Sony ще остане на загуба заради бизнеса с потребителска електроника
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Sony ще остане на загуба заради бизнеса с потребителска електроника

Главният финансов директор на компанията Кеничиро Йошида изтъква, че Sony вече е променила стратегията си е готова да се оттегли от някои бизнеси

Sony ще остане на загуба заради бизнеса с потребителска електроника

Японската компания засилва мерките за преструктуриране на проблемните бизнеси

3367 прочитания

Главният финансов директор на компанията Кеничиро Йошида изтъква, че Sony вече е променила стратегията си е готова да се оттегли от някои бизнеси

© Reuters


Японският технологичен гигант Sony обяви в сряда, че продължаващите проблеми на подразделението за потребителска електроника означават, че и тази година компанията ще остане на загуба. Това ще е шеста нетна загуба за последните седем години. Новината беше изненадваща и разочароваща за инвеститорите, които очакваха започналото преструктуриране на бизнеса да започне да дава резултати през тази финансова година, която ще приключи през следващия март.

Слаби резултати

За следващите 12 месеца японската компания прогнозира нетна загуба от 50 млрд. йени (489 млн. долара), което все пак е подобрение спрямо отчетената за предишната фискална година загуба от 128.37 млрд. йени. Предварителните прогнози на анализаторите, анкетирани от Thomson Reuters, бяха  Sony да си постави за цел печалба от 59 млрд. йени.

През последната година компанията разочарова многократно инвеститорите с понижаване на прогнозите за финансовите си резултати. Първоначално компанията излезе с очаквания за нетна печалба през изминалата година, но още през февруари призна, че няма да успее да се върне към рентабилност. Преди две седмици бяха обявени резултати, според които загубите за фискалната 2013 г. са по-големи от очакваното.

Натрупването на загуби накара японската компания да ускори усилията си за преструктуриране. В началото на тази година беше обявено съкращаването на 5 хил. души персонал, продажбата на бизнеса с персонални компютри и сървъри, както и отделянето на производството на телевизори в отделна компания. При обявяването на новите прогнози компанията заяви, че през идната година ще приложи още по-строги мерки за преструктуриране, за да реши проблемите на затруднените си подразделения.

Главният финансов директор на компанията Кеничиро Йошида изтъква, че Sony вече е променила стратегията си е готова да се оттегли от някои бизнеси, вместо само да се опитва да ги реформира. "Тази година ще е повратна за преструктурирането. В предишните години реформите бяха сведени до самите подразделения и производството. Сега разликата е, че излизаме изцяло от някои сектори", заявява той, цитиран от Reuters. През тази фискална година предвидените разходи за преструктуриране възлизат на 135 млрд. йени, след като за предишната са били изразходвани 177.4 млрд. йени.

Въпреки че очаква нетна загуба, Sony прогнозира петкратно увеличение на оперативната печалба спрямо предишната година до 140 млрд. йени (1.37 млрд. долара). Това обаче отново е под средните очакванията на инвеститорите за резултат от 227 млрд. йени.

Проблемни звена

Когато преди две години главен изпълнителен директор на компанията стана Казуо Хирай, той се зарече, че ще се справи със зависимостта на компанията от затруднения бизнес с потребителска електроника. Продължаващите проблеми с най-голямото подразделение на компанията обаче изнервят инвеститорите, особено при сравнение с конкуренти като Panasonic и Sharp, които вече успяха да се справят с идентични проблеми.

Най-обещаващият бизнес на Sony остават игралните конзоли. След като през ноември компанията представи най-новата си разработка - PlayStation 4, тя постигна значителни успехи на пазара и успя да задмине конкурентната Xbox One на Microsoft. Към края на март от новата конзола са продадени 6 млн. броя при поставена цел за 5 млн.

Японският технологичен гигант Sony обяви в сряда, че продължаващите проблеми на подразделението за потребителска електроника означават, че и тази година компанията ще остане на загуба. Това ще е шеста нетна загуба за последните седем години. Новината беше изненадваща и разочароваща за инвеститорите, които очакваха започналото преструктуриране на бизнеса да започне да дава резултати през тази финансова година, която ще приключи през следващия март.

Слаби резултати


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

3 коментара
  • 1
    chichi01 avatar :-|
    Чичи (Ice Man's fan)

    Мениджънт, мениджмънт!!!
    Кодак, Нокия, Британските автомобилни марки и мн други!!!

  • 2
    kukuband avatar :-P
    kukuband

    Нестава само с мениджмънт, трябват и изобретения, иновации, патенти и все в този дух...

  • 3
    koralsky avatar :-|
    koralsky

    трудно е да огрееш навсякъде,дори да си компания от изгряващото слънце.Сървъри се натягат да правят,има много по-силни от тях в този сектор


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.