Производителят на йогурт Chobani подготвя продажба на акции
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Производителят на йогурт Chobani подготвя продажба на акции

Chobani е основана през 2005 г. от турския имигрант от кюрдски произход Хамди Улукая

Производителят на йогурт Chobani подготвя продажба на акции

Сделката може да оцени щатската компания на 2.5 млрд. долара

5187 прочитания

Chobani е основана през 2005 г. от турския имигрант от кюрдски произход Хамди Улукая

© Reuters


Производителят на кисели млека Chobani, чиито продукти се радват на растяща популярност на пазара в САЩ, планира да продаде миноритарен дял от акциите си, съобщава Reuters. Според източници на агенцията, запознати с преговорите, сделката ще оцени пазарната стойност на компанията на около 2.5 млрд. долара. Chobani планира да продаде около 20% от акциите си, като е наела Bank of America да проучи интереса от страна на инвестиционни фондове и производители на потребителски продукти.

Светкавичен успех

Компанията, чиято централа се намира в град Ню Берлин, щата Ню Йорк, в миналото е обсъждала с банки възможността за първично публично предлагане. Нарастващата конкуренция от страна на други производители на кисели млека е накарала Chobani да промени намеренията си и да започне да търси частни инвеститори. Представителите на компанията и на Bank of America са отказали да коментират официално въпроса.

Chobani е основана през 2005 г. от турския имигрант от кюрдски произход Хамди Улукая, като първоначално оперира в бивша фабрика за кисели млека на Kraft Food. Само за няколко години основният продукт на компанията -  сгъстеното и изцедено кисело мляко, което в САЩ се нарича Greek Yogurt, се превръща в сензация на местния пазар. Преди навлизането на марката Chobani този тип млека реализират продажби от едва 60 млн. долара годишно. В момента "гръцкият йогурт" заема 40% от целия пазар на кисели млека в САЩ, който според оценката на изследователската фирма Mintel възлиза на 7.4 млрд. долара годишно.

Стив Джобс на киселото мляко

През 2013 г. продажбите на Chobani са нараснали с 30% и са надхвърлили 1 млрд. долара, като светкавичното разрастване на компанията накара списание Forbes да нарече Хамди Улукая "Стив Джобс на киселото мляко". Големите млeчни производители като Dannon и Yoplait също показват рекордни продажби на този тип млека, а на пазара се появяват и нови конкуренти. През миналия септември имиджът на Chobani пострада, след като компанията беше принудена да изтегли от търговската мрежа партиди заради лошо качество и оплаквания от клиенти. През декември веригата Whole Foods Market обяви, че от началото на 2014 г. ще спре продажбата на продуктите на Chobani. Компанията обаче не очаква сериозен ефект от това, тъй като тази верига отговаря само за 0.5% от дистрибуцията на дребно на продуктите й.

Производителят на кисели млека Chobani, чиито продукти се радват на растяща популярност на пазара в САЩ, планира да продаде миноритарен дял от акциите си, съобщава Reuters. Според източници на агенцията, запознати с преговорите, сделката ще оцени пазарната стойност на компанията на около 2.5 млрд. долара. Chobani планира да продаде около 20% от акциите си, като е наела Bank of America да проучи интереса от страна на инвестиционни фондове и производители на потребителски продукти.

Светкавичен успех


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

6 коментара
  • 1
    yyl45309507 avatar :-|
    yyl45309507

    "Стив Джобс на киселото мляко" направо убиха рибата :-)

  • 2
    bestbuy avatar :-|
    За да останат ХОРА в България.

    Мдааа, хората с акъл и предприемчивост стават билионери с българско кисело мляко..

  • 3
    kalinski avatar :-(
    Kalin

    До коментар [#2] от "bestbuy":

    само ние си знаем, че е "българско", в САЩ го продават като "гръцко кисело мляко" ... пфф

  • 4
    forza avatar :-|
    forza

    До коментар [#2] от "bestbuy":
    До коментар [#3] от "Kalin":

    Не е съвсем същото - "гръцкият" йогурт не е българско кисело мляко, въпреки че са много сходни.

  • 5
    leo_k avatar :-|
    Лео

    За съжаление у нас почти не се намира българско цедено кисело мляко без вътре да има сухо мляко или други добавки.

  • 6
    ber23354513 avatar :-|
    VDD

    Вкусът на млякото не е зле(било то "чисто" или плодово), но ако трябва да се сравнява с българското, то бих го наредил сред марките, от които не бих купувал ;) Но докато българския предприемач се ослушва, други ще трупат печалби на "наш гръб"(визирайки и ЕлБи).


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK