Air France-KLM се прицелва в премиум сегмента
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Air France-KLM се прицелва в премиум сегмента

Изпълнителният директор на Air France-KLM Александър де Юниак планира да промени имиджа на превозвача

Air France-KLM се прицелва в премиум сегмента

Компанията търси изход от кризата чрез привличане на повече платежоспособни клиенти

2785 прочитания

Изпълнителният директор на Air France-KLM Александър де Юниак планира да промени имиджа на превозвача

© Reuters


Френско-холандската група Air France-KLM, която е най-големият авиопревозвач в Европа, предприема мащабно преобразяване на имиджа и услугите си в опит да преобърне негативните тенденции, доближили я до ръба на банкрута. Новият главен изпълнителен директор Александър де Юниак, който пое ръководството на компанията през юли, от една страна, залага на мащабни съкращения на разходите, които ще засегнат 15 хил. работни места в компанията до 2015 г.

Бизнес класа

От друга страна, се предвиждат инвестиции в луксозни услуги за клиентите като високотехнологични седалки с големи екрани за развлечения и поднасяне на гурме ястия. "Предвид готовността на пасажерите да плащат повече инвестициите в тяхното удобство върви ръка за ръка с мерките за спестяване. Не можем да се конкурираме с превозвачите от Персийския залив и Азия, без да предлагаме най-добрите услуги и продукти в нашия клас", заявява Юниак, цитиран от Bloomberg.

Прицелването на Air France към премиум сегмента я изправя пред конкуренцията на превозвачи като Etihad Airways, Qatar Airways и Singapore Airlines, които разполагат със значителни финансови ресурси. Същевременно френската компания е отчела загуби през пет от последните шест години, като ръководството й не крие, че има опасност от банкрут. За да завоюва позиции при луксозните превози, Air France-KLM планира да инвестира 1 млрд. евро в обновяване на широкофюзелажните си самолети през следващите три до четири години.

Местата в обновената бизнес класа на компанията ще са по-големи от тези на конкуренцията - с пухени възглавници и облегалки и придружени с големи мултимедийни екрани. "Смятаме, че на хората им е писнало да получават лошо обслужване и ще са готови да платят малко повече за билета си", заявява Юниак. Според данните на Международната асоциация на въздушния транспорт пасажерите в най-луксозния клас места са нараснали с 4.2% през 2013 г. На северноамериканския пазар, който е най-голям по отношение на приходите, повишението е  2.4% спрямо едва 0.6% за предишната година.

Луксозните места са особено доходоносни при полетите на дълги разстояния. През миналата година Air France е превозила 15 млн. пътници на такива полети – от тях само 1.6 млн. са използвали бизнес класата, но са осигурили една трета от приходите. Инвеститорите, изглежда, също одобряват плановете на компанията, тъй като акциите й са поскъпнали 22% за последните 12 месеца.

Нов образ

Air France-KLM също така стартира нови търговски партньорства, за да заздрави позициите си на тези пазари извън Европа, където има бавен ръст на въздушния транспорт и силна конкуренция от страна на нискотарифните превозвачи. Това са най-вече пазарите в Африка, където Air France-KLM вече подписа споразумение с Kenya Airways за споделяне на резервациите. В плановете си за обновяване на имиджа на компанията Александър де Юниак предвижда удвояване или дори утрояване на бюджета за реклама. Авиокомпанията вече има 150 служители, работещи за имиджа й в социалните мрежи, а през следващия месец ще оповести нова глобална рекламна кампания и комуникационна инвестиционна стратегия.

Френско-холандската група Air France-KLM, която е най-големият авиопревозвач в Европа, предприема мащабно преобразяване на имиджа и услугите си в опит да преобърне негативните тенденции, доближили я до ръба на банкрута. Новият главен изпълнителен директор Александър де Юниак, който пое ръководството на компанията през юли, от една страна, залага на мащабни съкращения на разходите, които ще засегнат 15 хил. работни места в компанията до 2015 г.

Бизнес класа


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара
  • 1
    izabell avatar :-|
    izabell

    Заслужава си да дам повечко пари за Бизнес класа, когато пътувам Air France по линия на курсове в чужбина:)

  • 2
    kiro1234 avatar :-P
    kiro1234

    Ако някой е пътувал в Катарските или самолетите на Етихад ще погледне на изказването на "Франсетата" само от смешната страна :)


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Намери ми наемател

Намери ми наемател

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.