Антимонополната комисия глоби веригата "Метро" за заблуждаващата реклама
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Антимонополната комисия глоби веригата "Метро" за заблуждаващата реклама

Антимонополната комисия глоби веригата "Метро" за заблуждаващата реклама

Санкцията е за близо 144 хил. лв.

Деница Ватева
9060 прочитания

© Георги Кожухаров


Санкцията е за близо 144 хил. лв.

Комисията за защита на конкуренцията е наложила санкция на веригата "Метро кеш енд кери" за заблуждаващата реклама, съобщиха в четвъртък от институцията. Глобата е близо 144 хил. лв., което е 0.02% от оборота на компанията за миналата година. От дружеството съобщиха, че предстои да се започнат с решение и след това ще решат какво да предприемат.

Продукти с "най-добра цена"

Поводът за наложената санкция на "Метро" е свързана с рекламни брошури на веригата магазини, както и секция в сайта им, в която са изброени продукти с "най-добра цена" за деня. Проверка на антимонополната комисия на промоционалната кампания, провела се в края на януари, е показала, че има известни разминавания. Така например от комисията съобщават, че на интернет страницата на дружеството са посочени продукти в раздел "най-добра цена за деня", сред които плодове, месни продукти и др. Същевременно в някои от магазините на веригата те са били по-високи от обявените на сайта или пък не са по-ниски от конкурентни търговци. Комисията не е приела обяснението на "Метро", че изразът "най-добра цена" не е използван в смисъла на най-ниска цена, а е предложила продукти с добавена стойност.

Установено е още, че в някои от магазините промоционалите стоки или са липсвали, или са били в количества от 5 килограма на ден, което според антимонополния орган не може да задоволи евентуалното потребителско търсене още повече заради факта, че основната търговия в тези магазини е на едро.

От компанията на този етап не коментираха по същество наложените санкции. Оттам казаха единствено, че предстои да се запознаят подробно с решението на комисията, след което ще преценят какво да предприемат.

Още санкции в сектора

Глобата за заблуждаващата реклама на "Метро" е само една от поредицата санкции на търговски вериги в последните месеци, наложени от комисията. През януари ведомството на Петко Николов обяви, че ще глоби компанията "Лидл" с над 370 хил. лв. заради кампанията "Най-доброто от Европа, най-доброто от България". Според антимонополния орган веригата не е предоставила доказателства, че предлаганите продукти са най-добри. През януари беше глобена и веригата "Билла" заради кампанията за "Гаранция Clever най-ниска цена". Комисията установи противоречие между посланието и официалните условия на кампанията, които допускат продукти с тази марка да се продават на по-висока цена от конкурентни търговци. Наложената глоба беше за над 480 хил. лв.


11 коментара
  • 1
    nefertiti_egipt avatar :-|
    Нефертити

    И тези ли? Не че не заслужават...

  • 2
    minderbinder avatar :-?
    Майндърбайндър

    [quote#0:"статията"] че основната търговия в тези магазини е на едро. [/quote]
    Наистина ли? В смисъл някой купува с цел да продаде,а не да изяде?

  • 3
    oyh53308658 avatar :-|
    oyh53308658

    ако продават на едро, защо като похарча там 400 лева,печеля 20 , сравнено с магазинчето...

  • 4
    bajhuj avatar :-|
    Николай Колев

    Слушах Николов по телевизията да обяснява, че глобата е малка, защото нарушението било само две седмици. Да, брошурата е две седмици, но те тая практика я прилагат отдавна. Това с количествата е стар трик пък и се прилага от всички вериги. Казвам "кисело мляко...еди-коя-си-марка", което е обикновено по 0.80лв за кофичка "намалено на 0.40лв". Пускат две касетки, след това слагат табела "изчерпано", обаче шараните са "опънали плувката"-влезли са в магазина, това свършило, онова свършило, накрая "да не са капо", купят нещо, което е на същата цена в магазина до тях.

  • 5
    geordgeo avatar :-|
    Дългия

    "Комисията не е приела обяснението на "Метро", че изразът "най-добра цена" не е използван в смисъла на най-ниска цена, а е предложила продукти с добавена стойност."

    И две висши образования няма да му стигнат на човек да разтълкува "дълбоките" замисли в тези иначе толкова явни и агресивни реклами...

  • 6
    inadilov avatar :-|
    inadilov

    А каква е разликата с начина на рекламиране на "Била", на "Лидл"...Или просто защото в последните две години не сме наказвали "Метро кеш енд Кери"? Имаме някакъв лимит ли? На година - по една показно наказана търговска верига?

  • 7
    sha16312238 avatar :-|
    sha16312238

    Като разнообразие на стоки,качество и цени съм най-доволен от Метро!

    Публикувано през m.capital.bg

  • 8
    ftv26309253 avatar :-?
    The Cowboy

    Не, че не одобрявам глобите при подобни злоупотреби, но се чудя, как така тази комисия глобява все чужди вериги, а не нашенските мутренски вериги като Фантастико, Рекорд и др. подобни?!

  • 9
    vpetkov avatar :-P
    vpetkov

    "От дружеството съобщиха, че предстои да се започнат с решение и след това ще решат какво да предприемат."

    "Поводът за наложената санкция на "Метро" е свързана с рекламни брошури на веригата магазини, както и секция в сайта им, в която са изброени продукти с "най-добра цена" за деня."

    ако ги четяхте тия текстове преди публикуване :-)

  • 10
    bay_nasko avatar :-|
    bay_nasko

    Не искам до ги защитавам, но западните вериги са пъти по-коректни от българските им аналози. Преди години, като студент работих във Фантастико и се сещам за фрапиращи нередности, да не говорим, че ме осигуряваха на МРЗ, а разликата до договореното ми плащаха в брой. Надявам се тези санкции да не са проява на задкулисна игра и да не се ограничават само с налагането им на някои определени играчи на пазара.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK