Китайци искат да правят камиони със Zastava

През 2012 г. заработи завод на Fiat в град Крагуевац, който всъщност също е бившата Zastava

В най-големия бивш завод на Zastava в Крагуевац вече се произвежда Fiat 500L
В най-големия бивш завод на Zastava в Крагуевац вече се произвежда Fiat 500L
В най-големия бивш завод на Zastava в Крагуевац вече се произвежда Fiat 500L    ©  IVAN MILUTINOVIC
В най-големия бивш завод на Zastava в Крагуевац вече се произвежда Fiat 500L    ©  IVAN MILUTINOVIC

Китайската държавна автомобилна компания JAC Motors преговаря за създаване на джойнт венчър със сръбския производител Zastava Vozila, обяви пресофисът на президента на Сърбия Томислав Николич. Идеята е след време двете компании да започнат производство.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
56 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    izabell avatar :-|
    izabell
    • - 6
    • + 12

    Да почват:)

    Нередност?
  • 2
    lusilu avatar :-?
    lusilu
    • - 20
    • + 29

    Ехоооо къде сте бре експертите ! Ето така се откриват работни места ,не като при нас 16- тата република !

    Нередност?
  • 3
    stilka avatar :-|
    Зай Бай
    • - 19
    • + 28

    До коментар [#2] от "lusilu":

    Как точно, като се субсидира работно място с 10 хил. Евро? Тотална глупост. Нямаме нужда от такива кухи и безсмислени инвестиции.

    Нередност?
  • 4
    lusilu avatar :-P
    lusilu
    • - 22
    • + 17

    До коментар [#3] от "Зай Бай":

    Прав си ,нямаме нужда от такива "кухи " инвестиции ! По добре да дойдат руснаците ,нали !
    Развесели ме преди лягане ! Лека нощ и сладки сънища ти пожелавам !

    Нередност?
  • 5
    nogica avatar :-P
    nogica
    • - 8
    • + 14

    До коментар [#3] от "Зай Бай":
    Може би с 50лв за Химко е по добре

    Нередност?
  • 6
    zaverdzhiev avatar :-|
    zaverdzhiev
    • - 9
    • + 30

    До коментар [#3] от "Зай Бай":
    За пръв път чувам инвестиция за 1млрд. евро от частен инвеститор за 67% от 1 дружество и 4000 нови работни места и само помощ от държавата в размер на 40 мил. да е определяна като куха! Та ние само в белене сме закупали над 1,5млрд. за 0 работни места.

    Нередност?
  • 7
    fec32306340 avatar :-|
    fec32306340
    • - 2
    • + 29

    До коментар [#6] от "zaverdzhiev": 67% от 1 милиард инвестират италианците, останалите 33% са от сръбската държава. Отделно 40 милиона, данъчни облекчения и още бог знае какво. Достатъчно критики имаше и в сръбската преса.
    А че Белене се оказа идиотизъм спор няма.

    Нередност?
  • 8
    zaverdzhiev avatar :-|
    zaverdzhiev
    • - 11
    • + 19

    До коментар [#7] от "fec32306340":
    Аз единственото което виждам е че трета голяма компания след Мерцедес и Фиат инвестира при съседите, които дори не са членове на Е.С. а ние със вече сигорно 15% безработица, 0лв. вуншни инвестиции и куп други проблеми, ние строителите на капитализма ще супсидираме тютюнопроизведителите и съживим Химко и Кремиковци до там стига мисълта на гурото в икономиката Орешарски

    Нередност?
  • 9
    cinik avatar :-|
    cinik
    • - 3
    • + 31

    До коментар [#8] от "zaverdzhiev":

    АЕЦ Белене, Химко или Фиат, сега със сърбите ще си мерим идиотизмите ли? В Сърбия никой не знае кой какво е обещавал на Фиат. Самият завод заработи с 8 месеца закъснене, защото правителството не осигурило 80 милиона евро за "първо зареждане с материали". Сиреч, май и материалите им купува, но никой не знае дали е така, защото споразумението било секретно.

    Колкото до новата "инвестиция", се налага малко да четеш между редовете, не да реагираш първосигнално на заглавията. Китайците нищо не инвестират, те търсят някой да им сглобява готовата стока и да лепи етикет "Произведено в Европа", още по-добре "Произведено в ЕС". След многото пушилка и журналистическа неграмотност се разбра, че заводът в Ловеч си е изцяло български. Нищо лошо, само нека нещата да се отразяват достоверно. Тук им предлагат същата схема. Освен това, не знам за коя "трета голяма компания" говориш. Даймлер ли? Те са се разбрали за нещо подобно - ще се сглобяват техни автобуси, вероятно с известен дял местни части (доколкото са технически съвместими) и накрая ще слагат емблемата на сръбската компания. Най-често губеща комбинация, която по стара традиция ще бъде икономически обоснована с данъчни изключения и субсидии

    Нередност?
  • 10
    cheta avatar :-|
    cheta
    • - 11
    • + 3

    Свикваме да гълтаме прахта на по-бързите!

    Нередност?
Нов коментар