С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
5 14 май 2014, 16:33, 9466 прочитания

Заповед за санкции на "Девин" беше отменена

Според решението на икономическото министерство надписите върху изворната вода на бутилиращата компания са коректни

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Изпълнителният директор на "Девин" Томас Кренбауер: "Изключително сме удовлетворени от факта, че истината възтържествува и лобистките атаки срещу нас не дадоха резултат"

Фотограф: Красимир Юскеселиев
Етикетирането на "Devin Изворна вода" и "Devin Газирана изворна вода" спазва всички стандарти и изисквания и не подвежда потребителите. Това е записано в решение на Министерството на икономиката и енергетиката, което отменя изцяло заповед на Комисията за защита на потребителите (КЗП) за санкции на "Девин" АД.

На 19 март КЗП забрани на "Девин"АД да прилага "нелоялна заблуждаваща търговска практика" като използва търговската марка Devin за продажба на "изворна вода" и "газирана изворна вода", а не само за натурална минерална вода. Още повече че изворната вода се добива от каптиран извор "Балдаран", а не от географско място Девин. Според комисията тази практика води до заблуда на потребителя не само по отношение на качествените характеристики на водата, но и на нейния произход.

Всичко е по правилата



След обнародването на заповедта от "Девин" заявиха категорично, че дружеството не заблуждава никого и че спазва всички изисквания на законодателството. И уточниха, че компанията има регистрирани две европейски търговски марки Devin, които действат на територията на всички страни от Европейския съюз, включително и в България, и които й дават "единственото право да използва търговската марка Devin както за изворна, така и за минерална вода".

Освен това според действащото законодателство всяка фирма, която бутилира изворна или минерална вода, има право да избере мястото на бутилиране или наименованието на водоизточника като обозначение за произход на стоката. Изворна вода "Девин" след преработка захранва и водоснабдителната мрежа на град Девин, затова дружеството е избрало мястото на бутилиране за обозначаване на произхода, уточниха от фирмата.

Решението на икономическото министерство подкрепя аргументите на компанията, че действа в пълно съответствие с нормативните разпоредби. Според него административният акт на Комисията за защита на потребителите е издаден, без да са взети предвид фактите и обстоятелствата по случая и без да са обсъдени обясненията и възраженията на заинтересованите граждани и организации. И още - комисията "не е осигурила възможност на страните да преглеждат документите по преписката, да изразят становище по събраните доказателства и по предявените искания, както и да правят писмени искания и възражения".



Освен това комисията не е обсъдила приложените в преписката по издадения акт становища на Министерството на околната среда и водите и Министерството на здравеопазването, които потвърждават, че използването на знака Devin в рамките на търговското наименование (търговската марка) на продукта е изцяло съобразено със законодателството за етикетиране на изворните води.

Според икономическото министерство в заповедта на КЗП не е отчетен фактът, че етикетите на двете води – изворна и минерална, съответстват изцяло на нормативните изисквания за етикетиране и визуално са достатъчно различими по цвят и по информацията, която е написана върху тях, така че не могат да създават възможност за объркване.

"Изключително сме удовлетворени от факта, че истината възтържествува и лобистките атаки срещу нас не дадоха резултат. Усилията на "Девин" АД през годините да спазва всички изисквания и стандарти, отговорното поведение на гарантиращ качество и доверие производител и последователното информиране на потребителите бяха взети предвид при решението", заяви в официално становище на компанията изпълнителният й директор Томас Кренбауер.

Смяна на бизнес модела


Както е известно, бизнесът с бутилиране на минерална вода скоро може да се промени напълно, ако бъде приета поправка в Закона за водите. С нея се предлага генерална смяна на философията, заложена в действащия закон, която ще даде възможност на едно находище на минерална вода да има повече от една бутилираща компания. В момента правилото е "едно находище - един концесионер". То беше наложено след законодателна промяна през 2009 г. по настояване на бизнеса, в съответствие с европейската практика и при същите парламентарно представени партии.

Неофициално се твърди, че поправката се прави именно заради интереси към вече наложено находище – минералните извори в Девин. От писмо становище на екоминистъра Искра Михайлова става ясно, че предложението за промяна в закона идва от собственика на фирма "Девин Балдаран" АД, която вече започна да бутилира изворна вода от региона.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Росен Даскалов: Планираме да излезем на борсата през април Росен Даскалов: Планираме да излезем на борсата през април

Собственикът на "Син карс индъстри" пред "Капитал"

20 фев 2020, 1204 прочитания

Fintech Summit 2020: За развитие на финтех сектора в България е нужна и промяна в мисленето Fintech Summit 2020: За развитие на финтех сектора в България е нужна и промяна в мисленето

Главният изпълнителен директор на "Сирма бизнес консултинг" Цветомир Досков за спирачките и стимулите пред сектора

20 фев 2020, 798 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Бизнесът с управление на активи сви печалбата на Allianz

Инвестиционното звено Pimco продължава да страда от отлив на активи.

Още от Капитал
Драмата с ТЕЦ "Марица-изток 2" - дълга, скъпа и опасна

Каквито и действия да се предприемат, те ще бъдат закъснели, ще струват скъпо и може да доведат до нови проблеми в сектора

Малайзийски полет към село Щръклево

Община Русе даде предварително съгласие да продаде летището си на дружество с малайзийско участие. Проектът на компанията е за 57 млн. лв.

Хазартна рекламна напаст

Забранената по закон реклама на хазарт е масова - предимно в онлайн сайтове и телевизии и е за милиони

Спаси ме от коронавируса

По-важно е маските да бъдат носени от болните, а не от здравите хора, защото така се ограничава предаването на инфекцията

Гордост, кино и предразсъдъци

Sofia Pride Film Fest показва няколко филма за различните измерения на любовта и привличането

От Маракеш до Париж и обратно

Писателят и художник Махи Бинбин за живота между две култури и социалната си дейност в Мароко

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10