Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 17 мар 2014, 16:37, 3489 прочитания

Китайският гигант Alibaba ще направи борсов дебют в САЩ

Интернет компанията може да привлече капитал от 15 млрд. долара и да бъде оценена на 140 млрд. долара.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Китайският онлайн гигант Alibaba Group реши да проведе дългоочакваното си първично публично предлагане (IPO) в САЩ. Компанията води преговори с шест банки, които да организират предлагането на акции - Citigroup, Credit Suisse, Deutsche Bank, Goldman Sachs, JP Morgan и Morgan Stanley, съобщава Reuters, като се позовава на свои източници. Това се очаква да е най-големият борсов дебют, откакто Facebook стана публично дружество преди близо две години. Alibaba обяви официално, че ще започне процедурата по борсов дебют в САЩ, като по този начин сложи край на месеците спекулации къде точно ще се листне компанията.

Въпрос за 140 млрд. долара


Анализаторите оценяват китайския интернет гигант на поне 140 млрд. долара, като при IPO-то се очаква да бъде привлечен капитал от 15 млрд. долара. Което е голяма хапка за шестте банки, които ще ръководят предлагането, защото при подобно развитие Reuters изчислява, че те ще приберат поне 260 млн. долара комисион. От Alibaba отказаха да коментира кои финансови институции ще ръководят борсовия дебют. Споменатите банки също отказаха коментар. По информация на Reuters китайската компания планира да излезе на борсата през третото тримесечие на годината, като се очаква документите да бъдат предадени най-рано през април.

Успешният смесен модел

 
Alibaba не е традиционният онлайн търговец, какъвто е Amazon например. Компанията трябва да се разглежда като комбинация от стандартен е-магазин, онлайн аукцион по подобие на eBay, система за дигитални разплащания в стил PayPal, плюс, че разполага и с услуги, подобни на тези на Google. За разлика от Amazon, която купува стоките от производители и ги продава на крайните клиенти, Alibaba играе ролята на посредник, като помага за свързването на двете страни. В това отношение компанията наподобява eBay, макар да не е аукцион. Китайският гигант не печели от комисиони, а като стимулира търговците да рекламират на сайта, за да могат да бъдат по-добре позиционирани и съответно да бъдат по-лесно забелязани от потребителите. Малките производители използват сайта Taobao, а големите – Tmall.


Една от разликите е, че при Tmall Alibaba вече изисква годишна такса от големите марки, за да могат да ползват онлайн пространството. На Taobao се продават над 760 млн. продукта от седем милиона търговеца, докато при Tmall имаме 70 хил. големи компании, които предлагат своите стоки и услуги. Alibaba агресивно се опитва да разшири дейността си и да предлага все повече онлайн базирани услуги, подобно на Google и Amazon. През изминалата седмица компанията обяви, че ще придобие 60% дял в продуцентската къща ChinaVision срещу 804 млн. долара в стремеж да развива авторското съдържание във видеоплатформата Ali TV.


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Eвропейската комисия одобри сделката за БТК 1 Eвропейската комисия одобри сделката за БТК

Пандемията вероятно няма да забави влизането на купувача United Group, който оцени телекома на близо 1.3 млрд. евро

6 апр 2020, 2153 прочитания

БДЖ търси да наеме 10 локомотива за 3 години за 25.6 млн. лв. 1 БДЖ търси да наеме 10 локомотива за 3 години за 25.6 млн. лв.

Компанията хронично изпитва недостиг на подвижен състав, като при предишната поръчка успя да наеме само един

6 апр 2020, 1574 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
RWE продава петролния си бизнес на руски олигарх

Сделката оценява подразделението DEA на 5.1 млрд. евро

Още от Капитал
В енергетиката всичко върви надолу

Блокирането на икономиката заради COVID-19 доведе до най-драстичния спад в цените на електроенергията и природния газ

Може ли България да надбяга вируса

България използва времето, спечелено от социалната изолация, за минимални подобрения в здравната система и планира да въведе софтуер за следене на заразени и нарушители на карантини. Засиленото тестване все още не се случва

Глобалната рецесия изглежда неизбежна

Коронавирусът инфектира както търсенето, така и предлагането по света

(Не)платени пътища

Тол системата работи официално вече от месец, на практика - не съвсем

Новият живот на електронната книга

Извънредното положение срина традиционния модел на разпространение и книгоиздаването търси нови решения

20 въпроса: Енчо Керязов

През март "Колибри" издаде първата му биография – "Обичай смело"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10