Българо-датската Komfo влезе в Топ 100 най-иновативни компании в Европа
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Българо-датската Komfo влезе в Топ 100 най-иновативни компании в Европа

Изпълнителният директор на Komfo Размус Молер-Нилсен получава наградата

Българо-датската Komfo влезе в Топ 100 най-иновативни компании в Европа

Дружеството получи специализираната награда Red Herring за 2014 г. в категория "Софтуер"

Мария Иванова
13012 прочитания

Изпълнителният директор на Komfo Размус Молер-Нилсен получава наградата

© Komfo


Българско-датската софтуерна компания Komfo беше избрана за една от 100-те най-иновативни и обещаващи компании в Европа за 2014 г. Дружеството получи наградата Red Herring, връчвана от едноименната американска медийна група, която отличава частни компании от секторите технологии и науки за живота.

Създадената през 2008 г. Komfo разработва софтуерни продукти, които помагат на бизнеса да използва по-ефективно социалните медии. Компанията е регистрирана в Дания, а на българския пазар оперира чрез дъщерното си дружество "Комфо" ЕООД. Основателите й са двама българи – Динко Танев и Ивайло Христов, и двама техни колеги датчани.

Социални...

Групата разработва два продукта – Komfo Platform и Komfo Ad Manager, разказва Динко Танев, който е и директор на развойния център на Komfo. Първият от тях – Komfo Platform, позволява на компаниите да управляват присъствието си в социалните медии. "При по-големи компании от типа на Nike или Samsung например често се налага създаването и поддържането на по няколко профила и канала в различните социални медии – Facebook, Twitter, LinkedIn, YouTube, Instagram, Google+, Pinterest и т.н. Тоест говорим за голямо количество акаунти за управление, което може да е доста трудно", обяснява мениджърът. По думите му разработеното от Komfo решение позволява този процес да се облекчи и да бъде по-ефективен. Чрез платформата дори един човек може лесно да управлява всички акаунти. Възможно е и управлението да се извършва от група хора, които могат лесно да комуникират помежду си в рамките на платформата, да разпределят задачи, да обменят съобщения и т.н.

Komfo Ad Manager е насочен към това да облекчи компаниите при управлението на рекламните им бюджети. "Засега продуктът е наличен само за Facebook, но в скоро време ще може да се ползва и в други социални медии като Twitter и LinkedIn, като планираме да го направим още през тази година", казва Танев.

И ефективни

За момента основните пазари на групата са скандинавските страни, а продуктите й се ползват от над 400 големи компании, сред които личат имена като Nike, Samsung, Microsoft, JYSK, EA Sports, Telia и др. "Гледаме и към нови пазари както по света, така и някои в Европа", отбелязва мениджърът. За да стимулира експанзията си, през 2012 г. Komfo привлече и стратегически инвеститор в лицето на базираната в САЩ датска софтуерна компания Sitecore. Официални детайли около параметрите на сделката не бяха разкрити, но според информацията в датския бизнес вестник Dagbladet Børsen инвестицията на Sitecore е от порядъка на 500 хил. долара срещу 30% от акциите на компанията.

Положителният ефект от партньорството се забелязва и във финансовите резултати на Komfo. През 2013 г. двете дружества от групата – българското и датското, са реализирали общи приходи в размер на около 6 млн. лв., посочва Танев. За сравнение - година по-рано резултатът е бил 4.5 млн. лв. От тях 1.5 млн. лв. са били реализирани от българското дружество в групата (при 1.12 млн. лв. за 2011 г.), става ясно от отчета му в Търговския регистър. Плановете за 2014 г. пък предвиждат увеличение на приходите на групата с минимум 50%, отбелязва мениджърът.

Междувременно екипът също се разраства и в момента за Komfo работят общо над 65 души. Около 45 от тях са базирани в България, като над 20 души работят и в датския офис на компанията, разказва Динко Танев. "Предстои ни да продължим изграждането на екипа ни, подсилвайки го с мотивирани таланти, заедно с които да помогнем на повече бизнеси да бъдат успешни в социалните мрежи", посочва той. По думите му обаче целта не е наемане на нови служители на всяка цена, а по-скоро "да растем управляемо".

Комфо ЕООД
 20122011
нетни приходи от продажби15221122
печалба1059
източник: финансов отчет на дружеството за 2012 г.

Българско-датската софтуерна компания Komfo беше избрана за една от 100-те най-иновативни и обещаващи компании в Европа за 2014 г. Дружеството получи наградата Red Herring, връчвана от едноименната американска медийна група, която отличава частни компании от секторите технологии и науки за живота.

Създадената през 2008 г. Komfo разработва софтуерни продукти, които помагат на бизнеса да използва по-ефективно социалните медии. Компанията е регистрирана в Дания, а на българския пазар оперира чрез дъщерното си дружество "Комфо" ЕООД. Основателите й са двама българи – Динко Танев и Ивайло Христов, и двама техни колеги датчани.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK