"Мини Марица-изток" скандално късат договорите на превозвачите си
Държавната компания обяви поръчка за договаряне с избрани компании, с което елиминира конкуренцията
Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
С бързи, решителни и съмнителни действия "Мини Марица-изток" се върнаха към любимите си превозвачи. В понеделник е обявена поръчка за договаряне без обявление "Извършване на автотранспортни услуги", за която са поканени седем превозвача. Особеното на този тип поръчки е, че възложителят може да покани само ограничен кръг лица, т.е. да изключи конкуренцията. От имената на седемте поканени фирми става ясно, че всички без една са участвали в трите консорциума, возещи работниците на мините между 2006 и 2012 г. В същото време договорите на настоящите превозвачи - общо 12 на брой, са прекратени предсрочно с между година и година и половина. Именно това се използва и като мотив за спешната поръчка без обявление, тъй като може "работниците и служителите на "Мини Марица-изток" ЕАД (6988 души) да останат без осигурен специализиран превоз до местоработата им и обратно и вредите, които ще настъпят от неизвършения превоз, се явяват събитие от извънреден характер, което непосредствено застрашава живот".
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Вече съм абонат Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
9 коментара
Подкупите от превозването на работниците ще са добре дошли в партийната каса на управлявящите. Пари "в брой" за купуване на гласове, контрапротестиращи, журналисти и други "важни" за една червена партия неща. Е че цената на превоза ще се увеличи няколко пъти няма значение, тя държавата е богата и може да си го позволи.
Ето жив пример за социалния ефект от държавната собственост. Няма държавна фирма, която да не пълни обилно медиите с новини за скандали с държавни поръчки, смени на директори, случки на входа и изхода, синдикални маневри. Това създава хиляди работни места за дописници, репортери, шофьори на репортажни коли, разследващи журналисти, анализатори и въобще цялата рекламна индустрия, която пласира своите карета с картинки и секунди телевизионно време.
Да благодарим на всички правителства, които успяха да съхранят достатъчно държавна собственост, така че журналистиката да разполага с най-оптимална хранителна почва за развитие.
До коментар [#2] от "cinik":
[quote#2:"cinik"]Ето жив пример за социалния ефект от държавната собственост[/quote] У някой чатове има иконки с чукчета по главата! Не защитавам никого, НО
колко излезе гордостта на капиталистическото строителстов ТЕЦ Марица 1 и 3? Частните, демек! Дето са със 17 % доходност, и няма нужда от скъпия им ток! Ма дай да громим държаааааааааааааааавното!
Громи корупцията и беззаконието! Ако трябва ще направя справка за цените на тец 1-3 частните! И ще го сравня с частните!
Сетили се те какво се случва в ТЕЦОВЕТЕ и ММИ. Когата ГЕРБ бяха на власт почти всички превози се взеха от един човек с много пари. Всички останали фирми останаха на сухо. Добре че властта падна, инъче всичко отиваше при въпросния господин(не че имам нещо против него, но да остави и на другите хора хляб). Огромна част от подържащите фирми ги държи един милионер и прецака сумати и народ и хора с фирми дето бяха средния стандарт. Това го казвам защото съм го видял със собствените си очи, а не че толерирам определа партия!
"След отворената поръчка, без дискриминационни условия в нея, на търга през 2012 г. се явяват много повече фирми и цената за превоз на един работник на един километър пада с близо една трета."
Това първо Капитал да го потвърди с данни, защото аз имам друга информация. Второ, да се помести информация, за какви точно нарушения са прекратени предишните договори. Трето да се коментира връзките на Цветанов с Юнион Ивкони. Четвърто да се направят интервюта с работниците за да вземат информация от първа ръка за услугата, която са предлагали Юнион Ивкони и с какви автобуси са извозвали пътниците. Лесно е да се гледа едностранно на нещата. Ако са толкова добри сегашните превозвачи, отново ще спечелят търга.
"От фирмите обаче отвръщат, че нарушенията са формални и се констатират само от комисии, за които е достатъчно 33% от работниците да се оплачат." Като се има в предвид, колко работници се извозват, това да не е като да се оплачат 5 човека. Там работят хиляди!
И къде беше Капитал, когато прекратиха договорите предния път. Защо тогава нямаше гръмки заглавия, за скандали?
От тези експертни управляващи - толкоз.
ЕЕХ МИЗЕРИЯ .ТЯ Е ПЪРВО В ГЛАВАТА, А ПОСЛЕ В ДЖОБА
напоследък се замислям, че явно това е работеща схема за държавата.
Само че трябва да имаме избори на 2-3 години макс, вместо 4.
Всяка фирма-доставчик ще си знае, че договора и е за 2 години и няма да има изненади. Отделно, има и един вид конкуренция - Днес е фирма А, утре е фирма Б. Всичко точно :)
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.
Вход