Omnicom и Publicis се отказаха от сливането
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Omnicom и Publicis се отказаха от сливането

Изпълнителните директори на двете компании Морис Леви (вляво) и Джон Рен

Omnicom и Publicis се отказаха от сливането

Рекламните компании не успяха да преодолеят пречките пред сделката за 35 млрд. долара

2135 прочитания

Изпълнителните директори на двете компании Морис Леви (вляво) и Джон Рен

© CHRISTIAN HARTMANN


За Omnicom и Publicis беше важно да съчетаят мащаба и капитала си, за да отговорят на конкуренцията на технологичните компании в сферата на дигиталната реклама.

Обявеното през миналата година сливане на рекламните гиганти Omnicom Group и Publicis Groupe се е провалило, съобщават световните агенции. Щатската Omnicom и френската Publicis са се отказали от сделката на стойност 35 млрд. долара, тъй като проблемите, свързани със създаването на най-голямата рекламна агенция в света, са били твърде големи.

Сливане на равни

Обявената през юли сделка беше представена като сливане на равни, целящо по-доброто адаптиране на двете фирми към дигиталната ера. Осъществяването й обаче се е сблъскало с редица проблеми, вариращи от сложната данъчна структура до различията в корпоративната култура. "Нямаше само един фактор за решението. Налице са много сложни въпроси, които не успяхме да решим. И в двете компании има силно изявени особености на корпоративната култура, които забавиха постигането на споразумение. Нямаше ясна и обозрима финална линия, а несигурността никога не е добро нещо, когато си в бизнеса с персонализирани услуги", заявява пред Reuters главният изпълнителен директор на Omnicom Джон Рен.

За Omnicom и Publicis беше важно да съчетаят мащаба и капитала си, за да отговорят на конкуренцията на технологичните компании в сферата на дигиталната реклама. Този сектор вече представлява една четвърт от рекламния пазар и се доминира от компании като Google и Facebook. Сливането щеше да ги направи най-големия играч в рекламния бизнес, измествайки сегашния лидер WPP.

"Решението да спрем процеса на сливане не беше нито приятно, нито лесно, но беше нужно", заявява от своя страна изпълнителният директор на френската компания Морис Леви. "Протакането на тази ситуация щеше да отдели управлението на групата от принципната му функция – осигуряване на най-добрите услуги за клиентите", добавя той. Преди започването на преговорите 72-годишният Леви се отказа от плановете си за пенсиониране. След провала на сливането въпросът с намирането на наследник отново ще стане основен за компанията.

Сред много въпроси, по които Omnicom и Publicis не са могли да се споразумеят, са определянето на главен финансов мениджър, който да отговаря за прилагането на условията на сделката. Тази позиция е ключова и определяща за начина, по който би оперирала обединената компания – по централизирания модел на Publicis или със структурата от по-самостоятелни подразделения на Omnicom.

Въпросът с данъчната структура също е бил сред водещите пречки. Това стана ясно още от изказване на Рен през миналия месец, според което тогава все още не е било получено разрешение за плана данъчната структура на обединената компания да е във Великобритания, а  централата – в Холандия. Двете компании са имали спорове и по отношение на някои клиенти и служители.

Натиск за консолидация

Планираното сливане предвиждаше собствеността върху новата компания да бъде разпределена по равно между акционерите на Omnicom и Publicis. Наименованието на компанията щеше да е Publicis Omnicom Group, а Рен и Леви щяха да си делят управлението й в първите 30 месеца. Фирмите няма да плащат такси и обезщетения заради прекратяването на преговорите.

"Макар това потенциално сливане да беше управлявано лошо, индустрията е поставена под голям натиск за сключване на сделки заради желанието на клиентите да свиват разходите си", коментира Брайън Уайзър, старши анализатор в Pivotal Research. "Сливанията, придобиванията и консолидацията са все още на масата, като сега има повече потенциални играчи като Interpublic Group или Havas", добавя той.

За Omnicom и Publicis беше важно да съчетаят мащаба и капитала си, за да отговорят на конкуренцията на технологичните компании в сферата на дигиталната реклама.

Обявеното през миналата година сливане на рекламните гиганти Omnicom Group и Publicis Groupe се е провалило, съобщават световните агенции. Щатската Omnicom и френската Publicis са се отказали от сделката на стойност 35 млрд. долара, тъй като проблемите, свързани със създаването на най-голямата рекламна агенция в света, са били твърде големи.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK