Втори опит на поръчката за ново пристанище в Черноморец
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Втори опит на поръчката за ново пристанище в Черноморец

Проектът за рибарското пристанище Св. Никола в Черноморец предвижда изграждането на вълнолом, плаващи понтони, пирс за рибарски кораби, пристани за лодки и сграда за рибна борса

Втори опит на поръчката за ново пристанище в Черноморец

Созопол прекрати търг за над 9 млн. лева заради вероятността от жалби

Десислава Лещарска
4666 прочитания

Проектът за рибарското пристанище Св. Никола в Черноморец предвижда изграждането на вълнолом, плаващи понтони, пирс за рибарски кораби, пристани за лодки и сграда за рибна борса

© АСЕН ТОНЕВ


Проектът в Черноморец включва и изграждането на рибна борса с хладилна база.

Община Созопол обяви за втори път обществена поръчка за строителство на модерно рибарско пристанище и рибна борса в Черноморец. Първата беше за над 9 млн. лева с ДДС, но е прекратена миналия месец по инициатива на общината заради проблеми с тръжната комисия и опасения за жалби от участниците, обясни пред "Капитал Daily" Панайот Рейзи, кмет на Созопол. На първия търг по думите му са се явили 5 или 6 големи компании и обединения. Условията на конкурса бяха променени веднъж в хода на процедурата, след това са сменени членове на тръжната комисия. Затова общината решава да започне търга отначало.

Сега няма съществена промяна в тръжната документация. Сумата за изпълнение е 9.25 млн. лева без ДДС, а срокът за изграждането на пристанищен комплекс в Черноморец от около 40 хил. кв.м е 18 месеца. Поръчката се финансира от европейската програма за развитие на сектор "Рибарство".

Пристанището

Проектът за рибарското пристанище Св. Никола в Черноморец предвижда изграждането на вълнолом, плаващи понтони, пирс за рибарски кораби, пристани за лодки и сграда за рибна борса. Капацитетът на пристанището ще се разшири до 96 стоянки за рибарски лодки с дължина от 7 до 12 метра, като ще се открие и възможност за докуване на 10 кораба с максимално тегло до 200 тона и дължина до 25.5 метра. Чрез изграждането на пристаните за лодки с хелинг (релса за приплъзване на плавателни съдове на сушата) те ще домуват на брега и през неактивния сезон, като ще има възможност за извършване на техническо обслужване и малки ремонти по тях.

Рибната борса

Проектът в Черноморец включва и изграждането на рибна борса с хладилна база за първоначална обработка на уловената риба. Целта е да се повиши контролът върху риболовните дейности, да се ограничат нерегламентираните продажби и да се създадат условия за директна продажба на улова от рибарите. Така потребителите ще могат да си купуват риба без участието на прекупвачи.

Условията

Според условията в търга могат да участват български и чуждестранни кандидати, физически и юридически лица, както и техни обединения. Всеки от кандидатите трябва предварително да заяви дали при изпълнението на поръчката ще използва подизпълнител, какъв ще бъде неговият дял и дейностите, които ще извършва.

Оборотът на участниците трябва да е не по-малко от 25 млн. лева, да имат извършени строителни дейности за поне 9 млн. лева през последните три години, както и поне един договор, сходен с предмета на поръчката. Комисията ще избере икономически най-изгодното предложение, като най-важна в случая не е цената, а технологичната част, в която са включени и мерки за опазване на околната среда – тежестта й ще е 70% от оценката. От бъдещия изпълнител се очаква да изработи техническите проекти на обекта, да проведе всички съгласувателни процедури и да го изгради. Той ще трябва да поеме отговорност и за качеството, както и да е готов за собствена сметка да отстранява недостатъци, ако такива се установят по време на строителството.

Поморие обновява стария кей

Община Поморие обяви поръчка за ремонт на мостик "Старият пристан", който в момента е затворен заради тежкото си техническо състояние. Проектът е за близо 720 хил. лева без ДДС и се съфинансира от програмата на ЕС за рибарство. Срокът за изпълнение е 1 година. Със специална подводна техника ще бъдат подменени носещата конструкция на кея, дървената конструкция, парапетите и стълбищата. Кеят е един от символите на Поморие. Той е затворен от години, а едва през 2012 г. бе извършен водолазен оглед, който установи опасни увреждания по конструкцията. През годините са правени частични ремонти, недостатъчни за нужната поддръжка на подобрен тип съоръжение.
Проектът в Черноморец включва и изграждането на рибна борса с хладилна база.

Община Созопол обяви за втори път обществена поръчка за строителство на модерно рибарско пристанище и рибна борса в Черноморец. Първата беше за над 9 млн. лева с ДДС, но е прекратена миналия месец по инициатива на общината заради проблеми с тръжната комисия и опасения за жалби от участниците, обясни пред "Капитал Daily" Панайот Рейзи, кмет на Созопол. На първия търг по думите му са се явили 5 или 6 големи компании и обединения. Условията на конкурса бяха променени веднъж в хода на процедурата, след това са сменени членове на тръжната комисия. Затова общината решава да започне търга отначало.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    kardinalat avatar :-?
    kardinalat

    имало напредък в местната администрация - вече разбраха, че по тъпият начин "търгове" не могат да минат.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK