"Загорка" ще инвестира 5.5 млн.евро в пивоварната си
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"Загорка" ще инвестира 5.5 млн.евро в пивоварната си

"Загорка" ще инвестира 5.5 млн.евро в пивоварната си

Продажбите на компанията са се свили с 1-2%

9352 прочитания

© Капитал


Компанията ще продължи да инвестира основно в стратегическите си марки

 

"Загорка" ще направи през 2014 г. дългосрочни инвестиции за 5.5 млн.евро. Парите ще отидат за изграждането на нов зелен склад за пакетиращи материали, в обновяване на външния вид на пивоварната, ще бъде реализиран и голям проект, свързан със зелени теми. Около 1 млн. евро от предвидените инвестиции ще отидат за закупуването и монтажа на нова пълначка за кенове, съобщи изпълнителният директор на "Загорка" Николай Младенов. Сегашната линия за пълнене на кенове е от 80-те години, затова и ще бъде подменена с нова. Всички линии на пивоварната са в добро състояние, тя има капацитет от 2 млн. хектолитра годишно, допълни Младенов.

"Загорка" ще продължи инвестициите в марките си, като планът за тази година включва двуцифрен ръст на инвестициите в стратегическите марки "Ариана", "Загорка" и "Хайнекен".

Трудна година

Миналата година беше трудна за пивоварния бранш. "Загорка" отбелязва лек спад на продажбите и горе-долу същите приходи като през 2012 г., отбелязва Младенов. При спад от 3-4% на продажбите в бирения пазар в сравнение с миналата година "Загорка" отбелязва свиване с около 1-2%. Делът на компанията по продажба на обеми е 30%, а по приходи - 34%. През 2013 г. в България са продадени 5.3 млн. хектолитра бира. Българинът е достигнал средноевропейските нива на консумация на бира - 75 литра на човек годишно.

И тази година "Загорка" ще реализира програмата си "Загорка зелен фонд", която е насочена към подпомагане на развитието на Стара Загора и областта. Тя е част от програмата на компанията за корпоративна социална отговорност и устойчиво развитие "Създаваме по-добро бъдеще". През последните три години инициативата се провежда под формата на публичен конкурс за реализиране на зелени проекти на територията на Старозагорския регион.

В периода 2011-2013 по програмата си "Загорка" е предоставила безвъзмездно над 250 000 лв. в полза на местната общност. Тази година компанията разширява броя на участниците в конкурса. В него могат да участват не само неправителствени организации, но и физически лица. Максималната стойност на средствата, които ще бъдат отпуснати за реализацията на печелившата идея, е 50 000 лв. Класираните на първите три места участници в конкурса ще могат да си разделят награден фонд от 22 хил. лв. Идеята, която е класирана на първо място в конкурса, ще бъде реализирана от екипа на "Загорка".

Компанията ще продължи да инвестира основно в стратегическите си марки

 


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

9 коментара
  • 1
    motochristo avatar :-(
    motochristo

    С маркетинг няма как да се промени фактът, че качеството на продаваната бира е ниско, а по законите на Чехия, Белгия и Германия не би се наричало бира.
    Пиша като бирен фен.

  • 2
    kiro1234 avatar :-P
    kiro1234

    Ако инвестират в качеството на бирата си ще е по-добре.
    Сега Загорка е отвратителна за моя вкус. Само с реклама не става. Пия по една Загорка на 5-6 месеца с надежда, че вкуса е подобрен но досега все на камък удрям.

  • 3
    ber23354513 avatar :-|
    VDD

    Дори последните им рекламни кампании са меко казано странни и част от рекламните клипове са нелепо харчене на средства, с които могат да подобрят продуктите си или да тазширят гамата си.

  • 4
    toshiro avatar :-|
    Lazar Petrov

    Наште бири са гола вода, нямам обяснение за гадният им вкус.

  • 5
    ivanpetrof80 avatar :-|
    Йосиф Давыдович

    В последните две-три години всички български пивовари и особено Загорка рязко влошиха качеството на бирата, която произвеждат, но за сметка на това цените вървят на горе. Аз лично не си спомням от кога не съм си купувал бира, с годините все повече предпочитам чаша бяло вино вместо да се тъпча с бира. Лошото ,е че тровят децата с големите пластмасови бутилки с "бира"с вкус на веро,смесена с нискокачествен спирт

  • 6
    arax avatar :-|
    arax

    Загорка и останалите "бири" произвеждани в България просто не са бири. За нищо не стават! Много си повярваха просто....Консумираме ГМО бълвоч!

  • 7
    ventsy avatar :-|
    ventsy

    Аз съм фен на Каменица. Загорка скоро май не съм пил...

  • 8
    klavdiy avatar :-|
    Клавдий

    Пълна боза,това не е бира!Алчността няма граници в стремежа да се редуцират разходи....
    Както вече се случва с храните, ще започнем да си купуваме само вносна бира, вместо да подпомагаме "българското".
    Та така ще ни принудят да бъдем ''Емигранти" в собствената си държава по отношение на стоките.....

  • 9
    sebulba avatar :-|
    sebulba

    От бирите произвеждани в България, единствено лицензните поддържат ниво. За съжаление най-популярните бългаски марки само ги конкурират само по цена. Не си заслужава икономията да те боли глава след литър Загорка или Каменица. Разните му там Ариани и Астики направо не струват, а със славната някога марка Шуменско, направо си пикаеш върху парите.
    В момента тествам новата марка Бритос, но нямам събрани още пълни впечатления.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK