Пукнатина в модела

Търговете за общински места за павилиони в София засега вървят нетипично пазарно, което дава шанс и на малките играчи

Капитал    ©  Надежда Чипева

Нека го кажем директно - опасенията, че веригата киоски за цигари и вестници Lafka ще получи лъвския пай без особена борба, не се оправдават. Голямото раздаване на общински петна за павилиони в София, което се очаква от две години, вече започна, но дали заради шума, който се вдигна, или по друга причина не става на едро, а на парче. Така навлизането на дружеството на "Булгартабак" поне засега се случва на търговски принцип. А останалите желаещи да наемат места за продажба на дребни стоки имат шанса да го направят, гарантирайки си сигурност поне за следващите пет години.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
3 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    semeto avatar :-|
    семето
    • - 15
    • + 11

    Безсилие ли чета в първите няколко реда? Май ще излезе, че всичко около придобиването на петна за поставянето на киоските ще се окаже напълно в реда на нещата и писането на статии на килограм в Капитал ще се окаже само пушилка. И не мога да се съглася, че натиска е по-голям в София, за разлика от другите градове. Конкурсите така или иначе се следяха под лупа във всяко едно населено място, явно в по-малките градчета не е имало много участници в конкурсите.

    Нередност?
  • 2
    wonderwoman avatar :-|
    Wonder Woman 2.0
    • + 2

    "Така навлизането на дружеството на "Булгартабак" поне засега се случва на търговски принцип. А останалите желаещи да наемат места за продажба на дребни стоки имат шанса да го направят, гарантирайки си сигурност поне за следващите пет години."

    Именно. Навсякъде си ги има старите ръждясали павильони, аз не видях нито едно затворено. Всъщнсот тези, които не можаха да задържат бизнеса си по търговски и коректен начин са именно малките павильончета, които до този момент просто нямаха конкуренция.
    И отново давам примери за подобни вериги за импуслни продажби в Европа: Английското списание “Монокъл”, което е едно от актуалните и модерни издания, прави нов тип обекти за продажби на печатни издания - киоски, които са навсякъде във Великобритания. Хърватите имат бранда “Тисък”, под който се срещнат книжарници, фотоателиета, обекти, места за предаване на хартия, приемат се куриерски пратки. Киоските на “Тисък” са над 1200 в Хърватия. Има ги по спирките, близо до стадиони и на други места, където има пешеходни зони или клиентът може да спре с автомобила.

    В Сърбия две компании (“Футура Плюс” и “Штампа”) се сливат и създават бранда “Мой Киоск”, който в страната държи най-голям пазарен дял по продажби на предплатени услуги и ваучери. “Мой Киоск” има над 1400 търговски обекта в цялата страна.
    По този пример възникала идеята за създаването на веригата Lafka, която да развива собствен бизнес, да не е зависима само от един доставчик и да носи приходи, а не да служи само за рекламни цели на дадена марка. Това дава и старта на изграждането на първата в България национална верига от киоски.

    Нередност?
  • 3
    fred avatar :-|
    Fred

    Може да са ръждясали павилиончетата но дават хляб на хората. Не сме опрели точно до тях, колко много други неща и ужасяващи далавери има за оправяне в държавата. Ще потърпим 5 години, те главното да оправят пък тогава може да се помисли и за нещо по-съвременно.

    Нередност?
Нов коментар