Vivendi продаде телеком подразделението си във Франция
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Vivendi продаде телеком подразделението си във Франция

Reuters

Vivendi продаде телеком подразделението си във Франция

Компанията избра офертата на кабелния оператор Numericable

2746 прочитания

Reuters

© Reuters


Френският кабелен оператор Numericable спечели наддаването за местното подразделение на Vivendi – SFR, с което се създава вторият най-голям играч на телеком пазара във Франция, съобщава Bloomberg. Въпреки че другият претендент - Bouygues, подаде подобрена оферта, Vivendi обяви, че предпочита да сключи сделка с Numericable заради бизнес логиката, ангажимента за запазване на работните места, по-ниските регулаторни рискове и по-високата дългосрочна стойност.

Бизнес логика

"Това беше логичният избор, който ще позволи приоритетното развитие на високоскоростни мрежи във Франция", заявява милиардерът Патрик Драхи, който стои зад Numericable. Той съобщи, че ще се срещне с икономическия министър Арно Монтбур, който открито подкрепяше конкурентната оферта на Bouygues.

Базираният в Люксембург холдинг Altice, чийто собственик е Драхи, притежава 40% от Numericable. Офертата на кабелния оператор предвижда Vivendi да получи 13.5 млрд. евро в брой и 20% от акциите на обединената компания, която ще вторият най-голям телеком на френския пазар след Orange. Altice ще държи 60% от акциите на компанията, а останалите 20% ще се търгуват свободно на борсата. "За победата на Numericable основна роля изиграха ниският риск и чудесните възможности за изход с печалба за Vivendi. Има много малка вероятност за регулаторни пречки и очакваме сделката да бъде финализирана през четвъртото тримесечие", коментират анализаторите от Exane BNP Paribas.

Numericable обяви, че ще емитира нови акции на стойност до 4.7 млрд. евро, за да финансира сделката. Останалата част от сумата – около 8.8 млрд. евро, ще бъде осигурена чрез дългово финансиране. Сделката ще доведе до значителни размествания на френския телеком пазар, който е третият най-голям в Европа и където компаниите са подложени на ожесточена ценова конкуренция.

Преструктуриране на бизнеса

Според финансовия директор на Vivendi Ерве Филип сделката, която се очаква да бъде приключена в края на тази или началото на следващата година, представлява значителна стъпка от стратегията на компанията да се съсредоточи върху медийния си бизнес.

Политиката на Vivendi да се освобождава от активи извън медийния бизнес й осигури значителен финансов ресурс, като компанията планира да използва част от него за повишаване на дивидента за акционерите или обратно изкупуване на акции. До края на май компанията очаква да завърши продажбата и на подразделението си Maroc Telecom. Приходите от продажбите ще бъдат използвани за понижаване на задълженията, които надхвърлят 11 млрд. евро към края на 2013 г. Vivendi планира да съсредоточи бизнеса си върху Universal Music Group, платената телевизионна услуга Canal+ и бразилския интернет оператор GVT.

Френският кабелен оператор Numericable спечели наддаването за местното подразделение на Vivendi – SFR, с което се създава вторият най-голям играч на телеком пазара във Франция, съобщава Bloomberg. Въпреки че другият претендент - Bouygues, подаде подобрена оферта, Vivendi обяви, че предпочита да сключи сделка с Numericable заради бизнес логиката, ангажимента за запазване на работните места, по-ниските регулаторни рискове и по-високата дългосрочна стойност.

Бизнес логика


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    kardinalat avatar :-P
    kardinalat

    това може да доведе до интересна реакция спрямо директивата за отпадане на роуминга в рамките на ЕС.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK