Китайският интернет гигант Alibaba се съгласи да придобие 60% дял в продуцентската фирма ChinaVision Media Group за 804 млн. долара. Така онлайн компанията ще получи достъп до голямо количество авторско телевизионно и филмово съдържание и съответно ще засили своята конкурентоспособност на необятния китайски пазар. Със сделката Alibaba се стреми да задържи настоящите си потребители и да привлече нови. Тя идва няколко месеца след като онлайн гигантът пусна дигиталната платформа за съдържание Ali TV. Компанията планира да пусне през тази година и портал за мобилни игри. ChinaVision и Alibaba обявиха, че ще направят специална стратегическа комисия, която да проучи бъдещите възможности в сферата на онлайн развлеченията, пише агенция Reuters.
Надпревара по придобивания
Опитите на Alibaba да разшири портфолиото си от услуги идват в момент, в който конкурентите му в Китай Tencent и Baidu търсят нови бизнес ниши чрез сливания и придобивания на малки местни играчи. През тази седмица Tencent обяви, че ще купи дял от 15% във втория по големина интернет ритейлър в Китай JD.com срещу 215 млн. долара. Като целта е по този начин да конкурира Alibaba в мобилния сегмент, което е и ахилесова пета на компанията. Tencent е пряко заинтересована от сделката на Alibaba с ChinaVision, защото притежава 8% дял в продуцентската компания.
Подготовка за борсов дебют
Сделката на Alibaba с ChinaVision има и още едно измерение – това става, докато интернет ритейлърът подготвя да направи първично публично предлагане. Компанията е оценена от експерите на около 140 млрд. долара. Все още обаче не са подадени официални документи и поради това още не се знае кога точно Alibaba ще излезе на борсата.
Китайският интернет гигант Alibaba се съгласи да придобие 60% дял в продуцентската фирма ChinaVision Media Group за 804 млн. долара. Така онлайн компанията ще получи достъп до голямо количество авторско телевизионно и филмово съдържание и съответно ще засили своята конкурентоспособност на необятния китайски пазар. Със сделката Alibaba се стреми да задържи настоящите си потребители и да привлече нови. Тя идва няколко месеца след като онлайн гигантът пусна дигиталната платформа за съдържание Ali TV. Компанията планира да пусне през тази година и портал за мобилни игри. ChinaVision и Alibaba обявиха, че ще направят специална стратегическа комисия, която да проучи бъдещите възможности в сферата на онлайн развлеченията, пише агенция Reuters.
Надпревара по придобивания
0 коментара