Българският пазар е помогнал на Jumbo да увеличи продажбите си

Българският пазар е помогнал на Jumbo да увеличи продажбите си

Гръцката верига за детски стоки планира да отвори още четири нови магазина в региона до края на тази година

Весела Николаева
13963 прочитания

© ЦВЕТЕЛИНА АНГЕЛОВА


20 млн. евро от българското поделение ще бъдат прехвърлени към компанията майка.

Продажбите на гръцката верига за детски стоки Jumbo са се увеличили през деветте месеца от юли миналата година до март тази благодарение основно на българския и кипърските пазари, съобщиха от компанията. Повишението е повече от прогнозите на ръководството, които залагаха на 4-6% ръст, отбелязва Reuters. Реалният растеж на продажбите на годишна база е със 7.6%, до 410.94 млн. евро. То е почти същото като през първото полугодие на миналата година, пресметнато отново спрямо същия период на предходната 2012 г. Тогава ръстът беше със 7.2%, а за първото тримесечие на тази година приходите отново се покачват, поясняват от Jumbo, без обаче да посочват с колко точно е повишението.

Капитал към майката

Макар и да се представя много добре, капиталът от 20 млн. евро от българското поделение ще бъде прехвърлен към компанията майка в Гърция, става ясно от решение на директорския борд, взето в началото на януари. В българския търговски регистър се вижда решението на гръцкия собственик да намали капитала на "Джамбо ЕС.Б" (който е 288 млн. лв.) с 20 млн. евро, които да бъдат преведени на компанията-майка. Последният отчет на българското поделение е от 2012 г. и показва 63 млн. лв. приходи от продажби, при 50.4 млн. лв. година по-рано.На 12 февруари акционерите са одобрили и увеличение на акционерния капитал на групата с над 7 млн. евро над сегашните 154.87 млн. евро.

Само от България ръстовете на продажбите продължават да са двуцифрени, а резултатите от Кипър са определени като впечатляващи след откриването на нов магазин в Пафос. Допълнителен положителен ефект върху общите резултати на групата е дало и стъпването в Румъния, където вече са открити два магазина. Групата има общо 66 магазина, от които 52 са извън Гърция. В България те са 8, а в Кипър – 4. Отделно има и онлайн магазини Jumbo, включително и за българския пазар.

Чужди пазари

От ръководството планират да открият още четири обекта през тази година, но от компанията не дават подробности къде точно ще бъдат разположени те. Пред "Капитал Daily" отказаха да дадат повече информация какви са плановете им за развитие за България. По данни на SeeNews за финансовата година до юни 2013 г. нетната печалба на българското поделение на Jumbo e 5.9 млн. евро, с 23% ръст на годишна база.

Според сегашното съобщение в следващите 3-4 години намеренията са да бъдат открити още 6 до 8 магазина в Гърция, а за Румъния плановете са търговската мрежа да достигне до 18 обекта в следващите пет години. Aгенция Reuters коментира, че търговията на дребно в Гърция е пострадала силно през последните четири години заради мерките от страна на държавата да прави икономии, за да получи международни заеми за стабилизиране на икономиката си. Компании с международни поделения като Jumbo успяват да се представят добре именно заради чуждите пазари, а не заради гръцкия.

На общо събрание на акционерите на 14 февруари е било взето решение за увеличение на капитала до близо 162 млн. евро, като 161 хил. евро ще бъдат осигурени от собствени резерви на компанията, а още близо 6 млн. нови книжа ще бъдат издадени и разпределени безплатно между сегашните акционери. За всеки 22 стари акции ще се дава по една нова.

20 млн. евро от българското поделение ще бъдат прехвърлени към компанията майка.

Продажбите на гръцката верига за детски стоки Jumbo са се увеличили през деветте месеца от юли миналата година до март тази благодарение основно на българския и кипърските пазари, съобщиха от компанията. Повишението е повече от прогнозите на ръководството, които залагаха на 4-6% ръст, отбелязва Reuters. Реалният растеж на продажбите на годишна база е със 7.6%, до 410.94 млн. евро. То е почти същото като през първото полугодие на миналата година, пресметнато отново спрямо същия период на предходната 2012 г. Тогава ръстът беше със 7.2%, а за първото тримесечие на тази година приходите отново се покачват, поясняват от Jumbo, без обаче да посочват с колко точно е повишението.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща


1 коментар
  • 1
    mi6ail1234 avatar :-|
    mi6ail1234

    В Джъмбо много умело успяват да примамят клиентите си да купуват разни сувенири,които изглеждат много добре.Признавам им го,че имат много добри специалисти по маркетинг.Изненадвам се от изключителното нахалство на компанията да слага такива невероятни цени на продукти,които и 5 ст. не би трябвало да струват.Едно нещо обаче не им е силната страна....имат много лошо планиране при избиране на локация за търговските си обекти.
    Два примера - в Бургас трябва да излезеш извън града за да стигнеш до Джъмбо,а във Варна трябва да отидеш на края на града.
    Има цяла наука наречена географски информационни системи и ако някой служител на Джъмбо чете този коментар...му препоръчвам да използват тези методи при планирането на нови обекти.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход