Автоиндустрията поставя под въпрос отговорността за автономните коли

Производителите и доставчиците на системи се опасяват да не бъдат залети със съдебни искове, когато се наложи технологията

Докато автономните коли бавно си прокарват пътя към масовия пазар, тяхното безпроблемно навлизане във всекидневието на хората е възпирано от един основен въпрос – кой носи отговорност, когато безпилотен автомобил причини катастрофа? Индустрията все повече се опитва да намери адекватен отговор, което е трудно, при положение че все още няма ясна законова рамка за това.

"Кой е отговорен, когато частично или напълно безпилотен автомобил извърши нарушение? Тогава вината се пренася от шофьора към колата, но кой е отговорен за машината – производителят, неутрална институция или дори доставчикът на компоненти?" - Елмар Дегенхарт, изпълнителен директор Continental


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
6 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    2.5 avatar :-?
    2.5
    • - 1
    • + 3

    "Кой е отговорен, когато частично или напълно безпилотен автомобил извърши нарушение? Тогава вината се пренася от шофьора към колата, но кой е отговорен за машината – производителят, неутрална институция или дори доставчикът на компоненти”, коментира Дегенхарт по време на автомобилния салон в Женева, цитиран от Financial Times.”

    Както със снимките от камерите на КАТ, така и тук е нормално отговорността да бъде на водача. Автономният автомобил със сигурност ако се наложо ще може да се ползва и в ръчен режим - и в двата случая решението как да се ползва е на водача! В противен случай, трябва да допуснем, че човек без свидетелство за правоуправление може да ползва и придобие автономно МПС...

    Нередност?
  • 2
    primaxm avatar :-|
    primaxm
    • - 1
    • + 6

    По-важен е въпросът дали потребителите ще ги приемат. Аз лично не съм привърженик андроид да ми управлява автомобила /образно казано/. :-)

    Нередност?
  • 3
    hkdobrev avatar :-|
    Харалан Добрев
    • + 2

    Google даде пример как напълно сляп човек в Калифорния застава зад волана на Google Car. Така че, ако законът в дадена държава позволява безпилотни автомобили, както е в няколко щата в САЩ, то не може да се обвинява "шофьора".

    Публикувано през m.capital.bg

    Нередност?
  • 4
    comandante avatar :-?

    Май трябва да им направят отделни ленти на транспортните роботи , човешки фактор + транспортен робот ще дава много жертви !
    Иначе идването им е неизбежно някъде имаше анализи как шофьори,ватмани,машинисти,пилоти и т.н. скоро ще останат без работа защо ще ги подменят с "безгрешни" роботи!

    Нередност?
  • 5
    smile_always avatar :-|
    smile_always
    • + 1

    Е то в доста метра в света няма ватмани. Всичко е автоматично и се управлява централно от диспечери.

    Нередност?
  • 6
    casinoto avatar :-|
    casinoto

    В метрото на Париж някои линии са напълно автономни и са управлявани от компютър.

    Нередност?
Нов коментар