С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
41 2 апр 2014, 17:55, 39543 прочитания

Биодесертите Roobar за две години стигнаха 26 държави

Трима млади предприемачи се връщат от чужбина в България, за да започнат производство

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
"Това са най-вкусните барчета*, които съм ял!". Съобщението, изпратено от Испания, пристига преди няколко дни на служебната поща като за "Добро утро" на екипа, който произвежда Roobar-четата в покрайнините на София. Признанието идва само две години след като Анита Класанова, съпругът й Калин Класанов и Яни Драгов обединяват усилия и се заемат с "алтернативно сладкарство". Наемат помещение от 100 квадрата и започват производство с две сладкарки. В момента суровите им биодесерти се продават в повече от 26 държави, сред които Дубай и Австралия. Цехът вече заема тройно по-голяма площ и в него работят 12 души. Това все още е само началото за тримата предприемачи, които вече са успели да върнат част от вложените средства и веднага ги реинвестират. Нямат съмнения, че бизнесът им е обречен на успех, и не изглеждат изнервени от трудностите, защото това, което правят, е израз на философията им за живота. По думите им работата не трябва да се превръща в самоцел, която те кара да жертваш семейството, приятелите и почивката си. А и това, което правят, им дава възможност да изявят в най-пълна степен талантите си.

Началото



Преди да си стиснат ръцете, тримата имат вече предприемачески опит зад гърба си. Семейството на Анита се занимава с ресторантьорство, на Калин - с пекарна, а Яни вече е извоювал позиция на най-големия вносител на биохрани в България. Срещат се в столично заведение, в което Анита приготвя сурови десерти, и похапвайки от тях, решават, че си струва да опитат да ги направят достъпни за по-голям кръг от хора. "Бяхме опитвали чужди барчета, но си казахме, че ние можем да ги направим по-добре", разказва Калин Класанов и обяснява, че най-голямото достойнство на Roobar е в това, че са семпли - съдържат не повече от 4-5 съставки, основно сушени плодове, ядки, суперхрани. Всички те са биосертифицирани. Крайният продукт е безглутенов и без никакви животински съставки. Анита Класанова, която е автор на рецептите, допълва, че десертите са напълно сурови, благодарение на което ценните хранителни вещества в тях се запазват. "Смятаме, че начинът на живот изисква осъзнато да избираме какво слагаме в телата си и то трябва да е много енергийно ефективно", обръща внимание тя. "Предлагаме на хората това, с което се храним ние и децата ни. Такова е нашето мислене", добавя Калин.

Той споделя, че желанието на екипа е догодина по-голяма част от суровините, които ползват за направата на барчетата, да са произведени в България. "Тук няма как да отглеждаме какао или годжи бери, но имаме шипки и бадеми", обяснява Калин Класанов. На въпрос как се справят с проблема "годност на продукта", когато в него няма консерванти и е напълно суров, той отговаря, че всичко е въпрос на хигиена, и показва на екипа на "Капитал" производствения цех. Помещението прилича повече на лаборатория, отколкото на сладкарска работилница. В него се влиза със специално облекло, всички служители са с маски, шапки. Вътре е инсталирана система за прочистване на въздуха, каквато се ползва в болничните операционни. Нощем, когато персоналът си е отишъл, се пуска UV система, която допълнително прочиства въздуха.

Бизнес зараза



Внедряването на такова оборудване изисква непрестанни инвестиции и екипът смята да започне активно да работи по европейски проекти, за да си помогне в този процес. Дотук бизнесът е започнал със собствени средства, които тримата са успели да спестят от опита си като търговци. Попитани дали са отворени за нови партньорства, които да ги подкрепят в растежа им, Анита и Калин Класанови казват, че не изключват никакви възможности, още повече че според тях в България има добра предприемаческа култура. Хвалят се, че непрекъснато "заразяват" хора около себе си с идеи. Засега обаче отказват да кажат какви са инвестицията и оборотът им.

Според тях да се занимаваш с производство не е битка с "вятърни мелници", особено когато спазваш правилата. "Когато и продуктът ти е добър, той лесно се продава", убеден е търговецът в екипа Яни Драгов. Той организира участията на фирмата в големите изложения на биохрани. Последното такова представяне е било в Германия на Biofach, където Roobar имат щанд за втора поредна година, и резултатът е нови договори с по-големи дистрибутори. През тази година предстоят изложения в САЩ и Китай, каза Драгов. По неговата статистика за миналата година фабриката е произвела 500 хил. Roobar-чета, а през тази броят им може да достигне до един милион. "Моята визия е Roobar да стане толкова популярен, че да измести другите подобни десерти от рафтовете на магазините. Нашият продукт е много по-здравословен, без никаква добавена захар и е изцяло био", рекламира го Яни Драгов.

По света и у нас
Опаковката е това, което отличава Roobar от други български продукти

Фотограф: Красимир Юскеселиев

До голяма степен за успеха на продукта в чужбина спомага и това, че дизайнът на опаковките му и цялостният маркетинг са на световно ниво. Той е дело на Анита Класанова, която е учила графичен дизайн. Тя разказва, че често се сблъсква с хора, които не могат да повярват, че Roobar са български, именно заради опаковката. След като са успели да стъпят в повече от 26 държави, тримата предприемачи смятат да вложат повече усилия върху българския пазар. За да популяризират десертите си, те планират да подпомагат активно спортни събития. Издават плановете си да разширят асортимента със солени изделия, които може би ще се появят на пазара догодина. Обмислят и строителството на собствена фабрика, която да ги направи още по-големи.

* сурови десертчета
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

"Главболгарстрой" отвори представителен офис в Брюксел "Главболгарстрой" отвори представителен офис в Брюксел

Инициативата ще осигури на компанията достъп до идеи, модерни подходи и технологии в строителната индустрия

8 дек 2019, 393 прочитания

Маратонът: месеци тичане в EXCEL Маратонът: месеци тичане в EXCEL

По-лесно е да пробягаш 42 километра, отколкото да организираш голямо спортно събитие

7 дек 2019, 773 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Златодобивният проект край Крумовград поскъпна

Dundee Precious Metals повиши прогнозата си за инвестиции, но намали срока на изплащането им

Още от Капитал
Какво прави една реклама ефективна

Николай Караджов, Светослава Диновска и Радомир Иванов от агенцията Saatchi&Saatchi Sofia, пред "Капитал"

Да пазиш традицията "Под Балкана"

Животновъдната ферма на семейство Кулови край Карлово е затворила целия цикъл на производство

Къде е еко-то в данъка за колите

Новите данъчни идеи на София се мотивират със замърсяването на въздуха, но реално нямат връзка с това

От какво боледува педиатрията

За лечението на 1.2 млн. деца в България се отделят само 11% от бюджета на здравната каса

Звуковата терапия на Стейси Кент

What a Wonderful World: певицата за нуждата да имаме споделени преживявания в кризисно време

20 въпроса: Красимир Георгиев

Често предизвиква себе си, а с това мотивира и други хора към промяна

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10