Мобилната рeклама изстреля печалбата на Facebook
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Мобилната рeклама изстреля печалбата на Facebook

Reuters

Мобилната рeклама изстреля печалбата на Facebook

Приходите са нараснали със 72% през първото тримесечие, а печалбата - над три пъти.

2750 прочитания

Reuters

© DADO RUVIC


Най-голямата социална мрежа в света Facebook отчете едни от най-добрите си тримесечни финансови резултати. Печалбата на компанията е достигнала 642 млн. долара, което е над три пъти повече от спечелените 219 млн. през първите три месеца на миналата година. Приходите за периода са скочили със 72% до 2.5 млрд. долара, като основна заслуга за това имат постъпленията от мобилна реклама, предаде Reuters.

Мобилният бизнес расте

Рекламните приходи на социалната мрежа са нараснали с внушителните 82% на годишна база до 2.27 млрд. долара, като на постъпленията от мобилна реклама се дължат около 59% от тях. Повече от половината от продажбите на реклама на компанията през първото тримесечие идват от мобилни устройства. Според анализаторската компания eMarketer делът на социалната мрежа на глобалния пазар на мобилна реклама е достигнал 17.5% през миналата година спрямо само 5.4% през предходната 2012 г.,като очакванията й са Facebook да продължи успешно да конкурира Google и през тази година ще разшири дела си на пазара на мобилна реклама до близо 22%.

"Бизнесът на Facebook е силен и расте", коментира главният изпълнителен директор на компанията Марк Зукърбърг. Той определи първото тримесечие като много добър старт на годината.

Резултатите на компанията оправдаха очакванията на анализаторите, а след публикуването им акциите на Facebook поскъпнаха с над 4%.

Все повече потребители

Активните потребители на Facebook са се увеличили с 15% до над 1.28 млрд. души месечно. При потребителите на социалната мрежа от мобилни устройства ръстът е още по-силен – 34%, до малко над 1 млрд. души.

Към края на март активните потребители на социалната мрежа достигат месечно 1.28 млрд., което е увеличение с 15% на годишна база. Броят на тези, които "влизат" всеки ден, е нараснал с 21% до 802 млн. От тях 609 млн. посещават мрежата през мобилни устройства - с 43% повече в сравнение със същия период на миналата година. Броят на потребителите, които влизат в социалната мрежа поне веднъж месечно през мобилни устройства, е скочил с 34% и за пръв път е надхвърлил 1 млрд.

Най-голямата социална мрежа в света Facebook отчете едни от най-добрите си тримесечни финансови резултати. Печалбата на компанията е достигнала 642 млн. долара, което е над три пъти повече от спечелените 219 млн. през първите три месеца на миналата година. Приходите за периода са скочили със 72% до 2.5 млрд. долара, като основна заслуга за това имат постъпленията от мобилна реклама, предаде Reuters.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

3 коментара
  • 1
    anelia99 avatar :-|
    Angelina

    Марк Зукърбърг стана милиардер за сметка на нас, които се залъгваме със социалната мрежа, в която имаме стотици приятели, които на улицата не ни познават дори.

  • 2
    4i4open avatar :-P
    Masala Sama

    Точно така! Това момченце и международното положение, с подкрепата на непоздравяващите приятели, са ни виновни за всичко! Ние сме толкова прекрасни, но кой ли ни го отчита. Дори като мрънкаме, пак оставаме самото съвършенство! Лош свят! До коментар [#1] от "Angelina":

  • 3
    bestbuy avatar :-?
    За да останат ХОРА в България.

    Фейсбук тръгва по пътя надолу... От година-две няма растеж на количеството потребители, особено при младото поколение.. Новините и статусите омръзнаха.. Така, че е въпрос на няколко месеца, до година цената на акциите да е наполовина..


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.