Собственикът на Zara ускорява инвестициите
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Собственикът на Zara ускорява инвестициите

Reuters

Собственикът на Zara ускорява инвестициите

Испанската група Inditex приключи финансовата година с 5% ръст на продажбите

5218 прочитания

Reuters

© Reuters


3.93

млрд. евро е достигнала годишната печалба на компанията

Най-големият търговец на облекла в света – испанската Zara, отчете 5% ръст на нетните си продажби за финансовата 2013 г. до 16.7 млрд. евро, каквито бяха и очакванията на анализатори. Компанията, която е собственик на веригите Zara и Massimo Dutti, обяви, че ще ускори инвестиционната си активност през 2014 г., пише Reuters.

Реализираната от Inditex печалба преди данъци, лихви и амортизации (EBITDA) за периода 1 февруари 2013 г. – 31 януари 2014 г. е в размер на 3.93 млрд. евро. Финансовият резултат остава почти непроменен спрямо отчетените за предходната година 3.91 млн. евро, но също е в рамките на прогнозираното от анализатори. Така за първи път от излизането на компанията на борсата през 2001 г. растежът й достига точка на застой, отбелязва агенцията.

Нетната печалба за фискалната година се увеличава с 1% до 2.4 млрд. евро. От дружеството съобщават, че ще предложат разпределянето на дивидент в размер на 2.42 евро за акция, което е с 10% повече спрямо предходната година.

Inditex е собственост на третия най-богат човек в света – Амансио Ортега, чието състояние Forbes оценява на 62 млрд. долара. Освен флагмана Zara и Massimo Dutti в портфолиото на групата влизат още марките Bershka, Stradivarius, Oysho, Pull&Bear, Uterqüe и Zara Home. Испанският търговец има 6340 магазина в 87 страни по света, включително и в България, където присъства с общо 32 обекта (на българския пазар за момента не са представени марките Uterqüe и Zara Home).

Обещаващо начало

От групата посочват още, че за периода 1 февруари – 15 март 2014 г. продажбите им в местни валути са се увеличили с 12% на годишна база. В понеделник от конкурентната шведска група за търговия с облекла H&M (Hennes & Mauritz) обявиха, че през февруари продажбите им са нараснали с 11% при очакван от анализатори ръст от порядъка на 14%, припомня Reuters.

"Наблюдаваме възстановяване в Източна Европа, а Inditex присъства доста съществено в региона. Испания, Португалия, Гърция и Италия – всички тези страни се оттласкват от дъното", коментира Ан Кричлоу, анализатор от Societe Generale, цитирана от агенцията. Опасенията на пазарите във връзка с експозицията на групата към развиващите се страни доведе до 12% спад на акциите й от октомври до момента.

Прогнозите обаче са ръстът на продажбите да се ускори допълнително и благодарение на затоплянето на времето през пролетта и подобряването на финансовото състояние на домакинствата в САЩ, където необичайно студената и снежна зима задържаше потреблението. През 2013 г. американските пазари са генерирали 14% от приходите на групата, отбелязва Reuters.

Планове за експанзия

През 2014 г. Inditex възнамерява да увеличи капиталовите си разходи до 1.35 млрд. евро във връзка с плановете си да отвори общо 450 - 500 нови обекта. За сравнение, през 2013 г. бяха отворени 331 обекта, които увеличиха ритейл площите на групата с 9%. Капиталовите разходи за периода са в размер на 1.24 млрд. евро.

Първоначалните планове на компанията бяха за между 440 и 480 нови обекта. Впоследствие от Inditex обявиха, че целта им е през годината да постигнат увеличаване на нетното пространство за продажби с 8-10%. Новата стратегия за дейността й предвижда постепенен преход към по-малко на брой, но по-големи като площ нови обекти, както и затваряне на някои от по-малките магазини, пише Reuters.

3.93

млрд. евро е достигнала годишната печалба на компанията

Най-големият търговец на облекла в света – испанската Zara, отчете 5% ръст на нетните си продажби за финансовата 2013 г. до 16.7 млрд. евро, каквито бяха и очакванията на анализатори. Компанията, която е собственик на веригите Zara и Massimo Dutti, обяви, че ще ускори инвестиционната си активност през 2014 г., пише Reuters.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK