Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
3 14 май 2014, 17:26, 3079 прочитания

Sony ще остане на загуба заради бизнеса с потребителска електроника

Японската компания засилва мерките за преструктуриране на проблемните бизнеси

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Японският технологичен гигант Sony обяви в сряда, че продължаващите проблеми на подразделението за потребителска електроника означават, че и тази година компанията ще остане на загуба. Това ще е шеста нетна загуба за последните седем години. Новината беше изненадваща и разочароваща за инвеститорите, които очакваха започналото преструктуриране на бизнеса да започне да дава резултати през тази финансова година, която ще приключи през следващия март.

Слаби резултати

За следващите 12 месеца японската компания прогнозира нетна загуба от 50 млрд. йени (489 млн. долара), което все пак е подобрение спрямо отчетената за предишната фискална година загуба от 128.37 млрд. йени. Предварителните прогнози на анализаторите, анкетирани от Thomson Reuters, бяха  Sony да си постави за цел печалба от 59 млрд. йени.


През последната година компанията разочарова многократно инвеститорите с понижаване на прогнозите за финансовите си резултати. Първоначално компанията излезе с очаквания за нетна печалба през изминалата година, но още през февруари призна, че няма да успее да се върне към рентабилност. Преди две седмици бяха обявени резултати, според които загубите за фискалната 2013 г. са по-големи от очакваното.

Натрупването на загуби накара японската компания да ускори усилията си за преструктуриране. В началото на тази година беше обявено съкращаването на 5 хил. души персонал, продажбата на бизнеса с персонални компютри и сървъри, както и отделянето на производството на телевизори в отделна компания. При обявяването на новите прогнози компанията заяви, че през идната година ще приложи още по-строги мерки за преструктуриране, за да реши проблемите на затруднените си подразделения.

Главният финансов директор на компанията Кеничиро Йошида изтъква, че Sony вече е променила стратегията си е готова да се оттегли от някои бизнеси, вместо само да се опитва да ги реформира. "Тази година ще е повратна за преструктурирането. В предишните години реформите бяха сведени до самите подразделения и производството. Сега разликата е, че излизаме изцяло от някои сектори", заявява той, цитиран от Reuters. През тази фискална година предвидените разходи за преструктуриране възлизат на 135 млрд. йени, след като за предишната са били изразходвани 177.4 млрд. йени.



Въпреки че очаква нетна загуба, Sony прогнозира петкратно увеличение на оперативната печалба спрямо предишната година до 140 млрд. йени (1.37 млрд. долара). Това обаче отново е под средните очакванията на инвеститорите за резултат от 227 млрд. йени.

Проблемни звена


Когато преди две години главен изпълнителен директор на компанията стана Казуо Хирай, той се зарече, че ще се справи със зависимостта на компанията от затруднения бизнес с потребителска електроника. Продължаващите проблеми с най-голямото подразделение на компанията обаче изнервят инвеститорите, особено при сравнение с конкуренти като Panasonic и Sharp, които вече успяха да се справят с идентични проблеми.

Най-обещаващият бизнес на Sony остават игралните конзоли. След като през ноември компанията представи най-новата си разработка - PlayStation 4, тя постигна значителни успехи на пазара и успя да задмине конкурентната Xbox One на Microsoft. Към края на март от новата конзола са продадени 6 млн. броя при поставена цел за 5 млн.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Какво отговори министър Деница Сачева на въпросите на бизнеса за схемата 60/40 4 Какво отговори министър Деница Сачева на въпросите на бизнеса за схемата 60/40

След ясно тълкувание на приетите от Народното събрание текстове правителството ще измени постановлението си за помощта

7 апр 2020, 5133 прочитания

С нова регулация държавата иска да вкара повече български храни във веригите 5 С нова регулация държавата иска да вкара повече български храни във веригите

Търговците смятат предложението за непазарно, ще изисква време и инвестиции, няма да има ефект и обслужва интересите на сивия сектор

7 апр 2020, 3108 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Новото ръководство на "Булгартабак" се спъна при вписването

Представител на собственика на холдинга вече е изпълнителният му директор Венцислав Чолаков

Още от Капитал
Бизнес на градус

Моментният недостиг на спирт вече изглежда преодолян, като по складовете има над 4 млн. литра. Цената на литър спирт обаче е 3 пъти по-висока отпреди пандемията

Тяхната първа криза

Финтех компаниите са изправени пред нови предизвикателства заради COVID-19 и първия им сблъсък с икономически проблеми

Глобалната рецесия изглежда неизбежна

Коронавирусът инфектира както търсенето, така и предлагането по света

Икономика след пандемията

Ясно е, че светът влиза в рецесия, но сега бизнесът трябва се готви за новата нормалност след нея

И това ще мине

Как да се съхраним психически по време на пандемия и изолация

Всички в кухнята

Как да пазаруваме, какво да готвим и откъде да черпим кулинарно вдъхновение

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10