Бизнесът на държавните фирми в транспорта остава труден

Появяват се първи индикации за ръст на товарооборота на железниците

Железопътният транспорт продължава да трупа загуби въпреки тенденцията за увеличаване на трафика
Железопътният транспорт продължава да трупа загуби въпреки тенденцията за увеличаване на трафика
Железопътният транспорт продължава да трупа загуби въпреки тенденцията за увеличаване на трафика    ©  ЦВЕТЕЛИНА БЕЛУТОВА
Железопътният транспорт продължава да трупа загуби въпреки тенденцията за увеличаване на трафика    ©  ЦВЕТЕЛИНА БЕЛУТОВА

Финансовите резултати на държавните фирми в транспорта остават под влиянието на кризата и високата задлъжнялост на някои от тях, а отдадените концесии в сектора очаквано взимат дял от бизнеса им. Отчетите за първото тримесечие на годината все пак изглеждат стабилни, но това се дължи основно на оптимизирани разходи. Най-тежко остава положението в железопътния транспорт, където дори товарните превози работят на загуба, а проблемът със задлъжнялостта продължава да стои неразрешен.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
7 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    purple_rain avatar :-|
    purple_rain
    • - 1
    • + 10

    Голяма мъка,както се вижда държавните компании не се управляват добре.Качественото им управление успя да докара и печелившите товарни превози на БДЖ да са на загуба,още по-странно е,че компанията която управлява жп инфраструктурата и тя е на загуба.А пощите ако не е държавната субсидия не ги виждам.Държавата не и е работа да развива бизнес,но заради синдикатите и популизъм отказва да приватизира и концесионира тези компании.

    Нередност?
  • 2
    yori756 avatar :-|
    16bit
    • - 1
    • + 12

    Абсолютно съм съгласна. Държавните предприятия като цяло са на доста ниско ниво и предлагат ужасяващи като качество услуги. Нито БГ Пощи, нито БДЖ могат да предлагат качествена услуга. Частниците се справят в пъти по-добре, работят на печалба и дори успяват да осигуряват по-добри заплати на служителите си. Крайно време е да се усетим, че епохата на комунизма мина и че нямаме нужда от паразитни държавни предприятия с некадърно управление и заглъхващи функции.

    Нередност?
  • 3
    dimitrov21 avatar :-|
    дурак
    • - 3
    • + 4

    До коментар [#1] от "purple_rain":


    До коментар [#2] от "yori":

    ........................................
    и двамата сте прави , държавата е лош стопанин

    но чудесен Благодетел ...

    държавният монопол -генериращ Данъци
    се трансформира в Частен монопол - Негенериращ данъци

    Нередност?
  • 4
    cinik avatar :-|
    cinik
    • - 1
    • + 6

    В справката липсва РВД, наричано на политически език "онова"-то. Почнат ли коалиционни преговори, първият въпрос е, какъв дял ще получат в "онова". 163 милиона лева въздушни такси за прелитане над България, накрая в бюджета влизат 5-10 милиона. Всичко останало - плячкосано. Нещо повече, това е мястото на "сетълмънт", където политическите субекти изравняват суми и прихващат задлъжения за управленски услуги. Вместо 2 милиона в офшорната ти сметка, 4 деловодителки на по 35 хиляди лева месечна заплата ще ти се отчитат 1 година на теб. Това е схемата.

    Нередност?
  • 5
    sasoss avatar :-|
    sasoss
    • + 2

    Ето защо министъра на PR... ох, извинете...на транспорта изчезна от медиите. В капак с нерешения проблем с разрешителните с Турция, явно министъра е решил да се сниши и да намали усилията на PR фронта.

    Нередност?
  • 6
    nach avatar :-|
    Nach
    • + 2

    Държавните предприятия от край време си страдат от това, че се управляват некадърно. Както и да го гледаме, частните компании си гонят интересите и заради това имат по-добри резултати във всяко отношение. БДЖ затъва от години и никой държавник не е имал волята да се заеме сериозно с тази компания. Единствено ГЕРБ се опитаха да направят някаква реформа но всичко пропадна с идването на правителството на сина на Димитър Станишев и ортака на Ахмет Доган. Очаквам в най-скоро и там да валят едни кредити..., едно смучене..., докато не си напълнят мишите торбички няма да се откажат...

    Нередност?
  • 7
    kaka_maka avatar :-|
    Мис А.
    • + 1

    Много отдавна БДЖ и Български пощи трябваше да бъдат приватизирани! Много, много отдавна. Късничко им е вече.

    Нередност?
Нов коментар