Малки компании ще могат да участват в 21 международни изложения
23 Нови
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Малки компании ще могат да участват в 21 международни изложения

Колективен щанд на България на изложението CEBIT BILISHIM в Истанбул през 2013 г.

Малки компании ще могат да участват в 21 международни изложения

Агенцията за малките и средните предприятия ще финансира представянето с 6 млн. лв.

Мара Георгиева
4941 прочитания

Колективен щанд на България на изложението CEBIT BILISHIM в Истанбул през 2013 г.

© ИАНМСП


Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предприятия ще организира участие на български фирми в 21 международни изложения през следващите 12 месеца до април 2015 г. (виж таблицата).

Средствата за тези прояви – около 6 млн. лв., са остатък от бюджета на четиригодишния проект, който агенцията изпълнява, за разширяване присъствието на български производители зад граница.

Финансирането е осигурено от Европейския фонд за регионално развитие чрез оперативна програма "Развитие на конкурентоспособността на българската икономика" 2007 - 2013. На практика става въпрос за удължаване на проекта с още една година.

Право на участие в колективен национален изложбен щанд на международен панаир имат всички фирми, които отговарят на заложените в закона критерии за микро-, малко или средно предприятие и нямат публични задължения към държавата. Компаниите могат да се включат максимум три пъти в проява, финансирана по този проект. Изборът на участници се извършва по определени критерии (виж карето).

Агенцията поема разходите за наем на изложбената площ, проектиране и изграждане на щанда, наемане на оборудване и обзавеждане; регистрация на изложителите и включването им в официалния каталог, както и за рекламиране на участието. От април 2010 г., когато започна изпълнението на проекта, досега агенцията е организирала национални участия в 85 панаири и изложби с 867 български фирми.

Критерии за класиране на фирмите

за участие в национален щанд в задграничен панаир

- реализиран износ – 20 точки

- притежава патент/и за изобретение – 15 точки

- притежава регистрирана търговска марка – 15 точки

- притежава международен сертификат – 15 точки

- наличие на фирмена интернет страница с поддържана версия на английски и/или друг език – 15 точки

- получени награди за участие в конкурси – 10 точки

- първо участие в международен панаир, търговска мисия – 5 точки

- активен фирмен профил на Националния експортен портал – 5 точки

Източник: Агенция за насърчаване на малките и средните предприятия

1 коментар
  • 1
    inadilov avatar :-|
    inadilov

    На изложения в страната или зад граница се установяват единствено контакти. Вярно, не е малко, но за да има малки и средни предприятия, които са оцелели в кризата и имат капацитет да се развиват, са необходими преди всичко законодателни преференции, ако не промени. Едва след това популязирането им.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK