Новият брой: Накъде след вота
Close

Въпрос на конфиденциалност

Или какво могат и какво не трявба да обсъждат търговците помежду си

   ©  Shutterstock

От съществено значение за успеха на бизнеса е да има точна информация за пазара, на който оперира – кои са клиентите, кои са конкурентите и какво е поведението на всяка от тези групи. Тази информация може да направи един бизнес по-адаптивен и представянето му на пазара по-успешно. По тази причина всички търговци се стремят да получат такава информация по един или друг начин. Това може да стане или директно, например чрез преки разговори между търговци, или по-завоалирано, когато източник на информацията са общи клиенти или дистрибутори, професионални сдружения и асоциации или маркетингови агенции.

В стремежа си да достигне желаното и полезно разбиране за пазара, на който оперира, търговецът трябва да знае докъде се простира свободата му да получава и предоставя информация. Тази граница се определя от правото за защита на конкуренцията. Ограниченията са наложени, защото при определени характеристики на пазара и на обменяната информацията търговците конкуренти може (съзнавано или несъзнавано) да съгласуват поведението помежду си, като например фиксират цени или количества, т.е. да създадат картел. Подобно нарушение засяга конкуренцията и може да доведе до санкция в размер до 10% от общия оборот на търговеца за предходната финансова година от Комисия за защита на конкуренцията или Европейската комисия.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар

Още от Капитал