С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
11 15 май 2014, 22:49, 8875 прочитания

Антимонополната комисия глоби веригата "Метро" за заблуждаващата реклама

Санкцията е за близо 144 хил. лв.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Санкцията е за близо 144 хил. лв.
Комисията за защита на конкуренцията е наложила санкция на веригата "Метро кеш енд кери" за заблуждаващата реклама, съобщиха в четвъртък от институцията. Глобата е близо 144 хил. лв., което е 0.02% от оборота на компанията за миналата година. От дружеството съобщиха, че предстои да се започнат с решение и след това ще решат какво да предприемат.

Продукти с "най-добра цена"


Поводът за наложената санкция на "Метро" е свързана с рекламни брошури на веригата магазини, както и секция в сайта им, в която са изброени продукти с "най-добра цена" за деня. Проверка на антимонополната комисия на промоционалната кампания, провела се в края на януари, е показала, че има известни разминавания. Така например от комисията съобщават, че на интернет страницата на дружеството са посочени продукти в раздел "най-добра цена за деня", сред които плодове, месни продукти и др. Същевременно в някои от магазините на веригата те са били по-високи от обявените на сайта или пък не са по-ниски от конкурентни търговци. Комисията не е приела обяснението на "Метро", че изразът "най-добра цена" не е използван в смисъла на най-ниска цена, а е предложила продукти с добавена стойност.

Установено е още, че в някои от магазините промоционалите стоки или са липсвали, или са били в количества от 5 килограма на ден, което според антимонополния орган не може да задоволи евентуалното потребителско търсене още повече заради факта, че основната търговия в тези магазини е на едро.
 
От компанията на този етап не коментираха по същество наложените санкции. Оттам казаха единствено, че предстои да се запознаят подробно с решението на комисията, след което ще преценят какво да предприемат.

Още санкции в сектора

Глобата за заблуждаващата реклама на "Метро" е само една от поредицата санкции на търговски вериги в последните месеци, наложени от комисията. През януари ведомството на Петко Николов обяви, че ще глоби компанията "Лидл" с над 370 хил. лв. заради кампанията "Най-доброто от Европа, най-доброто от България". Според антимонополния орган веригата не е предоставила доказателства, че предлаганите продукти са най-добри. През януари беше глобена и веригата "Билла" заради кампанията за "Гаранция Clever най-ниска цена". Комисията установи противоречие между посланието и официалните условия на кампанията, които допускат продукти с тази марка да се продават на по-висока цена от конкурентни търговци. Наложената глоба беше за над 480 хил. лв.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Latecoere разширява завода си край Пловдив с инвестиция за 5.5 млн. лв. 1 Latecoere разширява завода си край Пловдив с инвестиция за 5.5 млн. лв.

В новия си цех компанията ще произвежда носовата част на самолети Airbus

9 дек 2019, 1018 прочитания

Китай ще смени целия чужд софтуер и хардуер в държавната администрация 2 Китай ще смени целия чужд софтуер и хардуер в държавната администрация

Страната ще смени между 20 и 30 млн. устройства в следващите три години

9 дек 2019, 880 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Къмпингарят-милионер

Как крайно нуждаещ се варненец купи къмпинг "Градина" от близка до "Химимпорт" компания. И го продаде

Още от Капитал
Да пазиш традицията "Под Балкана"

Животновъдната ферма на семейство Кулови край Карлово е затворила целия цикъл на производство

Къде е еко-то в данъка за колите

Новите данъчни идеи на София се мотивират със замърсяването на въздуха, но реално нямат връзка с това

Анестезиолозите на алианса

Лидерската среща на НАТО в Лондон се проведе "на обезболяващи", позаглади противоречията и отложи решаването на фундаменталните проблеми за по-късно

От какво боледува педиатрията

За лечението на 1.2 млн. деца в България се отделят само 11% от бюджета на здравната каса

Гледни точки

Новата поредица прожекции "Киноточка" започва с документален филм за музиката в киното

Кино: "Болка и слава"

Алмодовар вълнуващо за спектакъла на живота и корените на творчеството

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10