Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
6 11 мар 2014, 18:03, 5093 прочитания

Производителят на йогурт Chobani подготвя продажба на акции

Сделката може да оцени щатската компания на 2.5 млрд. долара

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Производителят на кисели млека Chobani, чиито продукти се радват на растяща популярност на пазара в САЩ, планира да продаде миноритарен дял от акциите си, съобщава Reuters. Според източници на агенцията, запознати с преговорите, сделката ще оцени пазарната стойност на компанията на около 2.5 млрд. долара. Chobani планира да продаде около 20% от акциите си, като е наела Bank of America да проучи интереса от страна на инвестиционни фондове и производители на потребителски продукти.

Светкавичен успех

Компанията, чиято централа се намира в град Ню Берлин, щата Ню Йорк, в миналото е обсъждала с банки възможността за първично публично предлагане. Нарастващата конкуренция от страна на други производители на кисели млека е накарала Chobani да промени намеренията си и да започне да търси частни инвеститори. Представителите на компанията и на Bank of America са отказали да коментират официално въпроса.


Chobani е основана през 2005 г. от турския имигрант от кюрдски произход Хамди Улукая, като първоначално оперира в бивша фабрика за кисели млека на Kraft Food. Само за няколко години основният продукт на компанията -  сгъстеното и изцедено кисело мляко, което в САЩ се нарича Greek Yogurt, се превръща в сензация на местния пазар. Преди навлизането на марката Chobani този тип млека реализират продажби от едва 60 млн. долара годишно. В момента "гръцкият йогурт" заема 40% от целия пазар на кисели млека в САЩ, който според оценката на изследователската фирма Mintel възлиза на 7.4 млрд. долара годишно.

Стив Джобс на киселото мляко


През 2013 г. продажбите на Chobani са нараснали с 30% и са надхвърлили 1 млрд. долара, като светкавичното разрастване на компанията накара списание Forbes да нарече Хамди Улукая "Стив Джобс на киселото мляко". Големите млeчни производители като Dannon и Yoplait също показват рекордни продажби на този тип млека, а на пазара се появяват и нови конкуренти. През миналия септември имиджът на Chobani пострада, след като компанията беше принудена да изтегли от търговската мрежа партиди заради лошо качество и оплаквания от клиенти. През декември веригата Whole Foods Market обяви, че от началото на 2014 г. ще спре продажбата на продуктите на Chobani. Компанията обаче не очаква сериозен ефект от това, тъй като тази верига отговаря само за 0.5% от дистрибуцията на дребно на продуктите й.


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Какво отговори министър Деница Сачева на въпросите на бизнеса за схемата 60/40 4 Какво отговори министър Деница Сачева на въпросите на бизнеса за схемата 60/40

След ясно тълкувание на приетите от Народното събрание текстове правителството ще измени постановлението си за помощта

7 апр 2020, 4379 прочитания

С нова регулация държавата иска да вкара повече български храни във веригите 4 С нова регулация държавата иска да вкара повече български храни във веригите

Търговците смятат предложението за непазарно, ще изисква време и инвестиции, няма да има ефект и обслужва интересите на сивия сектор

7 апр 2020, 2822 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Cisco и "Сити клиник" представиха система за непрекъсната връзка между болници

Технологията ще помогне за дистанционо поставяне на диагноза и обучение

Още от Капитал
Пат в туризма

Хиляди туроператори трябва да върнат на клиенти си суми за провалени почивки, които обаче са предплатени към партньори

Тяхната първа криза

Финтех компаниите са изправени пред нови предизвикателства заради COVID-19 и първия им сблъсък с икономически проблеми

Къде изчезна златото

Затварянето на ключови рафинерии и липсата на транспорт почти блокират пазара на физическия благороден метал

(Не)платени пътища

Тол системата работи официално вече от месец, на практика - не съвсем

Инстатерапията на Беловски

Художникът Станислав Беловски смесва световната история и българските теми на деня в колажите си

И това ще мине

Как да се съхраним психически по време на пандемия и изолация

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10