С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
3 25 мар 2014, 17:51, 6192 прочитания

YouTube и "Музикаутор" се договориха за реклами от клипове

Българските творци ще генерират приходи от гледането и слушането на тяхната музика на популярната онлайн платформа

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
"Музикаутор" и платформата за видеосподеляне YouTube сключиха споразумение за лицензиране на авторски права. Това ще даде възможност на българските творци, които са представени от организацията, да получават приходи от реклама при гледането на техните произведения на популярния сайт. Споразумението идва броени дни след като собственикът на YouTube – Google, обяви, че вече българските интернет компании могат да се възползват от интегрирането на видеореклами в популярния сайт. Във вторник "Музикаутор" представи някои от постиженията и предизвикателствата, с които се сблъсква през последните месеци. На събитието присъстваха и някои изпълнители като Стоян Михалев, Кирил Маричков от "Щурците" и Владимир Ампов-Графа.
 
Икономически стимули
   
От "Музикаутор" обясниха, че творците, които организацията представлява, ще могат да генерират приходи от реклами, които се показват преди, по време и накрая на клиповете, които качват в платформата за видеосподеляне.

Според изпълнителния директор на организацията Иван Димитров това ще бъде нов източник на приходи за музикалните творци и те ще имат вече и икономически стимули да качват своите произведения в YouТube. Малък процент от приходите, генерирани от реклама, ще се отчисляват към "Музикаутор", които след това ще ги разпределят за българските артисти. Има зависимост от това кои са рекламодателите. Ако са местни български компании, платформата заделя по-голям процент от постъпленията за правоносителите.

"YouTube плаща процент от рекламите, които се излъчват. Един процент се дават за авторски права, но ако са местни рекламите, процентът ще бъде по-висок. Колкото повече български реклами има, толкова повече пари ще се предоставят за авторски права", обяви Кирил Маричков. YouTube, която е най-голямата платформа за разпространение на съдържание, през последните няколко години започна да сключва договори за предоставяне на лицензни права във всяка отделна страна за предоставяне на приходи от реклами от гледане и слушане. Според Васил Гюров, зам.-председател на управителния съвет на "Музикаутор", приходите от реклама за хиляда гледания в YouTube варират в доста широк диапазон от десетки центове до 20 долара.

Дълги преговори

Преговорите са инициирани и от двете страни, като са продължили шест месеца, коментира изпълнителнят директор на "Музикаутор" Иван Димитров. "За големите корпорации е трудно да синхронизират местните законодателства в отделните държави, където искат да разширят обхвата на услугите, които предлагат", коментира Димитров пред "Капитал Daily".

Според Димитров музикантите имат интерес да бъдат представяни от "Музикаутор", защото могат да им бъдат защитени правата в различните и разнообразни интернет платформи и медии. Той допълни, че освен с YouTube организацията има сключени подобни лицензионни договори с iTunes – онлайн магазина на Apple, с платформата за стриймване на музика в глобалната мрежа Spotify, българския сайт за музика онлайн – Muzikata.bg, и др. Освен за директни плащания към изпълнители "Музикаутор" създаде и два фонда. Първият е културен, който има за цел да развие и подпомогне популяризирането на музиканти и автори, а вторият е социален, в който се плащат суми за възрастни изпълнители. Иван Димитров се надява скоро време да постигнат подобен договор за лицензиране и с най-големия български видеопортал vbox7.com.

Видеореклами от България
 
YouTube се превърна в основен канал за разпространение и слушане на музика, гледане на видеоклипове и др. Сайтът е собственост на интернет търсачката Google и по данни на TNS платформата позволява да се достигне до 72% от онлайн потребителите в България и над 50% от населението над 16 години в страната. Доскоро българските потребители можеха да монетизират своите клипове само с реклами от малки банери, които излизат в долната част на екрана. От миналата седмица вече е достъпен форматът TrueView. Той позволява интегрирането на кратка видеореклама преди по време или в края на клипа, която може да се прекъсва след изминаването на определени секунди. Подобен тип реклама се превръща във все по-важен аспект от платформата YouTube, като Google се опитва да монетизира големия трафик и потребители на сайта. "Рекламодателите искат и се нуждаят да бъдaт там, където са потенциалните им потребители. С 1 млрд. уникални месечни потребители и 100 часа видеосъдържание, добавяно в YouTube всяка минута, в платформата има много активни потребители, които търсят, гледат, харесват, споделят и коментират видеоклипове", коментира Роби Дуек, мениджър "Продукти за бранд реклама" на Google за EMEA, при пускането на новата услуга миналата седмица. Според него новите формати превръщат YouTube в ефективна платформа за промотиране на марки и продукти, защото за тях рекламодателите плащат само при видяно рекламно видео.



  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Нов цигарен връх Нов цигарен връх

Rothmans е на път да стане най-търсената марка на пазара

21 фев 2020, 114 прочитания

Telerik Academy подготвя "холистично оформени" кадри за IT индустрията Telerik Academy подготвя "холистично оформени" кадри за IT индустрията

През тази година Telerik Academy обучава по програмиране и 2 хил. ученици от I до XII клас в 25 града

21 фев 2020, 267 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Как да ангажираме служителите според възрастта им

Производителността на служители, които се чувстват като "част от компанията" и обичат работата си, е средно с 25% по-голяма

Още от Капитал
Драмата с ТЕЦ "Марица-изток 2" - дълга, скъпа и опасна

Каквито и действия да се предприемат, те ще бъдат закъснели, ще струват скъпо и може да доведат до нови проблеми в сектора

Пазарът на жилища в София: Силен сезон, с първи епизоди на спадове

Ръст на сделките и застой в средните цени през 2019 г. Купувачите са млади, търсят нови сгради, сделките стават по-бавно и доминират двустайните апартаменти

Хазартна рекламна напаст

Забранената по закон реклама на хазарт е масова - предимно в онлайн сайтове и телевизии и е за милиони

Андон Балтаков: Не искам да звуча като прогноза за облачно време

Генералният директор на БНР пред "Капитал"

Моя страна, моя Южна Корея

Кратък гид към корейската нова вълна в киното

Нова книга: "Математика на живот и смърт" от Кит Йейтс

Истории за ключовата роля на математиката от съдебната зала до медицината и изборите ни в живота

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10