Автоиндустрията поставя под въпрос отговорността за автономните коли

Производителите и доставчиците на системи се опасяват да не бъдат залети със съдебни искове, когато се наложи технологията

Докато автономните коли бавно си прокарват пътя към масовия пазар, тяхното безпроблемно навлизане във всекидневието на хората е възпирано от един основен въпрос – кой носи отговорност, когато безпилотен автомобил причини катастрофа? Индустрията все повече се опитва да намери адекватен отговор, което е трудно, при положение че все още няма ясна законова рамка за това.

"Кой е отговорен, когато частично или напълно безпилотен автомобил извърши нарушение? Тогава вината се пренася от шофьора към колата, но кой е отговорен за машината – производителят, неутрална институция или дори доставчикът на компоненти?" - Елмар Дегенхарт, изпълнителен директор Continental


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се