Антимонополната комисия глоби веригата "Метро" за заблуждаващата реклама

Санкцията е за близо 144 хил. лв.

Санкцията е за близо 144 хил. лв.

Комисията за защита на конкуренцията е наложила санкция на веригата "Метро кеш енд кери" за заблуждаващата реклама, съобщиха в четвъртък от институцията. Глобата е близо 144 хил. лв., което е 0.02% от оборота на компанията за миналата година. От дружеството съобщиха, че предстои да се започнат с решение и след това ще решат какво да предприемат.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


11 коментара
  • 1
    nefertiti_egipt avatar :-|
    Нефертити

    И тези ли? Не че не заслужават...

  • 2
    minderbinder avatar :-?
    Майндърбайндър

    [quote#0:"статията"] че основната търговия в тези магазини е на едро. [/quote]
    Наистина ли? В смисъл някой купува с цел да продаде,а не да изяде?

  • 3
    oyh53308658 avatar :-|
    oyh53308658

    ако продават на едро, защо като похарча там 400 лева,печеля 20 , сравнено с магазинчето...

  • 4
    bajhuj avatar :-|
    Николай Колев

    Слушах Николов по телевизията да обяснява, че глобата е малка, защото нарушението било само две седмици. Да, брошурата е две седмици, но те тая практика я прилагат отдавна. Това с количествата е стар трик пък и се прилага от всички вериги. Казвам "кисело мляко...еди-коя-си-марка", което е обикновено по 0.80лв за кофичка "намалено на 0.40лв". Пускат две касетки, след това слагат табела "изчерпано", обаче шараните са "опънали плувката"-влезли са в магазина, това свършило, онова свършило, накрая "да не са капо", купят нещо, което е на същата цена в магазина до тях.

  • 5
    geordgeo avatar :-|
    geordgeo

    "Комисията не е приела обяснението на "Метро", че изразът "най-добра цена" не е използван в смисъла на най-ниска цена, а е предложила продукти с добавена стойност."

    И две висши образования няма да му стигнат на човек да разтълкува "дълбоките" замисли в тези иначе толкова явни и агресивни реклами...

  • 6
    inadilov avatar :-|
    inadilov

    А каква е разликата с начина на рекламиране на "Била", на "Лидл"...Или просто защото в последните две години не сме наказвали "Метро кеш енд Кери"? Имаме някакъв лимит ли? На година - по една показно наказана търговска верига?

  • 7
    sha16312238 avatar :-|
    sha16312238

    Като разнообразие на стоки,качество и цени съм най-доволен от Метро!

    Публикувано през m.capital.bg

  • 8
    ftv26309253 avatar :-?
    The Cowboy

    Не, че не одобрявам глобите при подобни злоупотреби, но се чудя, как така тази комисия глобява все чужди вериги, а не нашенските мутренски вериги като Фантастико, Рекорд и др. подобни?!

  • 9
    vpetkov avatar :-P
    vpetkov

    "От дружеството съобщиха, че предстои да се започнат с решение и след това ще решат какво да предприемат."

    "Поводът за наложената санкция на "Метро" е свързана с рекламни брошури на веригата магазини, както и секция в сайта им, в която са изброени продукти с "най-добра цена" за деня."

    ако ги четяхте тия текстове преди публикуване :-)

  • 10
    bay_nasko avatar :-|
    bay_nasko

    Не искам до ги защитавам, но западните вериги са пъти по-коректни от българските им аналози. Преди години, като студент работих във Фантастико и се сещам за фрапиращи нередности, да не говорим, че ме осигуряваха на МРЗ, а разликата до договореното ми плащаха в брой. Надявам се тези санкции да не са проява на задкулисна игра и да не се ограничават само с налагането им на някои определени играчи на пазара.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход