"Летище София" предлага офиси за рент-а-кар услуги

Кандидатите ще плащат поне 10% от месечния си оборот за наем

През Терминал 1 миналата година са минали малко над 1 млн. пътници при 2.5 млн. души, използвали новия Терминал 2
През Терминал 1 миналата година са минали малко над 1 млн. пътници при 2.5 млн. души, използвали новия Терминал 2    ©  НАДЕЖДА ЧИПЕВА
През Терминал 1 миналата година са минали малко над 1 млн. пътници при 2.5 млн. души, използвали новия Терминал 2
През Терминал 1 миналата година са минали малко над 1 млн. пътници при 2.5 млн. души, използвали новия Терминал 2    ©  НАДЕЖДА ЧИПЕВА

Изискванията към участниците са минималните по закон - да нямат задължения към държавата и летището.

"Летище София" предлага под наем още два офиса за рент-а-кар компании, става ясно от обявление на транспортното дружество. Офисите се намират на Терминал 1, което означава, че желаещите ще могат да предоставят услугата автомобил под наем на пътниците, преминаващи през този дял на софийското летище. На Терминал 1 кацат повечето от нискобюджетните авиокомпании и потокът от пътници, които биха наели автомобил, би трябвало да е по-малък, отколкото на Терминал 2.

Скромни критерии

Новият търг за офиси и малкото изисквания към участниците е пълна противоположност за един от последните търгове за отдаване под наем на помещения – този за кафенета и ресторанти. Само преди няколко дни Административният съд в София отмени търга за наемане на 13 обекта на двата терминала с договор за пет години. Вместо да създаде конкуренция и да предложи всеки обект на отделна компания, която да отговаря на много по-ниски критерии за оборот и опит, ръководството на летището затвърди практиката цените на храни и напитки на територията на порта да бъдат в пъти по-високи от тези на обикновените заведения. Общо 11 от обектите бяха спечелени от "Консорциум Зита", в който влизат генералният мениджър на веригата "Хепи" Орлин Попов и двамата собственици на пицарии "Виктория" Георги Илиев и Красимир Младенов. Другите две заведения получи "Консорциум Алфа", свързана с "Химимпорт", в чиято структура е и превозвачът "България ер". Заради свръхвисоките критерии от надпреварата отпаднаха международни компании - "Кофи Лайф" (веригата Costa Caffеe) и френската Lagardere Services. Двете обжалваха търга.

Още от Капитал