Etihad Airways иска реформи в Air Berlin
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Etihad Airways иска реформи в Air Berlin

Reuters

Etihad Airways иска реформи в Air Berlin

Арабската компания инжектира 300 млн. евро в германския превозвач.

2329 прочитания

Reuters

© Reuters


Авиопревозвачът от Абу Даби Etihad Airways поиска "ускорено и фундаментално преструктуриране" на бизнеса на Air Berlin, в която е основен акционер, съобщава Reuters. Това заявление идва, след като в края на миналата седмица Etihad направи финансова инжекция в губещия германски превозвач. Etihad е купила конвертируеми облигации на Air Berlin на стойност 300 млн. евро и се е съгласила да разсрочи с пет години кредит към превозвача за 255 млн. евро.

Искане за реформи

"Авиокомпанията очевидно е в много, много трудно положение. Въпреки това ние сме уверени, че бизнесът се движи в правилната посока и тенденцията може да бъде преобърната. Затова има нужда от ускорено и фундаментално преструктуриране", заявява изпълнителният директор на Etihad Джеймс Хоган. Air Berlin вече прави стъпки към това, като в неделя определи досегашния главен мениджър по поддръжката Марко Кьомперлик за отговарящ за програмата за реформи.

През миналия месец германската компания обяви, че води разговори с Etihad за реализиране на различни опции, което събуди спекулации, че арабският превозвач ще увеличи контрола си. Тази седмица обаче Хоган заяви, че Etihad ще остане "стратегически миноритарен инвеститор" в Air Berlin и капиталовите инжекции няма да променят структурата на собствеността. По думите му Etihad Airways вярва, че Air Berlin може да се превърне в устойчив печеливш бизнес, осигуряващ работа на своите 8900 служители и индиректно свързаните с нея компании.

Политика на разрастване

Etihad, която се финансира от петролните печалби на Абу Даби, разчита на инвестициите си в международни превозвачи, за да разшири позициите си и да се конкурира по-успешно с други бързорастящи авиокомпании от Залива като Emirates и Qatar Airways. Тя придоби 29.2% от германската компания през 2011 г. и помогна на Air Berlin да излезе на печалба за пръв път от пет години през 2012 г. През миналата година компанията отново излезе на загуба преди данъци и лихви от 231.9 млн. евро. Etihad има миноритарни дялове и в редица други авиокомпании като Virgin Australia, Aer Lingus индийската Jet Airways.

Авиопревозвачът от Абу Даби Etihad Airways поиска "ускорено и фундаментално преструктуриране" на бизнеса на Air Berlin, в която е основен акционер, съобщава Reuters. Това заявление идва, след като в края на миналата седмица Etihad направи финансова инжекция в губещия германски превозвач. Etihad е купила конвертируеми облигации на Air Berlin на стойност 300 млн. евро и се е съгласила да разсрочи с пет години кредит към превозвача за 255 млн. евро.

Искане за реформи


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    Consumer avatar :-P
    Consumer

    Някой трябва да набие канчетата на европейските превозвачи, от толкова икономии са подкарали през просото, а Етихад показват как се правят нещата.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Намери ми наемател

Намери ми наемател

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.