Alibaba придобива мажоритарен дял в продуцентска фирма
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Alibaba придобива мажоритарен дял в продуцентска фирма

Reuters

Alibaba придобива мажоритарен дял в продуцентска фирма

Китайският интернет гигант води надпревара с Baidu и Tencent за покоряване на нови бизнес ниши

Юлиян Арнаудов
3331 прочитания

Reuters

© STEVEN SHI


Китайският интернет гигант Alibaba се съгласи да придобие 60% дял в продуцентската фирма ChinaVision Media Group за 804 млн. долара. Така онлайн компанията ще получи достъп до голямо количество авторско телевизионно и филмово съдържание и съответно ще засили своята конкурентоспособност на необятния китайски пазар. Със сделката Alibaba се стреми да задържи настоящите си потребители и да привлече нови. Тя идва няколко месеца след като онлайн гигантът пусна дигиталната платформа за съдържание Ali TV. Компанията планира да пусне през тази година и портал за мобилни игри. ChinaVision и Alibaba обявиха, че ще направят специална стратегическа комисия, която да проучи бъдещите възможности в сферата на онлайн развлеченията, пише агенция Reuters.  

Надпревара по придобивания

Опитите на Alibaba да разшири портфолиото си от услуги идват в момент, в който конкурентите му в Китай Tencent и Baidu търсят нови бизнес ниши чрез сливания и придобивания на малки местни играчи. През тази седмица Tencent обяви, че ще купи дял от 15% във втория по големина интернет ритейлър в Китай JD.com срещу 215 млн. долара. Като целта е по този начин да конкурира Alibaba в мобилния сегмент, което е и ахилесова пета на компанията. Tencent е пряко заинтересована от сделката на Alibaba с ChinaVision, защото притежава 8% дял в продуцентската компания.

Подготовка за борсов дебют

Сделката на Alibaba с ChinaVision има и още едно измерение – това става, докато интернет ритейлърът подготвя да направи първично публично предлагане. Компанията е оценена от експерите на около 140 млрд. долара. Все още обаче не са подадени официални документи и поради това още не се знае кога точно Alibaba ще излезе на борсата.

Китайският интернет гигант Alibaba се съгласи да придобие 60% дял в продуцентската фирма ChinaVision Media Group за 804 млн. долара. Така онлайн компанията ще получи достъп до голямо количество авторско телевизионно и филмово съдържание и съответно ще засили своята конкурентоспособност на необятния китайски пазар. Със сделката Alibaba се стреми да задържи настоящите си потребители и да привлече нови. Тя идва няколко месеца след като онлайн гигантът пусна дигиталната платформа за съдържание Ali TV. Компанията планира да пусне през тази година и портал за мобилни игри. ChinaVision и Alibaba обявиха, че ще направят специална стратегическа комисия, която да проучи бъдещите възможности в сферата на онлайн развлеченията, пише агенция Reuters.  

Надпревара по придобивания


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK