Yahoo отчита анемичен растеж
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Yahoo отчита анемичен растеж

Reuters

Yahoo отчита анемичен растеж

Рекламният бизнес на компанията продължава да изостава от конкуренцията

2606 прочитания

Reuters

© Reuters


Yahoo отчете слаб растеж на приходите през първото тримесечие, тъй като рекламният бизнес на интернет компанията продължава да изостава от конкуренцията, съобщава Reuters. Това показва, че усилията на изпълнителния директор Мариса Майер, оглавила компанията преди две години, все още не дават достатъчно добри резултати. При представянето на финансовия отчет тя изтъкна, че новите мобилни и рекламни инициативи на Yahoo набират инерция, позиционирайки компанията за период на стабилен, но умерен растеж.

Слаби резултати

Приходите за първите три месеца на годината, като се изключат таксите, платени на партньорски сайтове, са достигнали 1.087 млрд. долара. Това представлява минимален растеж спрямо 1.074 млрд. долара за съшия период на миналата година и е в рамките на предварителните прогнози. Нетната печалба възлиза на 311.6 млн. долара, или 29 цента на акция, спрямо 390.3 млн. година по-рано. Спадът се дължи основно на повишените разходи за преструктуриране на бизнеса.

За второто тримесечие Yahoo прогнозира приходи в диапазона 1.06 -1.1 млрд. долара. Този диапазон представлява спад от 1%, или от ръст от 2.7% спрямо постъпления от 1.07 млрд. долара за второто тримесечие на 2013 г. Инвеститорите очакваха с интерес резултатите на компанията, защото в тях се появява информация за китайската Alibaba Group Holding, където Yahoo има 24% дял. Азиатският интернет търговец, който ще излезе на борсата по-късно тази година, е повишил приходите си с 66% до 3.06 млрд. долара през четвъртото тримесечие, което представлява ускорение спрямо 51-процентния ръст през третото. Добрите резултати на Alibaba доведоха до оскъпяване на акциите на Yahoo с 2.3% в сряда.

Майер, която в миналото е заемала ръководна позиция в Google, се опитва да съживи бизнеса на Yahoo, като обнови повечето онлайн продукти. Продажбите на реклами, които са основен източник на приходи в индустрия, обаче продължават да се представят зле. Същевременно конкуренти като Google, Facebook и Twitter продължават да отчитат силен, обикновено двуцифрен растеж.

Приходи от реклама

Приходите от онлайн реклами, които отговарят за около 40% от общите продажби на Yahoo, са нараснали едва с 2% до 453 млн. долара през изминалото тримесечие. Макар и слабо, това повишение слага край на няколко поредни тримесечия на спад на рекламния бизнес. От компанията заявяват, че постигат прогрес в разработката на нови мобилни технологии, онлайн видео съдържание, социалните медии и други нови формати. Yahoo вече има 430 млн. потребители на мобилните си продукти месечно, а потребителите на видео услугите са са повишили с 30% спрямо четвъртото тримесечие.

Финансовият директор на компанията Кен Голдман отчита, че рекламите, които се появяват в новинарския поток на сайтовете на  Yahoo, вече съставляват една пета от всички реклами на компанията. Той обаче отбелязва, че тези реклами са по-евтини, което е довело до общия спад с 5% на цените на рекламата. Голдман не даде подробности за това как компанията смята да изразходва приходите от първичното публично предлагане на Alibaba. При излизането на китайската компания на борсата, Yahoo трябва да продаде 40% от акциите, които притежава. Анализаторите очакват пазарната капитализация на Alibaba да достигне 140 млрд. долара. Борсовият й дебют ще е на борсата в САЩ, и ще е най-големият в интернет сектора след този на Facebook през 2012 г.

Yahoo отчете слаб растеж на приходите през първото тримесечие, тъй като рекламният бизнес на интернет компанията продължава да изостава от конкуренцията, съобщава Reuters. Това показва, че усилията на изпълнителния директор Мариса Майер, оглавила компанията преди две години, все още не дават достатъчно добри резултати. При представянето на финансовия отчет тя изтъкна, че новите мобилни и рекламни инициативи на Yahoo набират инерция, позиционирайки компанията за период на стабилен, но умерен растеж.

Слаби резултати


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.