Германските производители на автомобили поставят нови рекорди

Volkswagen и BMW увеличават производството си до нови върхови нива

Приходите на компаниите се увеличават много по-бързо от печалбите им
Приходите на компаниите се увеличават много по-бързо от печалбите им
Приходите на компаниите се увеличават много по-бързо от печалбите им    ©  TOBIAS SCHWARZ
Приходите на компаниите се увеличават много по-бързо от печалбите им    ©  TOBIAS SCHWARZ

Германският автомобилен концерн Volkswagen вече е на път да постигне целта си годишното производство да достигне 10 млн. броя, поради което през следващите години ще фокусира усилията си към подобряване на рентабилността, съобщава Reuters. През първите два месеца на 2014 г. продажбите на групата са нараснали с 4.7% до 1.47 млн. леки автомобила. Този темп на разрастване показва, че още през тази година компанията ще достигне заложената цел. Плановете, очертани през 2007 г., предвиждаха бройката от 10 млн. автомобила да бъде достигната чак през 2018 г.

Volkswagen планираше да постигне годишно производство от 10 млн. броя през 2018 г., но целта ще бъде изпълнена още през тази година.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
9 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    tinky_winky avatar :-|
    tinky_winky
    • - 3
    • + 3

    "През 2913 г. германската компания успя да увеличи...." :))

    Публикувано през m.capital.bg

    Нередност?
  • 2
    bluewater avatar :-P
    BlueWater
    • - 2
    • + 10

    Потвърждава се старата максима, че има два вида коли германски и други.

    Нередност?
  • 3
    lusilu avatar :-P
    lusilu
    • - 1
    • + 9

    Немците са си немци ,евала !

    Нередност?
  • 4
    ivankodinov avatar :-P
    Иван K
    • - 1
    • + 12

    Да не би да имат програма за реиндустриализация.

    Нередност?
  • 5
    sha16312238 avatar :-|
    sha16312238
    • - 5
    • + 3

    ВАГ разчитат на стари лаври...и на подкупи в аутобилд :)... По надежност и качество не могат да стъпят на малкия пръст на Японските и корейските производители! Самия факт че Опел е по-иновативна компания е красноречив...

    Публикувано през m.capital.bg

    Нередност?
  • 6
    trottel_gewehr avatar :-|
    Лудколю Деликолев
    • + 1

    Дас аутогевер.

    Нередност?
  • 7
    schiller avatar :-|
    СДС
    • + 11

    Немците имат концерни,
    ние - шумкари.

    Нередност?
  • 8
    deyan.dimitrov avatar :-?
    Didoslav

    От 2003 г. до 2006 г. ВАГ имат колебание в тенденциите на нарастване на производството. Най-големият им прираст е от 10 % през 2006 г. (5,72 млн. автомобили) спрямо 2005 г. (5,19 млн. автомобили). От 2007 г. до 2009 г. вкл. произведените автомобили се увеличават но с отрицателни темпове на прираст (въпреки че вече надхвърлят 6 млн. произведени автомобили годишно).

    Може би на база темпове на прираст на производство от предходните години (преди 2007 г.) са направили това предположение през 2007 г. за достигане на 10 млн. произведени автомобили годишно, като също така може да са прогнозирали и кризата от 2008 г. Защо иначе да си дават такъв срок от 11 години за постигането на подобна цел? Едва ли нарочно са си поставили занижени цели...

    И тук идва интересното - въпреки че прирастът е отрицателен за 2008 г. (1,29 %, спрямо 2007 г.) и 2009 г. (0,64 %, спрямо 2008 г.), през 2010 г. има скок в производството с 15 %* (7,28 млн.), през 2011 г. прирастът е 14 %* (8,36 млн.), 2012 г. - 11 %* (9,34 млн.), а през 2013 г. - 4,18 %* (9,73 млн. Между другото, в статията този процент е даден като 4,9, а в годишния доклад за 2013 г., ВАГ дават 4,1 % прираст).

    *Изчисленията са на верижна база (спрямо предходната година).

    Хрумват ми два извода в момента (без друга предварителна информация по темата) - че или пазарът на нови автомобили не е бил засегнат толкова много от кризата, или доверието в марките зад ВАГ е достатъчно голямо, че потребителите да инвестират в средства за нови автомобили в позната и доказала се компания на пазара, чиито марки и продуктовите линии, стоящи зад тях, произвеждат и луксозни автомобили, и автомобили от среден клас, за всички потребители.

    Нередност?
  • 9
    rosenow avatar :-|
    Димитър
    • - 1
    • + 1

    При положение, че Volkswagen държи толкова много марки автомобили е напълно вероятно да имат рекордни продажби.

    Нередност?
Нов коментар