги броят като ползващи се. Реалната бройка на абонатите е много различна.

    Нередност?
  • 5
    g.e.m. avatar :-P
    ГЕМ
    • + 38

    Като си гледам сметките, които плащам за телефон... още ще им спаднат печалбите на операторите, още... или поне на някои от тях...

    Нередност?
  • 6
    kilgore avatar :-|
    kilgore
    • - 4
    • + 26

    От 33 до 40% печалба!
    Не са лоши хора тия...

    Нередност?
  • 7
    keepwalking avatar :-|
    keepwalking
    • - 3
    • + 73

    Аз работих три години за един от мобилните оператори и разбира се навсякъде има квота за СИМ-карти която трябва да направиш.......И като не ги правиш те махат...
    Ако влезе някой по ушаматен,просто му даваш 3-4 карти колкото може да вземе......примерно след няколко месеца се осети кво е станало и идва да ги спре,само че не може.....И сега вече като договорите не се преподписват сами,всичко живо спира картите на ред....
    А още повече че куцо- кьораво и сакото е вече със смартфон.....кой е луд да им плаща на тия,като говориш по вайбър със всички безплатно....или с what's up........
    Преди години се правиха пари по тия магазини.....щото нито смартфоните бяха толкова разпространени ,нито и договорите са такива каквито са сега...И между другото сега живея в САЩ...Българските планове са в пъти в пъти по добри от американските и в пъти в пъти по евтини.....

    Нередност?
  • 8
    bretschneider avatar :-|
    bretschneider
    • - 2
    • + 36

    Ко праи комисията за защита на картелите!? Алооу, що не спрете вайбъра или да забраните хората да си споделят Ви Фи-тата!

    Нередност?
  • 9
    rainbou1 avatar :-?
    rainbou1
    • - 1
    • + 59

    Както казваше един приятел - печалбите на Телекомите отдавна са продадени :) Започнаха да отчитат реални потребители, защото започнаха да ги натискат регулаторно, а и защото вече няма пред кой да се дуят. Гърците както винаги се усетиха навреме да духнат и сега благородните викинги ще се учат да духат таратора.
    Лошото на телекомите е, че са собственост на западни инвеститори, пред които нашите мениджърчета представят грандиозни планове за експанзия, но при намаляващо, заставяващо и циганизиращо се население няма как това да се случи.

    Нередност?
  • 10
    black_recluse avatar :-|
    black_recluse
    • - 4
    • + 34

    Голямата им болка е намаляването на интерконекта, от който преди печелеха най-вече Мтел. Виваком се усетиха от рано и реагираха адекватно, като още началото на миналата година свалиха цената на минута извън тяхната мрежа и направиха атрактивни програми, както за ФЛ, така и за фирми. Съответно Мтел, не реагираха защото са с извинение "прости" - не направиха нищо за да задържат съществуващите си клиенти (сега се усетиха и почнаха да правят някакви по-добри оферти за съществуващите клиенти, но е късно...) Глобул пък от своя страна има много добър работещ модел за задържане и хората са си доволни. Затова и при тях се наблюдава най-малко изменение в печалбата. Просто Глобул си държат на съществуващите си клиенти. Може би единствената им грешка (на Глобул) беше в това, че не започнаха и те да предлагат домашен Интернет и телевизия, макар че като гледам резултатите на останалите оператори, не е чак толкова фатално...

    Нередност?
Нов коментар