Регулатор в САЩ притиска General Motors
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Регулатор в САЩ притиска General Motors

Новият изпълнителен директор на GM Мери Бара се сблъсква с първия си проблем, откакто оглави компанията

Регулатор в САЩ притиска General Motors

Автогигантът дава обяснения защо се е забавил с изтеглянето на 1.6 млн. автомобила

2741 прочитания

Новият изпълнителен директор на GM Мери Бара се сблъсква с първия си проблем, откакто оглави компанията

© Reuters


Автомобилният гигант General Motors все още не е предоставил важна информация за дефектен стартер в стари свои модели, който е свързан с 13 смъртни случая и изтеглянето на 1.6 млн. автомобила през февруари, обявиха федерални регулатори. Националната администрация за безопасност по пътищата в САЩ изпрати 107 допълнителни въпроса до производителя от Детройт, на които компанията трябва да отговори до 3 април. В противен случай ще бъде глобявана със 7000 долара на ден, съобщи New York Times.

Десет години за отстраняване на дефектите

Регулаторите разследват защо на GM са били нужни десет години, преди да предприеме мерки за отстраняване на дефектите. Случаят касае проблеми със запалването в модели като Chevrolet Cobalt и HHR, Pontiac G5 и Solstice, Saturn Ion и Sky. От изтеглените коли 778 хил. са в различни държави в цял свят, а останалите над 800 хил. са в САЩ. GM обяви, че стартерите на засегнатите модели ще бъдат сменени през следващия месец, след като се доставят достатъчно нови бройки.

В продължение на 10 години федералната агенция и автомобилната компания са получавали доказателства, че стартерите дават дефект при раздрусване на колата, което довеждало до изключване на двигателя, електрическата система и на въздушните възглавници. Сега Националната администрация за безопасност по пътищата иска отговор от GM защо предложените от инженерите на компанията решения през 2004 и 2005 г. не са били предприети.

Вътрешно разследване

Новият изпълнителен директор на GM Мери Бара нае външна фирма, която да започне вътрешно разследване на случая и да разпита замесени служители.

"Това е най-подробното искане за разяснение от държавния регулатор, което съм виждал", заяви пред Reuters Алън Кам, консултант с над 25-годишен опит в Националната администрация за безопасност по пътищата. Според федералните закони производители, които открият проблем в свои модели, трябва да информират агенцията до пет работни дни или са заплашени от глоба в размер на до 35 млн. долара.

Регулаторът рядко прибягва до подобна мярка. През 2010 г. агенцията поиска подробна информация и от Toyota заради проблемите с педала за газта в модели на японската компания. През април същата година Toyota се съгласи да плати глоба от 16.375 млн. долара (максималният размер тогава) заради обвиненията, че не е реагирала навреме. През декември гигантът плати още 16.375 млн. долара по същото обвинение. Toyota така и не се призна за виновна по обвиненията. Националната администрация за безопасност по пътищата също е под засилен натиск заради бавната си реакция по много случаи. Сенаторът Едуард Маркли поиска драстични промени в начина на работа на организацията.

Автомобилният гигант General Motors все още не е предоставил важна информация за дефектен стартер в стари свои модели, който е свързан с 13 смъртни случая и изтеглянето на 1.6 млн. автомобила през февруари, обявиха федерални регулатори. Националната администрация за безопасност по пътищата в САЩ изпрати 107 допълнителни въпроса до производителя от Детройт, на които компанията трябва да отговори до 3 април. В противен случай ще бъде глобявана със 7000 долара на ден, съобщи New York Times.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    aucun avatar :-(
    v_vendeta

    Плащането на глоби няма да върне човешките животи, нито реноме (ако GM са го имали въобще).


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK