Renault може да изнесе производството на Dacia в Мароко

Високите разходи за труд и транспорт в Румъния застрашават хиляди работни места

Френският автомобилен концерн Renault може да започне да изнася производството на марката Dacia от Румъния в Мароко, съобщава румънския в. Ziarul Financiar. Причина за това е повишаването на заплатите на служителите на Dacia на фона на липсата на оптимизиране на други разходи като транспорта. Renault планира да премести част от производството си от фабриката в румънския град Миовени в африканската държава, където нетните месечни заплати са с близо 450 евро по-ниски.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
25 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    cinik avatar :-|
    cinik
    • - 2
    • + 37

    Това е войната на субсидии, от която трябва да стоим надалеч. Султан Хасан II си е направил тънката сметка, че ако докара на берберите автомобилен завод, ще остане завинаги в народните уста като "добрият цар".




    Morocco provides a range of investment incentives including:

    A corporate tax holiday during the first five years of business and a 17.5 percent rate thereafter.
    VAT exemptions: Equipment goods, materials, and tools needed to achieve investment projects involving an amount higher than or equal to 200 million MAD are exempt from VAT on imports, within the framework of an agreement concluded with the State, during a period of 36 months from the start of business.
    Import duty exemptions: Businesses that commit to making an investment of an amount higher than or equal to 200 million MAD are exempt from import duties (applicable to goods, materials, and tools needed for their project and imported directly by the companies) within the framework of an agreement concluded with the State.
    Offshore activities: Offshore companies have exemptions in terms of registration and stamp fees. In the case of “offshoring” facilities, the government has offered telecommunications costs set at 35 percent below the market price and training grants of up to $7,000 for each Moroccan employee during the first three years of employment.
    Investment Promotion Fund: state participation/funding (not to exceed 5 percent of total investment) in projects that: equal greater than or equal to 200 million MAD; create 250 or more stable jobs; located in one of these provinces: Al Hoceima, Berkane, Boujdour, Chefchaouen, Essmara, Guelmim, Laayoune, Larach, Nador, Oued Ed-Dahab, Oujda-Angad, Tangier-Asilah, Fahs-Bnj-Makada, Tan-Tan, Taounate, Taourirt, Tata, Taza, and Tetouan; contributes to environment protection; and transfers technology.
    Hassan II Fund for Economic and Social Development (FHII) grants financial assistance for investment projects in some industrial sectors for: building or acquiring professional buildings (the Fund can support up to 30 percent of the cost) and for acquiring new equipment goods (the Fund can contribute up to 15 percent of the purchases of new equipment goods). These contributions are limited to 15 percent of the investment and 30 million MAD. Relevant sectors include: manufacturing equipment for the car industry, manufacturing components for electronic assemblies and subassemblies, manufacturing equipment for the aviation industry, manufacturing activitives related to nanotechnology, microelectronics, and biotechnology, and aeronautical maintenance and plans dismantling. Total investment must equal or be more than 10 million MAD (excluding duties and taxes). Aviation project investments must equal or be greater than 200 million MAD.

    Нередност?
  • 2
    sto67nes avatar :-|
    sto67nes
    • - 1
    • + 17

    Друго предимство на Мароко е, че има по-развита инфраструктура за износ, отбелязва Строе...и съчетано с по малки заплати печалбата е гарантирана!!!

    Нередност?
  • 3
    cinik avatar :-|
    cinik
    • - 3
    • + 20

    [quote#2:"sto67nes"]Друго предимство на Мароко е, че има по-развита инфраструктура за износ, отбелязва Строе[/quote]

    И Строе като го отбеляза, ти прие думите му безрезервно, така ли? Замисли се сам, дали наистина превоз от друг континент, през 2 митници, със специални кораби-автовози, които пътуват по разписание, товарят ги по 2 дена и разтоварват още 2, може да има предимство пред варианта като произведеш 20 бройки и пред вратата да те чака камионът, който да ги откара на часа.

    Впрочем, в този вариант инфраструктурата наистина може да се направи много развита и технологична, за разлика от Румъния, където изобщо не е необходима.

    Нередност?
  • 4
    siolen avatar :-|
    siolen
    • - 3
    • + 39

    Високи разходи за труд ?
    700 евро ? Мда.а.а.а тези франсета май се поразглезиха от липсата на мита върху автомобилите им.

    Нередност?
  • 5
    seniorbb avatar :-?
    джендър NATO generals
    • - 10
    • + 25

    След последното повишаване на заплатите в завода на Dacia през миналата година средното месечно възнаграждение е достигнало 3100 леи, или около 700 евро.

    На братята инвИститУри 700 евро им се струва много... Искат за без пари, да това си го знаем, ама на, някои само повтарят-приватизация-инвеститири, инвеститори -приватизация!

    Renault планира да премести част от производството си от фабриката в румънския град Миовени в африканската държава, където нетните месечни заплати са с близо 450 евро по-ниски.

    Нередност?
  • 6
    seniorbb avatar :-|
    джендър NATO generals
    • - 1
    • + 20

    [quote#1:"cinik"]A corporate tax holiday during the first five years of business and a 17.5 percent rate thereafter. [/quote]

    а тук 10% во веки! Но не идват... Що ли?

    Нередност?
  • 7
    korc avatar :-|
    Корки
    • - 2
    • + 22

    Рено е държавна компания, социалисти управляват и Франция и Румъния. Но мястото на румънците според франсетата е при бедните африканци. Май Станишев освен за интересите на моника, от нищо не се интересува.

    Нередност?
  • 8
    bretschneider avatar :-|
    bretschneider
    • + 24

    До коментар [#6] от "Диверсификация на корупцията и излишните проекти":

    То 10% хубаво ама.. като ти сменят правилата на играта на всеки 2 години... риска е прекалено голям, особено ако трябва да строиш помещения и да внасяш оборудване.

    Нередност?
  • 9
    cinik avatar :-|
    cinik
    • + 28

    До коментар [#6] от "Диверсификация на корупцията и излишните проекти":

    Сметката показва, че ефектът от нашия по-нисък данък ще се прояви чак на 12-тата година. Но не мисля, че Рено изобщо го е смятало чак за толкова напред. Те са се огледали, какви благини могат да получат веднага. А Султан Хасан е щедър. От двете информации: "средната месечна заплата в Мароко е 250 евро" и "grants of up to $7,000 for each Moroccan employee during the first three years of employment. " излиза, че първите 3 години няма да имат никакви разходи за труд. Султан Хасан черпи.

    Нередност?
  • 10
    nogica avatar :-|
    nogica
    • - 8
    • + 6

    да отиват ние изгонихме бмв сега да плача за дачия ли.
    Хей ровър беше във Варна ,изгонихме ги сега ми пишете за дачия
    все ми тая къде ще местят

    Нередност?
Нов коментар