Експанзията на Amazon увеличи приходите, но намали печалбата й
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Експанзията на Amazon увеличи приходите, но намали печалбата й

Онлайн компанията влага доста средства в създаването на собствено съдържание, тя обяви дори, че ще прави видеоигри

Експанзията на Amazon увеличи приходите, но намали печалбата й

Интернет компанията инвестира значителни средства за навлизане на китайския пазар, както и в развитието на нови технологии

Юлиян Арнаудов
2591 прочитания

Онлайн компанията влага доста средства в създаването на собствено съдържание, тя обяви дори, че ще прави видеоигри

© EDUARDO MUNOZ


Рязкото повишаване на инвестициите в нови технологии, съдържание, нови складове, както и в други сектори, различни от основния бизнес, са довели до ръст на приходите, но до спад на оперативната печалба на Amazon през първото тримесечие. Приходите на компанията са нараснали с 23% на годишна база до 19.74 млрд. долара. Така интернет гигантът надмина с малко очакванията на експертите за постъпления от 19.4 млрд. долара, пише Reuters. Оперативната печалба е намаляла с 19% до 146 млн. долара в сравнение със 181 млн. долара, отчетени през периода януари-март 2013 г. За сметка на това нетната печалба се увеличи до 108 млн. долара, или 0.23 долара за акция, в съответствие с прогнозите на Уолстрийт.

Забавен растеж

Международният бизнес на Amazon забавя растежа си и през периода продажбите са се увеличили с 18% спрямо първото тримесечие на 2013 г. Той е важен индикатор за представянето на компанията, защото отговаря за 40% от приходите. Звеното за световни доставки, което показва колко продукти е продал интернет гигантът, също отчита по-слабо увеличение на постъпленията - 23%. Оперативните разходи нараснаха с 23%, средствата за изпълнение на поръчките - с 29%, а тези за купуване на ново съдържание скочиха с 44%.

Поради тази причина оперативните маржини са едва от порядъка на 1%. Amazon влага средства в най-разнообразни проекти, включително и в разработване на собствен смартфон, създаване на видеоигри и тв шоута. Компанията също така инвестира значителни средства в навлизането на нови пазари, особено в Китай.

"Много от нещата, които направихме, са, за да може да предлагаме подходящите цени за нашите клиенти и да сме сигурни в качеството на услугите. Това са точките, по които продължаваме да работим в Китай", обяви главният финансов директор на Amazon Том Жутак, цитиран от Reuters. "Голяма ли е инвестицията? Да, голяма е и тя ще се увеличава през следващите няколко години", допълни той при обявяването на резултатите.

Интернет гигантът е изправен пред засилена конкуренция от компании като китайската Alibaba, която се подготвя да излезе на борсата и има вероятност да се превърне в най-голямото първично публично предлагане в историята на технологичните компании. Тя има силни позиции в азиатската държава и региона. 

"Гледането на поточно видео онлайн чрез услугата Prime Instant Video почти се утрои на годишна база", обявиха от компанията. Amazon инвестира в снимането на собствена продукция, както и в споразумения да излъчва стари шоута на канала HBO и др. Жутак обяви, че е обнадежден от ръста на потребителите на услугата за достъп до съдържание Prime. В същото време компанията увеличи годишния абонамент за нея от 79 на 99 долара. Тя направи това преди месец и все още няма конкретни данни дали то ще повлияе на нейната популярност.

Минимална печалба

Amazon обяви и прогнозата си за второто тримесечие. През периода компанията очаква нетните продажби да варират между 18.1 и 19.8 млрд. долара, или ръст между 15 и 26% спрямо вторите три месеца на 2013 г. По-притеснително е, че очаква да отчете оперативна загуба между 55 и 455 млн. долара, което контранстира на фона на първото тримесечие на 2014 г., както и на печалбата от 79 млн. долара, отчетена през периода април-юни предходната година.

"Amazon продължава да се бори с постигането на по-добри нива на доходност, но как можеш да постигнеш това, като инвестираш постоянно в бъдещето", коментира Сучарита Млпуру, анализатор във Forrester Research. 

Рязкото повишаване на инвестициите в нови технологии, съдържание, нови складове, както и в други сектори, различни от основния бизнес, са довели до ръст на приходите, но до спад на оперативната печалба на Amazon през първото тримесечие. Приходите на компанията са нараснали с 23% на годишна база до 19.74 млрд. долара. Така интернет гигантът надмина с малко очакванията на експертите за постъпления от 19.4 млрд. долара, пише Reuters. Оперативната печалба е намаляла с 19% до 146 млн. долара в сравнение със 181 млн. долара, отчетени през периода януари-март 2013 г. За сметка на това нетната печалба се увеличи до 108 млн. долара, или 0.23 долара за акция, в съответствие с прогнозите на Уолстрийт.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK