Yahoo спира поддръжката на Facebook и Google
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Yahoo спира поддръжката на Facebook и Google

Reuters

Yahoo спира поддръжката на Facebook и Google

Интернет гигантът ще се опита да навакса в насочената реклама

Юлиян Арнаудов
5207 прочитания

Reuters

© ROBERT GALBRAITH


Yahoo ще спре поддръжката на профили на Facebook и Google. Промяната ще бъде въведена постепенно, като едни от първите услуги, които ще бъдат засегнати, са сайтът за споделяне на снимки Flickr и онлайн играта Fantasy Sports. Стремежът на компанията е да премахне напълно тази опция от всичките си онлайн продукти. Досега Yahoo позволяваше на потребителите да влизат със своите профили в социалната мрежа Facebook или акаунта си в Google, за да получат достъп до услугите на компанията. За да направят това, клиентите на интернет гиганта ще трябва да си създадат нови в рамките на нейната платформа, съобщи Financial Times. Планът на Yahoo да изостави дигиталната идентичност на Facebook и Google има за цел да помогне на компанията да предоставя по-персонализирана информация и услуги на своите потребители, както и да намали зависимостта й от външни и конкурентни платформи.

Опит за обръщане на тенденцията

Изпълнителният директор на интернет гиганта Мариса Майер се опитва да обърне тенденцията на свиващи се приходи и да върне компанията към времето, когато беше сред водещите онлайн корпорации. Откакто пое ръководството преди година и половина, Майер оптимизира услугите и продуктовото портфолио, започна развитието на мобилен бизнес и предприе серия от придобивания на технологични фирми, както и наемане на висококвалифицирани специалисти.

През 2009 г. Yahoo подписа споразумение с Facebook, което позволява на потребителите да влизат директно в услугите на онлайн гиганта, като използват съществуващия си акаунт в социалната мрежа, без да се налага да създават нов. Тогава това се разглеждаше като нов начин за привличане на клиенти и осигуряване на растеж. Facebook обаче успя да спечели повече от това споразумение, като чрез функцията Connect следи действията на потребителите си и използва информацията, за да генерира повече приходи с по-профилирани реклами и данни за поведението им. Възможностите на социалната мрежа за насочена реклама се увеличиха толкова, че компанията на Марк Зукърбърг в момента експериментира със създаването на мобилна рекламна платформа, която ще използва тези данни за предлагането на рекламно съдържание и на външни сайтове.

Повече реклама

Рекламният бизнес на Yahoo се опитва да навакса в тези тенденции и заради това компанията ще прекрати съвместимостта на чужди профили в нейната платформа. Мариса Майер демонстрира нови рекламни инструменти по време на изложението за потребителска електроника (CES) в Лас Вегас. Те имат за цел да подобрят насочеността на рекламите и да дадат на маркетинг експертите повече контрол над информацията, която преминава през портала и услугите на Yahoo.

Yahoo ще спре поддръжката на профили на Facebook и Google. Промяната ще бъде въведена постепенно, като едни от първите услуги, които ще бъдат засегнати, са сайтът за споделяне на снимки Flickr и онлайн играта Fantasy Sports. Стремежът на компанията е да премахне напълно тази опция от всичките си онлайн продукти. Досега Yahoo позволяваше на потребителите да влизат със своите профили в социалната мрежа Facebook или акаунта си в Google, за да получат достъп до услугите на компанията. За да направят това, клиентите на интернет гиганта ще трябва да си създадат нови в рамките на нейната платформа, съобщи Financial Times. Планът на Yahoo да изостави дигиталната идентичност на Facebook и Google има за цел да помогне на компанията да предоставя по-персонализирана информация и услуги на своите потребители, както и да намали зависимостта й от външни и конкурентни платформи.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

5 коментара
  • 1
    rembrandt avatar :-|
    rembrandt

    Доста рисковано, защото могат да загубят доста потребители в краткосрочен план, но ако се получи можем да видим Yahoo да се завърне в челните позиции на онлайн индустрията.

  • 2
    subsonic avatar :-|
    subsonic

    Превърнали са Yahoo мейла в тежка безполезна шарена платформа.

    Ако човек иска да разчита на бърза и лека онлайн поща, то Yahoo определено не става.

    Съжалявам, че имам акаунт там. Отделно спамът и спонсорираното съдържание са все по-дразнещи.

  • 3
    stg avatar :-|
    stg

    ами ясно е какво опитват но за мен са пътници

  • 4
    subsonic avatar :-|
    subsonic

    Мариса Майер е поредната лелка, на която амбицията е повече от акъла.
    Откакто тя пое управлението, става по-зле.

  • 5
    kardinalat avatar :-?
    kardinalat

    Всеки дърпа към себе си. За някои може да е късно.....


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK