Германските производители на автомобили поставят нови рекорди

Приходите на компаниите се увеличават много по-бързо от печалбите им

Германските производители на автомобили поставят нови рекорди

Volkswagen и BMW увеличават производството си до нови върхови нива

10411 прочитания

Приходите на компаниите се увеличават много по-бързо от печалбите им

© TOBIAS SCHWARZ


Германският автомобилен концерн Volkswagen вече е на път да постигне целта си годишното производство да достигне 10 млн. броя, поради което през следващите години ще фокусира усилията си към подобряване на рентабилността, съобщава Reuters. През първите два месеца на 2014 г. продажбите на групата са нараснали с 4.7% до 1.47 млн. леки автомобила. Този темп на разрастване показва, че още през тази година компанията ще достигне заложената цел. Плановете, очертани през 2007 г., предвиждаха бройката от 10 млн. автомобила да бъде достигната чак през 2018 г.

Volkswagen планираше да постигне годишно производство от 10 млн. броя през 2018 г., но целта ще бъде изпълнена още през тази година.

Докато производството расте с по-бързи темпове, печалбата на групата се е покачила само с 3.5% за последните три години, като през 2013 г. е достигнала 11.7 млрд. евро. Същевременно приходите са се увеличили с 24% до 197 млрд. евро, като разликата се дължи на значителните инвестиции в нови технологии и модели. Докато други европейски автомобилостроители излязоха на загуба заради кризата в региона, стабилните печалби на Volkswagen позволиха на компанията да засили инвестиционната си дейност.

Повишаване на ефективността

Генерирането на достатъчно парични средства за поддържане на разрастването става все по-трудно за компанията предвид все още слабото състояние на пазара. Поради това ръководството е решено да предприеме мерки за повишаване на ефективността. В края на февруари Volkswagen понижи прогнозите си за печалбите през 2014 г. и заяви, че може да се очаква подобрение само ако икономическите условия, най-вече в Европа, се окажат по-добри от очакваното. Компанията реализира около 40% от продажбите си на Стария континент.

За повишаване на маржовете на печалбата компанията залага най-вече на прилагането на новата модуларна платформа MQB, чрез която се стандартизират много от частите за различните модели на компанията. Новата система позволява значително свиване на разходите и ускоряване на производството. През миналата година от производителя заявиха, че очаква автомобилите, произведени чрез новата платформа, да достигнат 2 млн. през тази година и 4 млн. през 2016 г. Това трябва да свие производствените разходи с около 1 млрд. евро годишно.

През 2913 г. германската компания успя да увеличи производството на леки коли, ванове и камиони с 4.9% до рекордните 9.73 млн. С това Volkswagen измести щатската General Motors като втория най-голям производител на автомобили в света след японската Toyota. Компанията работи усилено и за по-добрата интеграцията на марките Porsche, MAN и Scania. VW придоби Porsche през 2012 г., като луксозната марка отговаря за около една пета от печалбата на групата. Интеграцията на производствената и изследователската дейност на Porsche трябва да доведе до спестяване на 1 млрд. евро годишно, а при MAN и Scania очакваните ползи се оценяват на поне 650 млн. в дългосрочен аспект.

Рекорди и при BMW

Друга германска компания – BMW, също си е поставила цел да продаде рекорден брой автомобили през тази година. Най-големият производител на луксозни коли в света заяви, че очаква да продаде 2 млн. броя през тази година, след като оповести по-добри от очакваното резултати за миналата. През 2013 г. продажбите на BMW са достигнали 1.96 млн. броя, които включват и марките Mini и Rolls-Royce. Подобрението се дължи основно на пазарите в САЩ и Китай, където продажбите на групата са се покачили със съответно 10.7 и 8.1%. Основните конкуренти на BMW в луксозния сегмент – Audi, която е част от Volkswagen, и Mercedes-Benz са продали по около 1.57 млн. автомобила през миналата година.

Подобно на Volkswagen повишените продажби на BMW вървят с по-слаби печалби заради инвестициите в нови технологии и модели. През четвъртото тримесечие на 2014 г. печалбата е спаднала с 14% до 1.77 млрд. евро, което обаче надвишава предварителните прогнози на анализаторите.

Германският автомобилен концерн Volkswagen вече е на път да постигне целта си годишното производство да достигне 10 млн. броя, поради което през следващите години ще фокусира усилията си към подобряване на рентабилността, съобщава Reuters. През първите два месеца на 2014 г. продажбите на групата са нараснали с 4.7% до 1.47 млн. леки автомобила. Този темп на разрастване показва, че още през тази година компанията ще достигне заложената цел. Плановете, очертани през 2007 г., предвиждаха бройката от 10 млн. автомобила да бъде достигната чак през 2018 г.

Volkswagen планираше да постигне годишно производство от 10 млн. броя през 2018 г., но целта ще бъде изпълнена още през тази година.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


9 коментара
  • 1
    tinky_winky avatar :-|
    tinky_winky

    "През 2913 г. германската компания успя да увеличи...." :))

    Публикувано през m.capital.bg

  • 2
    bluewater avatar :-P
    BlueWater

    Потвърждава се старата максима, че има два вида коли германски и други.

  • 3
    lusilu avatar :-P
    lusilu

    Немците са си немци ,евала !

  • 4
    ivankodinov avatar :-P
    Иван K

    Да не би да имат програма за реиндустриализация.

  • 5
    sha16312238 avatar :-|
    sha16312238

    ВАГ разчитат на стари лаври...и на подкупи в аутобилд :)... По надежност и качество не могат да стъпят на малкия пръст на Японските и корейските производители! Самия факт че Опел е по-иновативна компания е красноречив...

    Публикувано през m.capital.bg

  • 6
    trottel_gewehr avatar :-|
    Лудколю Деликолев

    Дас аутогевер.

  • 7
    schiller avatar :-|
    СДС

    Немците имат концерни,
    ние - шумкари.

  • 8
    deyan.dimitrov avatar :-?
    Didoslav

    От 2003 г. до 2006 г. ВАГ имат колебание в тенденциите на нарастване на производството. Най-големият им прираст е от 10 % през 2006 г. (5,72 млн. автомобили) спрямо 2005 г. (5,19 млн. автомобили). От 2007 г. до 2009 г. вкл. произведените автомобили се увеличават но с отрицателни темпове на прираст (въпреки че вече надхвърлят 6 млн. произведени автомобили годишно).

    Може би на база темпове на прираст на производство от предходните години (преди 2007 г.) са направили това предположение през 2007 г. за достигане на 10 млн. произведени автомобили годишно, като също така може да са прогнозирали и кризата от 2008 г. Защо иначе да си дават такъв срок от 11 години за постигането на подобна цел? Едва ли нарочно са си поставили занижени цели...

    И тук идва интересното - въпреки че прирастът е отрицателен за 2008 г. (1,29 %, спрямо 2007 г.) и 2009 г. (0,64 %, спрямо 2008 г.), през 2010 г. има скок в производството с 15 %* (7,28 млн.), през 2011 г. прирастът е 14 %* (8,36 млн.), 2012 г. - 11 %* (9,34 млн.), а през 2013 г. - 4,18 %* (9,73 млн. Между другото, в статията този процент е даден като 4,9, а в годишния доклад за 2013 г., ВАГ дават 4,1 % прираст).

    *Изчисленията са на верижна база (спрямо предходната година).

    Хрумват ми два извода в момента (без друга предварителна информация по темата) - че или пазарът на нови автомобили не е бил засегнат толкова много от кризата, или доверието в марките зад ВАГ е достатъчно голямо, че потребителите да инвестират в средства за нови автомобили в позната и доказала се компания на пазара, чиито марки и продуктовите линии, стоящи зад тях, произвеждат и луксозни автомобили, и автомобили от среден клас, за всички потребители.

  • 9
    rosenow avatar :-|
    Димитър

    При положение, че Volkswagen държи толкова много марки автомобили е напълно вероятно да имат рекордни продажби.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход